تقاضای روسیه برای واردات قطعه از ایران پس از اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور افزایش یافته است. البته ایران و روسیه از مدت‌ها پیش در تبادل قطعات با یکدیگر همکاری داشته‌اند. برخی قطعه سازان داخلی از سال‌ها قبل وارد بازار روسیه شده و توانسته‌اند به جایگاه ثابتی در این بازار دست یابند. طبق ادعای مدیر هیات انجمن صنایع همگن، ایران در دو حوزه قطعه‌سازی و خودروسازی عملکرد بهتری نسبت به روس‌ها داشته و از توان و تخصص مهندسی بالاتری برخوردار است. قطعه سازان عزیز کشورمان در سطح همکاری با خودروسازان بین‌المللی هستند، ولی شرایط کنونی اجازه فعالیت در کنار برندهای مطرح بین‌المللی را نمی‌دهد. جنگ با اوکراین و خروج خودروسازها و قطعه سازهای خارجی از خاک روسیه باعث شده این کشور نیاز بیشتری به همکاری با قطعه سازان ایرانی پیدا کند تا بتواند صنعت خودروسازی خود را سر پا نگه دارد. تقاضای روسیه برای واردات قطعه از ایران یک فرصت عالی برای نمایش قابلیت و توانایی صنعتگران ایرانی به کشورهای همسایه (و فراتر) است تا در صورت آزادسازی واردات، بتوان روی همکاری با کشورهای دیگر حساب کرد. بد نیست بدانید که به د..

خودروسازان روسی به دنبال قطعه‌سازان ایرانی؛ برگ برنده صنعت گران ایرانی در برابر همسایه شمالی

تقاضای روسیه برای واردات قطعه از ایران پس از اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور افزایش یافته است. البته ایران و روسیه از مدت‌ها پیش در تبادل قطعات با یکدیگر همکاری داشته‌اند. برخی قطعه سازان داخلی از سال‌ها قبل وارد بازار روسیه شده و توانسته‌اند به جایگاه ثابتی در این بازار دست یابند.

طبق ادعای مدیر هیات انجمن صنایع همگن، ایران در دو حوزه قطعه‌سازی و خودروسازی عملکرد بهتری نسبت به روس‌ها داشته و از توان و تخصص مهندسی بالاتری برخوردار است. قطعه سازان عزیز کشورمان در سطح همکاری با خودروسازان بین‌المللی هستند، ولی شرایط کنونی اجازه فعالیت در کنار برندهای مطرح بین‌المللی را نمی‌دهد.

جنگ با اوکراین و خروج خودروسازها و قطعه سازهای خارجی از خاک روسیه باعث شده این کشور نیاز بیشتری به همکاری با قطعه سازان ایرانی پیدا کند تا بتواند صنعت خودروسازی خود را سر پا نگه دارد. تقاضای روسیه برای واردات قطعه از ایران یک فرصت عالی برای نمایش قابلیت و توانایی صنعتگران ایرانی به کشورهای همسایه (و فراتر) است تا در صورت آزادسازی واردات، بتوان روی همکاری با کشورهای دیگر حساب کرد.

بد نیست بدانید که به درخواست ترکیه، ایرانی‌ها، روس‌ها و ترک‌ها قرار است با ایجاد یک کنسرسیوم سه‌جانبه بین قطعه سازان و خودروسازان سه کشور، محصولات مشترک متعددی را تولید کرده و بدین ترتیب وضعیت بازار خود را بهبود بخشند. این ایده در صورت تحقق و تبدیل به پروژه واقعی، منافع بسیاری برای هر سه کشور دارد.

مطلب پیشنهادی

ویجیاتو: داستان تاریخی قطار و سینما

داستان تاریخی قطار و سینما چگونه فیلم‌ها سوار قطار شدند و هرگز از آن پیاده نشدند؟! امیر پریمی ۲۰ ساعت پیش ۵ ذخیره wpDiscuzدوست داشتید، نظر دهیدxInsert برای ذخیره‌سازی نوشته نیاز است وارد حساب کاربری خود شوید، اگر حساب کاربری ندارید ثبت‌نام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.