ثبت بازخورد
- دیجیاتو
- تبلت
- تکنولوژی
تبلت ادامه افت فروش بازار تبلتها در سال ۲۰۲۳؛ اپل همچنان صدرنشین است
اکثر کمپانیهای مشهور نسبت به سال ۲۰۲۲، فروش کمتری را تجربه کردند.
نوشته شده توسط حمیدرضا علیا | ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۰
در دیجیاتو ثبتنام کنید
جهت بهرهمندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخشهای مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
عضویت در دیجیاتو
تازههای تکنولوژی
- تغییر موضع گوگل؛ اپلیکیشن یوتوب به هدست ویژن پرو اپل میآید ۴۴ دقیقه قبل
- آمار بهروزرسانی آیفونها به iOS 17 نسبت به iOS 16 کاهش یافته است ۱ ساعت قبل
- بازیابی رمز عبور هدست ویژن پرو تنها با مراجعه به فروشگاههای اپل ممکن است ۲ ساعت قبل
- تست دوام ویژن پرو منتشر شد؛ هدست اپل در برابر خطوخش مقاومت خوبی ندارد [تماشا کنید] ۲ ساعت قبل
- عکسها و مشخصات ردمی A3 با نمایشگر ۹۰ هرتزی فاش شد ۳ ساعت قبل
ویدئوی مرتبط
سال ۲۰۲۳ میلادی حدود ۱۳۵.۳ میلیون تبلت در بازار جهانی بهفروش رفت که البته این مقدار در مقایسه با سال ۲۰۲۲، حدود ۱۰ درصد افت داشته است. شاید بپرسید که کدام برند سهم بیشتری از این فروش را به خود اختصاص داد؟ اپل با فروش ۵۴ میلیون آیپد توانست ۴۰ درصد از این فروش را به خود اختصاص دهد و رتبه اول را کسب کند. سامسونگ هم در ۲۰۲۳ با فروش ۲۵.۶ دستگاه، ۱۹ درصد از فروش بازار را در اختیار گرفت. رتبه دوم تا پنجم نیز در اختیار کمپانیهای مشهور دیگر است.
به گزارش GSMArena، به نقل از شرکت تحقیقاتی Canalys، اپل در سال ۲۰۲۲ حدود ۴۰.۴ درصد از بازار تبلتها را از آن خود کرد. سامسونگ نیز در همان سال با فروش ۱۹.۳ درصدی حدود یکچهارم بازار را در اختیار داشت.
رتبه سوم متعلق به کمپانی لنوو بود؛ این شرکت با فروش ۹.۸ میلیون تبلت توانست ۶.۹ درصد از سهم بازار را دراختیار بگیرد. این شرکت در سال ۲۰۲۲ حدود ۷.۷ درصد از سهم فروش بازار را در اختیار داشت. در رتبه چهارم، هواوی موفق به فروش ۸.۳ میلیون دستگاه و کسب سهم ۶.۱ درصدی شد. رتبه پنجم هم متعلق به آمازون بود که با فروش ۷.۷ میلیون تبلت توانست سهم ۵.۸ درصدی را برای خود بهدست آورد.
افت فروش اکثر برندهای تبلت
در مقایسه با سال ۲۰۲۲، آمازون بیشترین سهم را در سال ۲۰۲۳ از دست داد. در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۳، همانطور که دادهها نشان میدهند، هواوی و لنوو در زمینه فروش رقابت تنگاتنگی داشتند. هواوی در این ۳ ماه ۲.۸ میلیون دستگاه و لنوو ۲.۶ میلیون فروختند.
در مقایسه با ۳ ماه پایانی ۲۰۲۲، فقط هواوی و لنوو کمی در ۳ ماه آخر ۲۰۲۳ رشد داشتند. اما شرکتهایی مثل اپل ۲۴ درصد، سامسونگ ۱۰ درصد و آمازون ۴۳.۹ درصد، کاهش فروش را در سال ۲۰۲۳ تجربه کردند.
در سال ۲۰۲۳، خرید تبلت فقط در چین و هند متقاضی بیشتری نسبت به کشورهای دیگر داشت که تاحدی به مقابله با «رکود فعلی» در سایر نقاط جهان کمک کرد. جالب اینکه تحلیلگران انتظار دارند بازار تبلت در سال ۲۰۲۴ با افزایش موجودی و تنوع برای استفاده در سازمانهای دولتی و تجاری افزایش یابد. علاوهبراین، امسال تمرکز بیشتری بر خرید و فروش تبلتهای تاشو و قابل انعطاف وجود خواهد داشت. بنابراین احتمالاً فروش تبلتها افزایش پیدا کند؛ حتی اگر تعداد فروش بالا نباشد، قیمتگذاری نسبتاً بالای تبلتها میتواند سود خوبی را نصیب شرکتهای سازنده کند.
آمازون اپل سامسونگ لنوو هواوی
مقالات و اخبار مرتبط
- آمار بهروزرسانی آیفونها به iOS 17 نسبت به iOS 16 کاهش یافته است
- بازیابی رمز عبور هدست ویژن پرو تنها با مراجعه به فروشگاههای اپل ممکن است
- تست دوام ویژن پرو منتشر شد؛ هدست اپل در برابر خطوخش مقاومت خوبی ندارد [تماشا کنید]
- رئیس هیئت مدیره سامسونگ از اتهام دستکاری در سهام و کلاهبرداری تبرئه شد
- هواوی ظاهراً به تولید تراشههای هوش مصنوعی نسبت به سری میت ۶۰ اولویت میدهد
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی
پیشنهادهای دیجیاتو
- بررسی گلکسی S24 Ultra؛ ستاره درخشان کهکشان سامسونگ
- بررسی مکبوک پرو M3 Pro
- مطالعه جدید: زنان دانشجوی کامپیوتر نمرات بهتری میگیرند اما مسیر شغلی متفاوتی را طی میکنند
- از کسبوکارهای کوچک تا بزرگ: تاثیر شمارههای مجازی در تجارت الکترونیک
ورود به حساب کاربری
ساخت حساب کاربری
فراموشی رمز عبور