رضایت مرسدس از تحول در بازار؛ حاشیه سود EQE برقی بهتر از E کلاس بنزینی شد

ثبت بازخورد

  • دیجیاتو
  • اخبار خودرو
  • خودرو

اخبار خودرو رضایت مرسدس از تحول در بازار؛ حاشیه سود EQE برقی بهتر از E کلاس بنزینی شد

خودروهای برقی به هزینه ساخت بالا و قیمت زیاد شهرت دارند اما حالا حاشیه سود خودروسازان از این محصولات افزایش یافته است.

سعید علیپور نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ دقیقه قبل

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تازه‌های تکنولوژی
  • توییتر توییتر سرویس چت صوتی Spaces را بهینه‌ سازی می‌کند ۳۸ دقیقه قبل
  • کافه بازار: اختلال مکرر اینترنت تبدیل به آسیبی جدی برای کاربران و کسب‌وکارها شده است ۵۹ دقیقه قبل
  • iPadOS 16 اپل احتمالا iPadOS 16 را دیرتر از iOS 16 منتشر می‌کند ۵ ساعت قبل
  • قیمت‌های تایید نشده از سری گلکسی واچ 5 افشای قیمت گلکسی واچ ۵ و ۵ پرو پیش از معرفی رسمی ۵ ساعت قبل
  • روزیاتو: چگونه رمز اینستای خود را پیدا کنیم؟ روش های بازیابی رمز عبور فراموش شده اینستاگرام ۶ ساعت قبل

قیمت بالاتر و حاشیه سود کمتر همواره یکی از نکات منفی خودروهای الکتریکی بوده؛ اما با رشد تولید چنین مدل‌هایی، این مساله به تدریج در حال برطرف شدن است. سدان جدید مرسدس بنز EQE که چند ماه قبل معرفی شد، یکی از بهترین مثال‌ها در این زمینه به شمار می‌رود. آنطور که مدیر مالی کمپانی مرسدس بنز یعنی آقای هارالد ویلهلم (Harald Wilhelm) اعلام کرده، حاشیه سود EQE حالا هم‌تراز با E کلاس بنزینی است. وی افزوده حاشیه سود این خودرو شاید حتی اندکی بهتر از همتای درون‌سوز خود باشد.

فروش مرسدس بنز EQE از سه ماهه دوم امسال آغاز شده است. عملکرد این خودرو در بازار به گونه‌ای است که طبق گزارش اخیر نشریه اتوموتیو نیوز اروپا اشتوتگارتی‌ها نسبت به آن ابراز رضایت کرده‌اند.

ذکر این نکته ضروری است که مرسدس بنز EQE و E کلاس اختلاف قیمت قابل توجهی با هم دارند. در حالی که قیمت مدل پایه از E کلاس از حدود ۵۰ هزار یورو شروع می‌شود، برای خرید ارزان‌ترین نسخه از EQE باید حداقل ۷۰ هزار یورو اندوخته بانکی داشت.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، برابری حاشیه سود با مدل‌های بنزینی برای بسیاری از خودروهای الکتریکی صادق نیست. برای مثال طبق صحبت‌های آقای ویلهلم مدل بزرگ‌تر و لوکس‌تر مرسدس بنز EQS از این نظر پشت سر S کلاس قرار دارد. وی در این رابطه بصورت غیر مستقیم گفته:

«ما به تدریج دیدیم که حاشیه سود EQS مطمئن‌تر می‌شود. شاید این فاکتور به اندازه S کلاس نباشد، اما فاصله زیادی با آن ندارد.»

ناگفته پیداست که حاشیه سود برای هر خودروسازی اهمیت فوق‌العاده بالایی دارد و فرقی نمی‌کند که مدل تولیدی بنزینی باشد یا برقی. شمار زیادی از خودروسازان میلیاردها دلار در زمینه خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و تحقیقات متعددی در حوزه تکنولوژی‌های ساخت باتری در حال انجام است. با وجود تلاش‌های گسترده اما هنوز خبری از یک خودروی الکتریکی ارزان‌قیمت نیست و برای معرفی چنین مدلی باید کماکان منتظر ماند.

حتما در جریان هستید که اتحادیه اروپا در نظر دارد فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را از سال ۲۰۳۵ ممنوع کند. از این رو باید مرسدس بنز و سایر خودروسازان مسائل مالی را در نظر گرفته و تولید خودروهای الکتریکی را سودده کنند. گفتنی است چندی پیش لوتز مشک مدیرمالی پورشه هم صحبت‌هایی مشابه با همتای اشتوتگارتی خود مطرح کرده بود. وی گفته بود حاشیه سود خودروهای برقی در عرض دو سال آینده به سطحی مشابه با حاشیه سود مدل‌های درون‌سوز خواهد رسید. آقای مشک پیش‌بینی کرده پس از سال ۲۰۲۴ احتمالا حاشیه سود مدل‌های الکتریکی بیشتر هم خواهد شد.

بد نیست اشاره کنیم مرسدس بنز هفته قبل اعلام کرد قصد دارد فروش مدل‌های تمام الکتریکی را به بخش بزرگ‌تری از آمار فروش امسال خود تبدیل کند. با استقبالی که مشتریان از دو مدل EQE و EQS شاسی‌بلند کرده‌اند، این شرکت انتظار دارد نیمی از آمار فروش مدل‌های برقی شده (هیبریدی و تمام برقی) در نیمه دوم سال، مربوط به مدل‌های تمام برقی باشد. در نیمه نخست امسال مدل‌های تمام الکتریکی سهمی ۳۳ درصدی را داشته‌اند.

carscoops

مقالات و اخبار مرتبط
  • برابوس ۹۰۰ معرفی شد؛ یک آلمانی لوکس، سریع و جذاب!
  • مرخصی اجباری ۵۶۰۰ کارمند مرسدس بنز به دلیل کمبود تراشه
  • تست گوزن مرسدس بنز E کلاس استیشن؛ ناکامی در یک قدمی کسب نمره قبولی [تماشا کنید]
  • توقف فروش مرسدس بنز E کلاس به دلیل تقاضای بیش از حد
  • شکست مرسدس بنز EQS در تست گوزن؛ هندلینگ نامناسب پرچمدار اشتوتگارتی [تماشا کنید]
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی

پیشنهادهای دیجیاتو

  • نسخه جدید وبسایت دیجیاتو رونمایی شد
  • شمشیر دو لبه‌ای به نام وی‌چت؛ چگونه ابزار نظارتی محبوب چین، مایه نگرانی دولت شده است؟
  • تلسکوپ جیمز وب قدیمی‌ترین کهکشانی که در کیهان دیده‌ایم را رصد کرد
ورود به حساب کاربری

فرم ورود به حساب کاربری دیجیاتو

ساخت حساب کاربری

فرم ثبت نام در دیجیاتو

فراموشی رمز عبور

صفحه فراموشی کلمه عبور در دیجیاتو

مطلب پیشنهادی

اپلیکیشن‌های شیپور، شیپور پلاس و آلونک از گوگل‌پلی حذف شدند

ثبت بازخورد دیجیاتو تکنولوژی فناوری ایران تکنولوژی اپلیکیشن‌های شیپور، شیپور پلاس و آلونک از گوگل‌پلی حذف شدند مدیرعامل شیپور می‌گوید بامداد شنبه ایمیلی را از گوگل‌پلی دریافت کرده‌اند که از غیرفعال شدن حساب این پلتفرم حکایت داشته است. نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۷ در دیجیاتو ثبت‌نام کنید جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید. عضویت در دیجیاتو تازه‌های تکنولوژی گزارش سالانه تریبون: رمزارز بیشترین تبلیغات در رسانه‌ها را به خود اختصاص داد 1 ساعت قبل شرکت زیرساخت تلویحا کاهش پهنای باند اینستاگرام را تایید کرد: اختلال رفع شد 2 ساعت قبل این ربات عجیب به مارها اجازه می‌دهد تا روی دست و پا راه بروند! [تماشا کنید] 3 ساعت قبل گزارش کسپرسکی: ایران بالاترین سهم آلودگی موبایل‌ها به بدافزارها را در جهان دارد 3 ساعت قبل قطعی برق در چین احتمالا خطوط تولید آیپد را با مشکل مواجه می‌کند 4 ساعت قبل گوگل‌پلی در تازه‌ترین اقدام علیه اپلیکیشن‌های ایرانی، حساب «شیپور» را بدون اطلاع قبلی مسدود کرده است. بنابر اعلام مدیرعامل شیپور به نظر ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.