از پرداخت امانی اینترنتی چه می‌دانید؟

ثبت بازخورد

  • دیجیاتو
  • رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی از پرداخت امانی اینترنتی چه می‌دانید؟

پرداخت امانی اینترنتی یک روش پرداخت است که برای خرید و فروش‎ها بستری امن می‌سازد. ترس از کلاهبرداری و تقلب، و عدم اعتماد و اطمینان، چه از جانب فروشنده و چه از جانب خریدار، همواره …

واحد تبلیغات نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۴ آبان ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تازه‌های تکنولوژی
  • نقص امنیتی خطرناک iOS برطرف شد؛ جدیدترین آسیب‌پذیری روز صفر اپل ۳ ساعت قبل
  • آیفون ۱۵ پرو احتمالا با ۸ گیگابایت رم و دوربین باکیفیت‌تر از راه می‌رسد ۴ ساعت قبل
  • سامسونگ عرضه جهانی Maintenance Mode را آغاز کرد؛ حفاظت از اطلاعات گوشی در تعمیرگاه ۵ ساعت قبل
  • ترندفورس: تقاضا برای آیفون ۱۴ پرو بسیار فراتر از انتظار اپل است ۶ ساعت قبل
  • اپل اولین بتا iOS 16.2 و iPadOS 16.2 را با قابلیت‌های جدید منتشر کرد ۶ ساعت قبل
ویدئوی مرتبط

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پرداخت امانی اینترنتی یک روش پرداخت است که برای خرید و فروش‎ها بستری امن می‌سازد. ترس از کلاهبرداری و تقلب، و عدم اعتماد و اطمینان، چه از جانب فروشنده و چه از جانب خریدار، همواره مسئله‌ای است که در داد و ستدها مطرح بوده. فراهم‌کردن بستری امن برای پیشبرد معاملات، هم خیال فروشنده را از بابت رسیدن به سودش آسوده می‌کند و هم خیال خریدار را از بابت تحویل بی‌عیب و نقص کالا یا خدمت مورد نیازش.

سرویس‌‌ پرداخت امانی اینترنتی برای این منظور به وجود آمده‌ تا کسب‌وکارها بتوانند در فضای تجارت آنلاین که روز‌به‌روز گسترده‌تر می‌شود ایمنی خرید و فروش‌ها را تضمین کنند. پیش از این‌ها نیز این روش به نام بیعانه و پیش‌فروش کردن در خرید و فروش ملک و یا کالاهای باارزش مانند ساعت‌های گران‌قیمت سازوکار خودش را داشته است. آن‌چه که در توافق برای شرایط پرداخت امانی مهم است مشخص کردن کیفیت موردِ امانی و زمان تحویل آن است.

حساب امانی اینترنتی

راه‌حلی که شرکت‌های فینتکی مانند وندار برای این نوع قرارداد‌ها ارائه می‌دهند یک حساب امانی است که با توافق بین دو طرف معامله ایجاد می‌شود و سپرده‌ی امانی در آن نگه داشته می‎شود تا طبق توافق خریدار و فروشنده هزینه و کالا مبادله شود.

فرآیند کار با سرویس پرداخت امانی اینترنتی معمولا به ترتیب زیر است:

  • طرفین معامله قراردادی را میان خود تنظیم کرده و بر سر شرایطی با یکدیگر به توافق می‌رسند.
  • ● پس از آن خریدار مبلغی را به عنوان بیعانه نزد حساب پرداخت امانی اینترنتی به امانت می‌گذارد.
  • این سرویس فروشنده را باخبر کرده و وی محصول یا خدمت مورد معامله را ارائه می‌دهد.
  • ● در پایان خریدار مورد معامله را، اعم از کالا یا سرویس، بررسی کرده و در صورت تأیید و مطابقت با شرایط از پیش توافق‌شده، الباقی مبلغ برای فروشنده واریز می‌شود.

چنانکه گفتیم امنیت و اطمینان خاطر دو شرط اساسی است که هر فروشنده و خریداری هنگام معامله به دنبال احراز آن هستند؛ امنیت و اطمینان چه از لحاظ نحوه‌ی پرداخت و چه از لحاظ کیفیت کالا یا خدمات عرضه شده.

به طور کلی اهمیت یک درگاه معاملات امن زمانی مشخص می‌شود که:

  • طرفین معامله شناختی از یکدیگر ندارند و در نتیجه اعتمادکردن سخت است.
  • مورد معامله دارای ارزش هنگفتی است، مثل ماشین، جواهرات، دکوراسیون خانه و …
  • معاملاتی که خریدار بایستی قبل از پرداخت کیفیت کار را تأیید کند.
  • مواردی که فروشنده می‌خواهد پیش از پایان کار از پرداخت تمام و کمال وجه مورد نظر خود، اطمینان حاصل کند.

مزایای پرداخت امانی اینترنتی برای کسب‌وکارها

پرداخت امانی اینترنتی برای کسب و کارها مزایای بسیاری دارد که در ادامه به تفصیل آن‌ها را توضیح می‌دهیم:

فرایند ساده و سریع راه‌اندازی حساب امانی آنلاین

در سرویس پرداخت امانی آنلاین از فرایندهای پیچیده‌ی ثبت‌نام خبری نیست و هر کسب و کار مطابق با نیاز خود، پس از دریافت مستندات فنی لازم از شرکت ارائه‌دهنده، به راحتی می‌تواند این درگاه امن معاملات را در پلتفرم خود پیاده‌سازی کند.

احراز هویت دقیق فروشندگان و خریداران

معمولا شرکت‌های دارای حساب امانی با به کار بستن انواع روش‌های احراز هویت موسوم به KYC و KYB و اخذ داده‌های مورد نیاز نظیر اطلاعات ثبت احوالی (کد ملی، نام و نام خانوادگی و …)، تصویر کارت ملی، تطبیق شماره شبا و شماره کارت با دارنده‌ی حساب و … هر دو طرف معامله را بررسی کرده تا هر فرد با هویت واقعی خود وارد داد و ستد شود.

بهبود نرخ تبدیل با ارائه‌ی ابزارهای متنوع پرداخت

شرکت‌های فینتکی نظیر وندار، روش‌های مختلف پرداخت مثل درگاه پرداخت اینترنتی، پرداخت با یک کلیک، پرداخت خودکار، کیف پول و … را در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهند. ایجاد این طیف وسیع خدمات، روند خرید را برای مشتریان جذاب می‌کند و باعث بهبود نرخ تبدیل و رشد تجارت‌ها می‌شود.

پرداخت‌های چند مرحله‌ای بر اساس نقاط عطف

در پروژه‌های پیچیده و حساس، معمولاً طرفین معامله نقاط عطفی را در قرارداد تعیین کرده و پرداخت‌ها طی چند مرحله و بر اساس نقاط عطف مورد توافق ساماندهی می‌شود. مدیریت کامل این پرداخت‌ها و بررسی انجام تعهدات طرفین همه در سایت ارائه‌دهنده‌ی این سرویس صورت می‌گیرد و دغدغه‌ای از این بابت متوجه طرفین معامله نیست.

پیشگیری و تشخیص تقلب

معمولا شرکت ارائه‌دهنده‌ی حساب امانی با نظارت و کنترل اطلاعات تقلب را تشخیص و پیشگیری می‌کنند و به محض آنکه تخلفی بروز کند، طرفین را مطلع کرده و تا وقتی صحت معامله روشن نشود، هیچ پولی برای هیچ یک از دو طرف آزاد نمی‌گردد.

پرداخت امانی آنلاین در ایران

در ایران نیز سرویس پرداخت امانی اینترنتی با «میاندو» یا درگاه معاملات امن وندار امکان‌پذیر است. این سرویس به‌ویژه در بازارگاه‌های آنلاین بسیار به‌کار می‌آید.

میاندو در حقیقت نوعی ساز و کار توافقی است که با هدف پایین‌آوردن خطر تخلف در معاملات و تضمین اجرای معاهدات طرفین بنیان شده است. درگاه معاملات امن وندار همانند شخص ثالث بی‌طرفی است که بر روند پیشرفت معاملات نظارت می‌کند و تا زمانی که تمامی تعهدات مقرر بین دو طرف محقق نشود، پایان معامله را اعلام نمی‌کند. آن‌چه درگاه معاملات امن وندار را از بقیه ارائه‌دهندگان این سرویس متمایز می‌کند پشتیبانی ۲۴ ساعته و حل و فصل مشکلاتی است که ممکن است بین دوطرف توافق پیش بیاید.

میاندو بستری می‌سازد که در آن هرکس این امکان را دارد که به دور از مخاطرات و ریسک‌های مرسوم در داد و ستدها، به خرید و فروش بپردازد. در این شیوه از داد و ستد با استفاده از درگاه معاملات امن وندار vandar.io ، هر دو طرف معامله از پشتیبانی یکسان برخوردار می‌شوند، چرا که از یک‌سو فروشنده این اطمینان خاطر را دارد که هزینه‌ی کالا یا خدمتی که عرضه کرده محفوظ است و از سوی دیگر خریدار نیز می‌داند که پایان معامله منوط به رضایت کامل او است. علاوه بر این، در صورت بروز هرگونه اختلاف، «میاندو» داور بی‌طرفی است که با رعایت حقوق هر دو طرف مسئله را حل و فصل می‌کند.

میاندو با پایش مرحله به مرحله‌ی فرآیند معامله، کلیه‌ی اقدامات طرفین را زیر نظر گرفته و با محفوظ نگه‌داشتن وجه معامله تا اجرای تمامی تعهدات مندرج در قرارداد، خرید و فروشی امن را به ارمغان می‌آورد.

آگهی تبلیغات دیجیاتو

مقالات و اخبار مرتبط
  • تایر دانش‌‎بنیان چیست؟
  • چطور بهترین میکروفون یقه ای را انتخاب کنیم؟
  • ایرانیکارت، سایت معتبر خرید از آمازون در ایران
  • Snaptube: بیش‌ازپیش آسان‌تر کردن پخش محتوای نامحدود
  • الگورند، پروژه‌ای برای جایگزینی مسترکارت و ویزاکارت
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی

پیشنهادهای دیجیاتو

  • بررسی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۴؛ گوشی تاشو برای همه
  • دیجی‌تک؛ ناتینگ فون می‌تواند موفق شود؟
  • نسخه جدید وبسایت دیجیاتو رونمایی شد
  • شمشیر دو لبه‌ای به نام وی‌چت؛ چگونه ابزار نظارتی محبوب چین، مایه نگرانی دولت شده است؟
ورود به حساب کاربری

فرم ورود به حساب کاربری دیجیاتو

ساخت حساب کاربری

فرم ثبت نام در دیجیاتو

فراموشی رمز عبور

صفحه فراموشی کلمه عبور در دیجیاتو

مطلب پیشنهادی

جشنواره بهاری شاتل، فرصتی استثنایی برای خرید اینترنت ADSL

ثبت بازخورد دیجیاتو رپورتاژ آگهی رپورتاژ آگهی جشنواره بهاری شاتل، فرصتی استثنایی برای خرید اینترنت ADSL بهترین فرصت برای خرید یا تعویض سرویس اینترنت، جشنواره‌هایی است که شاتل معمولا به‌صورت فصلی برگزار می‌کند. در این جشنواره‌ها سرویس‌های متنوع اینترنت ADSL2+ با تخفیف‌های قابل‌توجهی ارائه می‌شود. در جشنواره بهاری امسال نیز، شاتل ... نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶:۴۵ در دیجیاتو ثبت‌نام کنید جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید. عضویت در دیجیاتو تازه‌های تکنولوژی کیف پول تلگرام هم برای کاربران ایرانی مسدود شد ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.