آخرین فایل های منتشر شده

احتمال ورشکستگی پارس خودرو؛ وضعیت نامناسب همکار سابق نیسان و رنو

ثبت بازخورد

  • دیجیاتو
  • خودرو
  • اخبار خودرو

خروج پارس خودرو از بورس کالا خودرو احتمال ورشکستگی پارس خودرو؛ وضعیت نامناسب همکار سابق نیسان و رنو

براساس اخبار منتشر شده در فضای مجازی پارس خودرو با وجود سابقه ۱۹ ساله حضور در بورس و برخورداری از نماد خپارس این روزها شرایط خوبی را به سر نمیبرد و خبر خروج آن از …

زهرا ملکی نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱ آذر ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تازه‌های تکنولوژی
  • همراه اول از سرویس‌های ویژه جام جهانی رونمایی کرد ۲ ساعت قبل
  • شیائومی: MIUI 14 کارآمدترین رابط کاربری مبتنی بر اندروید خواهد بود ۳ ساعت قبل
  • سری ویوو X90 معرفی شد؛ اولین گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و دایمنسیتی ۹۲۰۰ ۳ ساعت قبل
  • کلمه «سامسونگ» یکی از رایج‌ترین رمزهای عبور در سال ۲۰۲۱ بوده است ۴ ساعت قبل
  • میانگین هر سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سال ۱۴۰۰ کمتر از قیمت یک تویوتا لندکروزر ۱۰ ساله بود ۵ ساعت قبل

براساس اخبار منتشر شده در فضای مجازی پارس خودرو با وجود سابقه ۱۹ ساله حضور در بورس و برخورداری از نماد خپارس این روزها شرایط خوبی را به سر نمیبرد و خبر خروج آن از بورس کالا منتشر شده است. علت این اخراج، عدم وجود برنامه برای خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت عنوان شده است. در حقیقت پارس خودرو با خطر ورشکستگی روبرو است.

این خودروساز را می‌توان یکی از خودروسازان قدیمی فعال در صنعت خودروسازی کشورمان دانست که محصولات با کیفیتی همچون نیسان ماکسیما، رنو تندر ۹۰ و خانواده برلیانس H۲۰۰ و H۳۰۰ را راهی بازار کرده است.

۲۵ ام تیرماه امسال بود که سازمان بورس و اوراق بهادار تهران نامه‌ای را جهت رعایت دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار این شرکت به پارس خودرو ارسال کرد. براساس این نامه پارس خودرو هشت ماه فرصت داشت که موارد مورد نظر سازمان بورس اوراق بهادار را رعایت کرده در غیر این صورت به بازار پایه منتقل می‌شد. با وجود درخواست پارس خودرو برای تمدید مهلت مذکور به یک سال به جهت افزایش ۲۳ درصدی سرمایه این شرکت اما سازمان بورس مخالفت خود را اعلام کرد.

در همین راستا نیز در تاریخ ۱۹ ام مهر ماه امسال نماد پاس خودرو از تابلوی شرکت‌های مورد پذیرش سازمان بورس حذف شده و به بازار پایه فرابورس منتقل شد.

هرچند در حال حاضر اخبار خروج پارس خودرو از بورس کالا به گوش می‌رسد اما جالب است بدانید که این شرکت همین چند سال پیش محصولاتی چون رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی را راهی بازار کرده و مشتریان برای خرید این خودروها صف‌های چند صد هزار نفری تشکیل می‌دادند. دیگر محصولات پارس خودرو یعنی خودروهای خانواده برلیانس نیز بین مشتریان طرفدارانی داشتند و پس از عرضه خانواده برلیانس H۳۰۰ با موتور ۱.۶۵ لیتری، این استقبال بیشتر شد.

حتی پارس خودرو پیش از این محصولات شاخصی همچون نیسان ماکسیما، نیسان قشقایی و رنو کولئوس را راهی بازار کشورمان کرده بود.

متاسفانه اعمال مجدد تحریم‌ها، مشکلات مدیریتی در رده‌های بالای این شرکت و نبود بستر مناسب برای فعالیت مداول و مستمر در صنعت خودروسازی کشورمان سبب شده که پارس خودرو با خطر ورشکستگی مواجه شود. خودروسازی که در حال حاضر محصولات خانواده کوییک را در بازار کشورمان عرضه می‌کند. محصولاتی که اتفاقا از فروش نسبتا خوبی نیز برخوردار هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی

پیشنهادهای دیجیاتو

  • شرایط فروش مدیران خودرو؛ فروش اقساطی سه مدل MVM X22 ،MVM X33 و MVM X55
  • بررسی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۴؛ گوشی تاشو برای همه
  • دیجی‌تک؛ ناتینگ فون می‌تواند موفق شود؟
  • نسخه جدید وبسایت دیجیاتو رونمایی شد
ورود به حساب کاربری

فرم ورود به حساب کاربری دیجیاتو

ساخت حساب کاربری

فرم ثبت نام در دیجیاتو

فراموشی رمز عبور

صفحه فراموشی کلمه عبور در دیجیاتو

مطلب پیشنهادی

شرایط واریز وجه و خرید دنا پلاس شش‌‌دنده فعال شد + جدول فروردین‌ماه ۱۴۰۳

ثبت بازخورد دیجیاتو قیمت و شرایط فروش خودرو خودرو قیمت و شرایط فروش خودرو شرایط واریز وجه و خرید دنا پلاس شش‌‌دنده فعال شد + جدول فروردین‌ماه 1403 ایران‌خودرو در روز یکشنبه، 26 فروردین‌ماه 1403، شرایط واریز وجه و خرید دنا پلاس شش‌سرعته را برای متقاضیان خرید این خودرو فعال کرد. نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۶:۰۰ در دیجیاتو ثبت‌نام کنید جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید. عضویت در دیجیاتو تازه‌های تکنولوژی گلکسی واچ 7 سامسونگ در مرجع صدور گواهی بلوتوث رؤیت شد 40 دقیقه قبل ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.