ثبت بازخورد
- دیجیاتو
- اخبار خودرو
- خودرو
اخبار خودرو آریزو ۵ جی تی به زودی در ایران؛ خودرویی تمامنشدنی!
بزرگترین تفاوت آریزو ۵ جی تی در مقایسه با سایر اعضای خانوادهاش، زیر کاپوت آن رخ داده است.
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۰
در دیجیاتو ثبتنام کنید
جهت بهرهمندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخشهای مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
عضویت در دیجیاتو
تازههای تکنولوژی
- آنر پد V8 با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و تراشه دایمنسیتی ۸۰۲۰ معرفی شد ۴۸ دقیقه قبل
- توسعه شبکهای از نانوسیمها که میتواند مثل مغز انسان بیاموزد و بهخاطر بسپرد ۱۲ ساعت قبل
- محققان: هوش مصنوعی میتواند از پاندمی بعدی جلوگیری کند ۱۳ ساعت قبل
- مایکروسافت ابزار طراحی هوش مصنوعی Designer را بهصورت پیشنمایش منتشر کرد ۱۴ ساعت قبل
- روزیاتو: ۲۰ سریال رازآلود جذاب برای طرفداران سریال Lost؛ از The Wilds تا Under The Dome ۱۴ ساعت قبل
در میانههای دهه ۱۳۹۰ خورشیدی، مشتریان ایرانی با سدان میانرده چری به نام چری آریزو ۵ آشنا شدند. طی سالهای بعدی نسخههای متفاوتی از این خودرو به بازار عرضه شد. درحالحاضر نیز آریزو ۵ با برند ام وی ام به بازار عرضه میشود. با این وجود در آینده نزدیک خودرو دیگری از این خانواده با برند لوکس مدیران خودرو یعنی فونیکس به بازار عرضه خواهد شد. این خودرو آریزو ۵ جی تی نام دارد و نسخه لوکس و متفاوت این خودرو است.
آریزو ۵ جی تی محصول جدیدی در سبد خودروهای چری است. چند ماهی از معرفی این خودرو به بازار چین میگذرد و اکنون در مراکز خرید و شورومهای مختلف، این خودرو به معرض نمایش گذاشته شده است. آریزو ۵ جی تی ظاهر متفاوتی نسبت به خودروهای این خانواده دارد و به شدت شبیه به محصولات لکسوس طراحی شده است. درون کابین این خودرو نیز ظاهر متفاوتی را شاهد هستیم. کلاسترهای دوبل به هم چسبیده در کابین آریزو ۵ GT خودنمایی میکنند. نمای عقب این خودرو نیز کاملاً شبیه به آریزو ۶ پرو است. بااینحال رینگ و لاستیک خودرو کوچکتر از حد انتظار است و باعث میشود تا نمای ظاهری این خودرو بهطور کامل شبیه محصولات لکسوس و تویوتا نباشد.
مشخصات فنی آریزو ۵ جی تی
بزرگترین تفاوت آریزو ۵ جی تی در مقایسه با سایر اعضای خانوادهاش، زیر کاپوت آن رخ داده است. این خودرو به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژر مجهز خواهد بود که آن را پیش از این در فونیکس تیگو ۸ پرو مشاهده کرده بودیم. گیربکس هفت سرعته دوکلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخهای جلو را برعهده دارد. بنابراین با خودرویی میانرده از چری مواجه هستیم که از نظر شتاب و کشش عملکرد خارقالعادهای را به نمایش خواهد گذاشت. البته امکان سفارش این خودرو با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر و گیربکس CVT نیز وجود دارد. این پیشرانه با نسخه فعلی این خودرو یعنی ام وی ام آریزو ۵ اسپرت مشترک است. بااینحال سیستم تعلیق این خودرو در عقب همچنان از نوع ساده است و شاهد سیستم تعلیق مولتی لینک نیستیم.
یکی دیگر از تفاوتهای بزرگ آریزو ۵ GT با سایر محصولات این خانواده، تجهیزات ایمنی و دستیارهای الکترونیکی آن هستند. آریزو ۵ جی تی به دستیارهای رانندگی خودکار سطح ۲ یا L2 مجهز است. کروز کنترل تطبیقی، رادار نگهدارنده بین خطوط، ترمز اضطراری خودکار، محدودکننده سرعت، رادار نقطه کور و هشدار برخورد از عقب ازجمله دستیارهای این سیستم هستند. این خودرو در قالب چهار تیپ با قیمت تقریبی ۱۲ الی ۱۶ هزار دلار به بازار چین عرضه شده است که احتمالاً نسخه فول آپشن آن به بازار ایران راه خواهد یافت.
چری
مقالات و اخبار مرتبط
- چری برند iCAR را معرفی کرد؛ ورود قدرتمند به حوزه تولید خودروهای برقی
- چری اومودا ۵ برقی معرفی شد؛ فونیکس FX با پیشرانه الکتریکی
- شرایط فروش مدیران خودرو؛ قیمت جدید محصولات مدیران خودرو برای سال ۱۴۰۲ اعلام شد
- چری از دو خودروی برقی جدید با برد حرکتی ۷۰۰ کیلومتر رونمایی کرد
- چری TJ-1 رسماً معرفی شد؛ شاسیبلند آفرودمحور با مصرف سوخت ۱ لیتر
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی
پیشنهادهای دیجیاتو
- شرایط فروش مدیران خودرو؛ قیمت جدید محصولات مدیران خودرو برای سال ۱۴۰۲ اعلام شد
- بررسی گلکسی اس ۲۳ و گلکسی اس ۲۳ پلاس؛ بهتر از اولترا؟
- زندگینامه خوارزمی؛ از ریاضیات و جبر تا جغرافیا
- تصویر روز ناسا: ابرهای صدفی بر فراز لاپلند
ورود به حساب کاربری
ساخت حساب کاربری
فراموشی رمز عبور