ثبت بازخورد
- دیجیاتو
- نجوم و فضا
- علمی
نجوم و فضا امروز در فضا: برادران رایت اولین پرواز را با هواپیما انجام دادند
در طول طراحی هواپیمای آزمایشی توسط برادران رایت، آنها همچنین پیشگام بسیاری از اصول و تکنیکهای اساسی مهندسی هوانوردی مدرن بودند.
نوشته شده توسط صبا سلوکی | ۲۶ آذر ۱۴۰۲ | ۲۳:۵۹
در دیجیاتو ثبتنام کنید
جهت بهرهمندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخشهای مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
عضویت در دیجیاتو
تازههای تکنولوژی
- عملکرد بهتر و دوربینهای باکیفیتتر؛ هرآنچه از گوشیها در ۲۰۲۴ انتظار داریم ۹ ساعت قبل
- گوگل اپلیکیشن Pixel Diagnostic را برای بررسی مشکلات گوشیهای پیکسل منتشر کرد ۱۲ ساعت قبل
- برنامه Google Contacts حالا میتواند موقعیت مکانی مخاطبین را نشان دهد ۱۶ ساعت قبل
- لنوو از لپتاپ جدیدی با پردازنده Core Ultra 5 اینتل مجهز به هوش مصنوعی رونمایی کرد ۱۷ ساعت قبل
- نتایج بنچمارک تراشه اگزینوس ۱۴۸۰ گلکسی A55 افشا شد ۱۷ ساعت قبل
برادران رایت از سال ۱۹۰۰، در کیتی هاوک، ایالاتمتحده آمریکا، در تلاش برای ساخت اولین ماشین پرنده سنگینتر از هوا بودند. تا اینکه در سال ۱۹۰۳ Flyer I را ساختند که موتور آن دارای بازده ۶۶ درصدی بود. این موتور نسبت به موتورهای تولیدی برتری داشت و نسبت وزن به قدرت کافی برای استفاده در هواپیما داشت.
اولین پرواز برادران رایت
این هواپیما که با نام رایت فلایر شناخته میشود، محصول یک برنامه پیچیده چهار ساله بود که توسط ویلبر و ارویل رایت در سال ۱۸۹۹ انجام شد.
در ۱۷ دسامبر ۱۹۰۳، رایتها، دوبار توسط این وسیله پرواز کردند. اولین پرواز توسط ارویل به طول ۳۹ متر در ۱۲ ثانیه ثبت شد. سه پرواز دیگر در آن روز صبح انجام شد که برادران بهعنوان خلبان تعویض شدند. در چهارمین پرواز همان روز، ویلبر ۲۷۹ متر را در ۵۹ ثانیه طی کرد. او در این پرواز توانست وسیله را کنترل کند، حالا دیگر شکی نمانده بود که رایتها میتوانند پرواز کنند.
در طول طراحی و ساخت هواپیمای آزمایشی توسط رایتها، آنها همچنین پیشگام بسیاری از اصول و تکنیکهای اساسی مهندسی هوانوردی مدرن بودند. مانند استفاده از تونل باد و آزمایش پرواز بهعنوان ابزار طراحی.
درحالیکه برادران و سایرین حاضر درمورد پرواز طولانی صحبت میکردند، وزش باد هواپیمای رایت فلایر را واژگون کرد و آن را روی شنها انداخت. این هواپیما به شدت آسیب دید و دیگر هرگز پرواز نکرد. اما رایتها به آنچه در نظر داشتند دست یافته بودند.
آنها در سالهای ۱۹۰۴ و ۱۹۰۵ نسخههای دیگر فلایر را ساختند و این طرح را عملی کردند. در ۵ اکتبر ۱۹۰۵، ویلبر با سومین هواپیمای برقی برادران، پرواز تماشایی ۳۹ دقیقهای را انجام داد و ۳۹.۲ کیلومتر را طی کرد.
سرنوشت فلایر
در سال ۱۹۲۸ این هواپیما در موزه علوم لندن به امانت گذاشته شد و قبل از ارسال نیز بازسازی شد. پس از جنگ جهانی دوم این هواپیما در سال ۱۹۴۸ به ایالاتمتحده بازگشت.
فلایر در مراسمی مفصل در ۱۷ دسامبر، که چهل و پنجمین سالگرد پرواز بود، رسماً به مؤسسه اسمیتسونیان اهدا شد و از آن زمان تاکنون در آنجا در معرض دید عموم قرار گرفته است.
هواپیما
مقالات و اخبار مرتبط
- برای اولینبار در جهان: پرواز یک هواپیمای توربو ژنراتور-هیبریدی [تماشا کنید]
- این کشتی هوایی خورشیدی، بدون انتشار گازهای گلخانهای دور دنیا میچرخد
- یک هواپیمای برقی سرنشیندار برای اولینبار با سوخت هیدروژن مایع پرواز کرد [تماشا کنید]
- کرم رباتیک جنرال الکتریک بازرسی و تعمیر موتور جتها را بسیار آسانتر میکند [تماشا کنید]
- از نیویورک تا لندن در ۱.۵ ساعت؛ ناسا میخواهد هواپیماهای مافوق صوت را به بازار بیاورد
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی
پیشنهادهای دیجیاتو
- مطالعه جدید: زنان دانشجوی کامپیوتر نمرات بهتری میگیرند اما مسیر شغلی متفاوتی را طی میکنند
- از کسبوکارهای کوچک تا بزرگ: تاثیر شمارههای مجازی در تجارت الکترونیک
- اختصاصی: نوکیا در ایران به دلیل مونتاژ بدون مجوز موبایلهایش شکایت کرد
- اپل روزانه میلیونها دلار برای آموزش مدلهای هوش مصنوعی هزینه میکند
ورود به حساب کاربری
ساخت حساب کاربری
فراموشی رمز عبور