انتقاد پلیس راهور از کیفیت خودروها: ورق استاندارد خودرو فولاد کم کربن است نه ورق حلبی سه لایه!

ثبت بازخورد

  • دیجیاتو
  • خودرو
  • اخبار خودرو

خودرو انتقاد پلیس راهور از کیفیت خودروها: ورق استاندارد خودرو فولاد کم کربن است نه ورق حلبی سه لایه!

موضوع کیفیت خودروهای داخلی از جمله موضوعات بسیار مهم در کشور است. سطح کیفی اقلام تولیدی در کشور ما با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد.

غزاله زاهدی نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۲ مهر ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تازه‌های تکنولوژی
  • دوربین پیکسل ۷ پرو از DxOMark بالاترین امتیاز را کسب کرد ۳ ساعت قبل
  • متا ۱۵ میلیارد دلار برای متاورس هزینه کرده است: تلاشی بی‌حاصل یا سرمایه‌گذاری سودآور؟ ۴ ساعت قبل
  • محققان از هوش مصنوعی برای کشف داروی قدیمی موثر در برابر کرونا استفاده کردند ۴ ساعت قبل
  • سونی از دوربین ارزان قیمت ZV-1F برای ولاگرها رونمایی کرد ۵ ساعت قبل
  • آمازون نمونه اولیه ماهواره‌های اینترنتی خود را اوایل ۲۰۲۳ به فضا پرتاب می‌کند ۶ ساعت قبل
ویدئوی مرتبط

موضوع کیفیت خودروهای داخلی از جمله موضوعات بسیار مهم در کشور است. سطح کیفی اقلام تولیدی در کشور ما با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد. استانداردهای خودرویی از سطح آلایندگی گرفته تا ایمنی و عملکرد جاده‌ای باید مورد ارزیابی قرار بگیرد تا بهبود پیدا کرده و خودرو سازها بای میزان آلایندگی را به حداقل و ایمنی را به حداکثر برسانند. رئیس پلیس راهور در تازه ترین انتقاد خود از صنعت خودروسازی کشور می گوید: «در تمام دنیا ورق خودرو فولاد کم کربن است نه ورق حلبی سه لایه! نباید به گونه ای باشد که چیزی را تولید کنیم که آلت قتاله باشد نباید ستون های خودرو در تصادفات در بدن سرنشین خودرو برود. ما حرفمان را می زنیم باید صنعت خودرو اصلاح شود و از ظرفیت دانشگاهها استفاده شود.»

سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور انتظامی کشور در جشنواره کروکی‌های برتر اعلام کرد: «در مدیریت ترافیک ما دو موضوع مهم را دنبال می کنیم و همه کشورها در تلاش هستند، برای این دو موضوع برنامه های جدید ارائه داده تا آن را در جامعه خود نهادینه کنند، توسعه انضباط ترافیکی در شهرها و جاده‌ها و آنچه که به عنوان عارضه ترافیکی مطرح می شود، اقدامات موثری در پیشگیری از تصادفات است.»

وی با بیان اینکه چهار عامل در تصادفات نقش دارند، ادامه داد: «اما من معتقدم پنج عامل در تصادفات نقش دارد اولین عامل مدیریت است، یعنی دولت‌ها باید در مدیریت ورود کنند. برای همین در کشورهایی که در کاهش تصادفات موفق بوده اند یا برخی از کشورهای اروپایی که طرح زیرو را انجام می دهند و توفیق هم داشتند به دلیل ورود دولت به این موضوع بوده است یک راننده به تنهایی نمی تواند ترافیک را به نوعی مدیریت کند که تصادف ایجاد نشود. در بحث تصادفات ۳۲ دستگاه نقش دارند و باید از همین دستگاه‌ها درباره اجرای وظایف شان توضیح خواسته شود، حدود ۵۰ درصد جانباختگان در همان لحظه اول، ۶ درصد در حین انتقال و ۴۴ درصد به دلیل تروما جان خود را از دست می‌دهند.»

وی ادامه داد: «ما بیش از ۱۱ هزار عنوان قانونی در کشور داریم بخشی از این قوانین برای راهنمایی و رانندگی است ۸۴ میلیون جمعیت در کشور داریم که تمام آنها کاربر ترافیک هستند زندگی همه ما به حمل و نقل جاده‌ای وابسته است. در عامل انسانی نقش ۳۲ دستگاه به ویژه دستگاههای آموزش دهنده بسیار مشخص است. در هر ساعت دو نفر در جاده ها جان خود را از دست می دهند و سالیانه ۱۷ هزار نفر می شود و به ازای هر جان باخته ۲۵ نفر مصدوم می شود. همچنین ۱۵ تا ۲۰ درصد مصدومان حوادث ترافیکی قطع نخاع می شوند.»

وی درباره نقش وسایل نقلیه و کیفیت خودروهای داخلی در تصادفات گفت: «تصادف یک امر اجتناب‌ناپذیر است چرا که کوچکترین غفلت باعث بروز آن می شود اما دلیل نمی‌شود در هر تصادفی افراد بمیرند و یا خودرو آتش بگیرد و درهای ماشین قفل شود. در هیچ جای دنیا تولید خودرو اینگونه نیست. از خودروسازان خواسته ایم برای خدا به دنبال کیفیت و ایمنی بروند.»

وی با انتقاد از طرح دو فوریت مجلس و طرح اسقاط خودرو مسکوت مانده است، اظهار داشت: «در تمام دنیا ورق خودرو فولاد کم کربن است نه ورق حلبی سه لایه! نباید به گونه ای باشد که چیزی را تولید کنیم که آلت قتاله باشد نباید ستون های خودرو در تصادفات در بدن سرنشین خودرو برود. ما حرفمان را می زنیم باید صنعت خودرو اصلاح شود و از ظرفیت دانشگاهها استفاده شود.»

پلیس

مقالات و اخبار مرتبط
  • طرح پرداخت اقساطی جرایم رانندگی توسط پلیس راهور اعلام شد
  • بنیانگذار شرکت سازنده رمزارز لونا تحت تعقیب اینترپل قرار گرفت
  • ساعت اجرای طرح ترافیک یک ساعت بیشتر می‌شود
  • انتقاد مجدد پلیس از مبلغ جریمه‌ها؛ نرخ های فعلی بازدارنده نیست
  • پلیس راهور: اگر پیامک جریمه را دریافت نمی‌کنید، ایراد از گوشی شماست!
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی

پیشنهادهای دیجیاتو

  • بررسی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۴؛ گوشی تاشو برای همه
  • دیجی‌تک؛ ناتینگ فون می‌تواند موفق شود؟
  • نسخه جدید وبسایت دیجیاتو رونمایی شد
  • شمشیر دو لبه‌ای به نام وی‌چت؛ چگونه ابزار نظارتی محبوب چین، مایه نگرانی دولت شده است؟
ورود به حساب کاربری

فرم ورود به حساب کاربری دیجیاتو

ساخت حساب کاربری

فرم ثبت نام در دیجیاتو

فراموشی رمز عبور

صفحه فراموشی کلمه عبور در دیجیاتو

مطلب پیشنهادی

اتفاق عجیب در چین: ربات کوچک ۱۲ ربات بزرگ را ربود! [تماشا کنید]

ثبت بازخورد دیجیاتو کیان تکنولوژی کیان اتفاق عجیب در چین: ربات کوچک ۱۲ ربات بزرگ را ربود! [تماشا کنید] در این ویدیو، ربات کوچک از دیگر ربات‌ها سوال می‌کند که چرا به خانه نمی‌روند و آن‌ها نیز به دنبالش از نمایشگاه خارج می‌شوند. نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱ آذر ۱۴۰۳ | ۱۷:۳۰ در دیجیاتو ثبت‌نام کنید جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید. عضویت در دیجیاتو تازه‌های تکنولوژی اوپو فایند X8‌ و X8 پرو وارد بازار جهانی شدند 2 ساعت قبل ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.