تسلا مشتری BYD شد؛ باتری LFP چینی در قلب محصولات آلمانی ایلان ماسک!

ثبت بازخورد

  • دیجیاتو
  • خودرو
  • اخبار خودرو

باتری LFP خودرو تسلا مشتری BYD شد؛ باتری LFP چینی در قلب محصولات آلمانی ایلان ماسک!

چند ماه پیش اخباری مبنی بر همکاری بی وای دی و تسلا در زمینه تامین باتری LFP منتشر شد که حالا به واقعیت پیوسته است.

پویا بهرامی نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تازه‌های تکنولوژی
  • آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس سال آینده با تراشه ۳ نانومتری A17 Bionic از راه می‌رسند ۱ ساعت قبل
  • دوربین کاغذی این دوربین با سنسور ۱۶ مگاپیکسلی از کاغذ ساخته شده است [تماشا کنید] ۲ ساعت قبل
  • موتورولا از تبلت موتو تب G62 با اسپیکر چهارگانه رونمایی کرد ۳ ساعت قبل
  • بیمه مرکزی بیانیه انجمن فین‌تک: بیمه مرکزی را تبدیل به قتلگاه استارتاپ‌ها نکنید ۴ ساعت قبل
  • توییتر پیروزی جزئی ایلان ماسک؛ توییتر باید اسناد یکی از مدیران سابق خود را تحویل دهد ۵ ساعت قبل

چند ماه پیش اخباری مبنی بر همکاری بی وای دی و تسلا در زمینه تامین باتری LFP منتشر شد. در آن زمان رسانه‌ها حدس می‌زدند که این باتری‌ها در خودروهای تولیدی تسلا در چین مورد استفاده قرار خواهند گرفت. حال پس از مدتی مشخص شده است که این باتری‌ها برای تولید تسلا مدل Y نه در چین، بلکه در آلمان مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

به گفته وب‌سایت‌های چینی، نخستین خودروهای تسلا مدل Y‌ تولیدی در آلمان از ماه دیگر با باتری LFP بی وای دی ساخته خواهند شد. باتری‌های لیتیوم آهن فسفات با نام باتری تیغه‌ای نیز شناخته می‌شوند و اخیرا در بسیاری از خودروهای برقی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

ارسال باتری LFP از سوی بی وای دی به اروپا نشان می‌دهد که شرکت چینی تمایلی به حفظ انحصار خود در زمینه تولید باتری تیغه‌ای ندارد. پیش از راه اندازی کارخانه تسلا در آلمان، تامین نیاز مشتریان اروپایی تسلا از تولیدات کارخانه تسلا در شانگهای صورت می‌گرفت. اکنون تسلا مدل Y‌ در آلمان تولید خواهد شد اما تسلا مدل ۳ همچنان از مبدا چین به اروپا صادر می‌شود.

باتری LFP یا باتری ۴۶۸۰؟ مساله این است!

تسلا پیش از این برنامه داشت تا مدل Y‌ را در آلمان با باتری ۴۶۸۰ بسازد. به نظر می‌رسد این اقدام در حال حاضر شدنی نیست، چرا که این نوع از سلول باتری هنوز به اندازه کافی بالغ نشده‌اند تا در خودروهای تسلا مورد استفاده قرار گیرند. در نتیجه تسلا به جای سلول ۴۶۸۰ از باتری LFP استفاده خواهد کرد. نصب سلول ۴۶۸۰ در خودروهای تسلا حاشیه‌ساز شده است. اخیرا تعدادی تسلا مدل S‌ با باتری ۴۶۸۰ در آمریکا فراخوان شده‌اند، چرا که هنوز مقررات فدرال استفاده از آن‌ها را تایید نمی‌کند.

کارخانه تسلا در آلمان با مشکلات زیادی روبرو است. اخیرا گزارشی از این کارخانه منتشر شده است که نشان می‌دهد نیمی از تجهیزات ریخته‌گری کارخانه به درستی کار نمی‌کنند. تا زمانی که مشکلات گیگا گرونهاید از جمله باتری LFP حل نشود، نیاز مشتریان اروپایی به خودروهای تسلا از طریق تولیدات چین تامین خواهد شد.

تسلا

مقالات و اخبار مرتبط
  • ادعای چینی ها؛ تکنولوژی خودران بایدو از تسلا پیشرفته‌تر است!
  • ایلان ماسک نزدیک به ۷ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت
  • ایلان ماسک با اعلام معرفی اپتیموس در ۸ مهر: ربات تسلا شما را حیرت‌زده می‌کند
  • حمله خودروسازان به تسلا در بازار اروپا؛ رقابتی که هر روز داغ‌تر می‌شود
  • تسلا ۷۵ درصد از بیت کوین‌های خود را فروخته است
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی

پیشنهادهای دیجیاتو

  • ناتینگ فون دیجی‌تک؛ ناتینگ فون می‌تواند موفق شود؟
  • نسخه جدید وبسایت دیجیاتو رونمایی شد
  • شمشیر دو لبه‌ای به نام وی‌چت؛ چگونه ابزار نظارتی محبوب چین، مایه نگرانی دولت شده است؟
  • تلسکوپ جیمز وب قدیمی‌ترین کهکشانی که در کیهان دیده‌ایم را رصد کرد
ورود به حساب کاربری

فرم ورود به حساب کاربری دیجیاتو

ساخت حساب کاربری

فرم ثبت نام در دیجیاتو

فراموشی رمز عبور

صفحه فراموشی کلمه عبور در دیجیاتو

مطلب پیشنهادی

ویجیاتو: داستان تاریخی قطار و سینما

داستان تاریخی قطار و سینما چگونه فیلم‌ها سوار قطار شدند و هرگز از آن پیاده نشدند؟! امیر پریمی ۲۰ ساعت پیش ۵ ذخیره wpDiscuzدوست داشتید، نظر دهیدxInsert برای ذخیره‌سازی نوشته نیاز است وارد حساب کاربری خود شوید، اگر حساب کاربری ندارید ثبت‌نام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.