ثبت بازخورد
- دیجیاتو
- نرم افزار و اپلیکیشن
- تکنولوژی
نرم افزار و اپلیکیشن اینستاگرام درباره نحوه اولویتبندی پستها و شادوبن کردن حسابهای کاربری بیشتر توضیح میدهد
مدیرعامل اینستاگرام توضیح میدهد که بخشهای مختلف برنامه دارای الگوریتمهای منحصربهفرد خود هستند.
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۰
در دیجیاتو ثبتنام کنید
جهت بهرهمندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخشهای مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
عضویت در دیجیاتو
تازههای تکنولوژی
- دو توسعهدهنده از چتبات ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین رونمایی کردند ۲ ساعت قبل
- پیکسل واچ ۲ احتمالاً با تراشه کوالکام عمر باتری بسیار بهتری خواهد داشت ۳ ساعت قبل
- روزیاتو: موفقیت پرواز آزمایشی اولین هواپیمای ترابری ساخت ایران؛ «سیمرغ» چه ویژگی هایی دارد؟ ۵ ساعت قبل
- یک قاضی در آمریکا برای مقابله با هوش مصنوعی پیشنیاز جدیدی را جهت حضور در دادگاه معرفی کرد ۱۷ ساعت قبل
- روزیاتو: ۱۲ سریال جدید اما کمتر دیده شده سال ۲۰۲۳ که باید ببینید؛ از The Power تا Rain Dogs ۱۸ ساعت قبل
ویدئوی مرتبط
اینستاگرام با انتشار یک پست طولانی، دوباره تلاش کرده تا نحوه نمایش پستهای پیشنهادی به کاربران را توضیح دهد تا «تصورات اشتباهی» که در مورد نحوه عملکرد الگوریتم آن وجود دارد را از بین ببرد. همچنین در این پست تلاش شده تا در مورد مسدود کردن نامحسوس یا به اصطلاح «شادوبن کردن» حسابهای کاربری نیز توضیح داده شود.
«آدام موسری»، مدیرعامل اینستاگرام در این پست، یکی از دقیقترین توضیحات در مورد نحوه اولویتبندی محتواها در بخشهای مختلف برنامه را ارائه کرده است. موسری توضیح میدهد:
«اینستاگرام یک الگوریتم منحصربهفرد برای نظارت بر چیزهایی که کاربران در برنامه مشاهده میکنند یا نمیکنند ندارد.»
الگوریتم بخشهای مختلف اینستاگرام
در عوض، به گفته او بخشهای مختلف برنامه مانند اکسپلور، ریلز، استوریها و جستجو دارای الگوریتمها و سیستمهای اولویتبندی متعددی هستند که هر کدام از آنها، از سیگنالهای مختلفی برای تعیین رتبهبندی محتوا برای هر کاربر استفاده میکنند.
به عنوان مثال، نحوه نمایش پستهای فید اصلی، با فعالیت کاربران در گذشته و همچنین تعاملاتی که با شخص ارسال کننده پست دارید، تعیین میشود. به همین ترتیب، در استوریها، تاریخچه مشاهده و همچنین احتمال ارتباط نزدیک با فرد در نظر گرفته میشود. از سوی دیگر، پستهایی که در بخش اکسپلور نمایش داده میشوند، عمدتاً براساس پستهایی که «لایک کردهاید، ذخیره کردهاید، آنها را به اشتراک گذاشتهاید و درباره آنها نظر دادهاید» تشکیل میشوند اما به احتمال زیاد از حسابهایی هستند که هرگز با آنها تعامل نداشتهاید.
در بخش دیگری از این پست، موسری به موضوع شادوبن شدن حسابها میپردازد. به گفته او، هیچ تعریف جهانی برای این کلمه وجود ندارد، اما بسیاری از سازندگان «از آن با این معنی استفاده میکنند که حساب کاربری یا محتوای کاربر بدون توضیح روشنی محدود یا پنهان شده است».
در این پست یک بار دیگر به ویژگی «وضعیت حساب» (account status) برنامه اشاره شده که میتواند اگر یکی از پستها یا حتی حساب کاربران «واجد شرایط» حضور در توصیهها را نداشته باشد، به آنها اطلاع رسانی کند.
او میگوید که اینستاگرام در تلاش است تا زمانی که محتوا یا حسابهای سازندگان از پستهای پیشنهادی برنامه مسدود شده باشد، شفافیت بیشتری را ارائه کند. مدیرعامل اینستاگرام همچنین به این موضوع اشاره کرد که آنها در حال آزمایش «اعلانهای جدیدی هستند تا به سازندگان کمک کنند که از محدود شدن نمایش ریلزهای خود مطلع شوند».
اینستاگرام
مقالات و اخبار مرتبط
- اینستاگرام برای بیش از یک ساعت از دسترس کاربران جهانی خارج شده بود
- نظرسنجی یکتانت از مدیران مارکتینگ: «اینستاگرام» همچنان محبوبترین شبکه اجتماعی حوزه تبلیغات است
- اینستاگرام امکان کامنتگذاشتن با GIF را برای کاربران فراهم میکند
- اینستاگرام روی قابلیت انتشار پست برای Close Friends کار میکند
- تاریخچه اینستاگرام؛ یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی دنیا
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی
پیشنهادهای دیجیاتو
- مدیرعامل شاتل: مردم بیشتر از محدودیتها تحت فشار هستند تا قیمت اینترنت
- شرایط فروش مدیران خودرو؛ قیمت جدید محصولات مدیران خودرو برای سال ۱۴۰۲ اعلام شد
- بررسی گلکسی اس ۲۳ و گلکسی اس ۲۳ پلاس؛ بهتر از اولترا؟
- زندگینامه خوارزمی؛ از ریاضیات و جبر تا جغرافیا
ورود به حساب کاربری
ساخت حساب کاربری
فراموشی رمز عبور