ثبت بازخورد
- دیجیاتو
- اخبار خودرو
- خودرو
اخبار خودرو آیا شاهین پلاس جایگزین تیپهای دیگر این خودرو خواهد شد؟
سایپا هفته گذشته در مراسمی با عنوان کلینیک خودرویی سایپا، شاهین پلاس را در اختیار خبرنگاران خودرویی قرار داد. به گفته «مهدی آقاطاهریان»، معاون بازاریابی و فروش سایپا، این خودرو منتظر است شورای رقابت قیمت …
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۹ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۰:۳۰
در دیجیاتو ثبتنام کنید
جهت بهرهمندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخشهای مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
عضویت در دیجیاتو
تازههای تکنولوژی
- شرکت Perplexity درآمد تبلیغاتی موتور جستجوی خود را با ناشران محتوا تقسیم میکند ۳ ساعت قبل
- طراحی و مشخصات ناتینگ فون (۲a) پلاس پیش از رونمایی رسمی لو رفت ۳ ساعت قبل
- ماجرای اختلاف اسنپ و سازمان امور مالیاتی چیست؟ ۴ ساعت قبل
- دستاورد بزرگ رقیب نورالینک؛ کنترل هدست اپل ویژن پرو با قدرت ذهن ممکن شد ۴ ساعت قبل
- مارک زاکربرگ در گفتوگو با مدیرعامل انویدیا: لعنت به پلتفرمهای بسته! ۴ ساعت قبل
سایپا هفته گذشته در مراسمی با عنوان کلینیک خودرویی سایپا، شاهین پلاس را در اختیار خبرنگاران خودرویی قرار داد. به گفته «مهدی آقاطاهریان»، معاون بازاریابی و فروش سایپا، این خودرو منتظر است شورای رقابت قیمت را اعلام کند. پس از اعلام قیمت، فروش و عرضه شاهین پلاس آغاز خواهد شد. بااینحال آیا سایپا تصمیم دارد شاهین پلاس را جایگزین تیپهای فعلی این خودرو کند؟
مشخصات فنی محصول جدید سایپا چیست؟
شاهین پلاس، برخلاف سه تیپ فعلی این خودرو شاهین G، شاهین GL و شاهین G اتوماتیک، از پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ME16 بهره میبرد. این خودرو نسخه سایپایی موتور EC5 پژو سیتروئن به حساب میآید. ایرانخودرو نسخه خودش را با نام TU5 پلاس روی تارا و رانا پلاس قرار داده است. این پیشرانه حداکثر میتواند ۱۱۱ اسببخار قدرت و ۱۵۰ نیوتنمتر گشتاور آزاد کند. این ارقام نسبت به راندمان پیشرانه ۱.۵ لیتری هشتسوپاپ M15 TC کمترند. البته توربوشارژر از این خودرو حذف شده تا پیچیدگی کمتری در بخش فنی شاهد باشیم.
گیربکسی که برای نسخه جدید شاهین در نظر گرفته شده است، جعبهدنده ششسرعته اتوماتیک ساخت شرکت چینی DAE است. این جعبهدنده هماکنون در محصولات ایرانخودرو مثل تارا اتوماتیک و دناپلاس توربوشارژر اتوماتیک استفاده میشوند؛ بنابراین میتوان گفت شاهین پلاس از نظر فنی، با تارا اتوماتیک برابری میکند و فقط تفاوت ظاهری بین این دو خودرو وجود دارد.
آیا شاهین پلاس جایگزین تیپهای قبلی این خودرو خواهد شد؟
سایپا و زیرمجموعه آن، پارسخودرو، برنامه تولید دو محصول جدید را همزمان پیش میبرند. این خودروها شاهین پلاس و پی ۹۰ یا همان ال ۹۰ ایرانی هستند. پی ۹۰ پارسخودرو گیربکس دندهای دارد، درحالیکه شاهین پلاس اتوماتیک است. باتوجهبه سایپا چند ماه است شاهین G دندهای و اتوماتیک را عرضه نکرده و برای آنها فراخوان نداده است، این امکان وجود دارد که نسخه جدید شاهین و پی ۹۰ پارسخودرو محصولات جایگزین در نظر گرفته شوند. ایرانخودرو سال گذشته برنامه مشابهی را پیاده کرد. حاصل این برنامه جایگزینی تارا V1 پلاس و تارا V4 LX با تارا دندهای V1 و تارا اتوماتیک V2 بود.
روند تولید و عرضه شاهین از سال گذشته بهکندی پیش میرود و سایپا نیز با انبوهی از تعهدات شاهین در قالب مرحله دوم سامانه یکپارچه دستبهگریبان است. جایگزینی شاهین پلاس و پی ۹۰ با تعهدات شاهین در زمستان ۱۴۰۳، راهی آسان و سودآور پیش پای سایپا خواهد بود. براساس گمانهزنی برخی رسانهها، قیمت نسخه جدید شاهین حدود ۸۱۰ الی ۸۴۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد؛ با خودرویی گرانتر از تارا اتوماتیک سروکار داریم. البته امکان دارد قیمت تارا اتوماتیک نیز طی ماههای آینده ۳۰ درصد افزایش یابد و به حدود ۸۹۰ میلیون تومان برسد.
سایپا
مقالات و اخبار مرتبط
- وعده سایپا برای تحویل چانگان CS35 و CS55 تا پایان شهریور ۱۴۰۳
- لیست قیمت محصولات سایپا اعلام شد [مرداد ۱۴۰۳]
- شرایط پیش فروش سایپا اعلام شد [مرداد ۱۴۰۳]
- شرایط فروش سایپادیزل برای کشنده آرتا ۵۲۰ بهزودی آغاز میشود [مرداد ۱۴۰۳]
- اختلاف قیمت خودروهای سایپا در بازار و کارخانه چقدر است؟ [تیر ۱۴۰۳]
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی
پیشنهادهای دیجیاتو
- ایکس بهطور پیشفرض از دادههای شما برای آموزش Grok استفاده میکند؛ نحوه غیرفعالسازی
- ویجیاتو: چرا بازیهای فوتبالی دیگر مانند گذشته جذاب نیستند؟
- مقایسه گلکسی S24 اولترا با وانپلاس ۱۲؛ رقابت نفسگیر
- بررسی وانپلاس ۱۲؛ غولکش بیادعا
ورود به حساب کاربری
ساخت حساب کاربری
فراموشی رمز عبور