ثبت بازخورد
- دیجیاتو
- هوش مصنوعی
- تکنولوژی
هوش مصنوعی اینستاگرام میخواهد در برابر محتواهای هوش مصنوعی شفافتر شود
آدام موسری در مجموعه پستهایی به کاربران یادآوری میکند که قبل از اعتماد به پستهای دیگران، منبع آنها را بررسی کنند.
نوشته شده توسط مونا طحان | ۲۶ آذر ۱۴۰۳ | ۱۹:۰۰
در دیجیاتو ثبتنام کنید
جهت بهرهمندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخشهای مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
عضویت در دیجیاتو
تازههای تکنولوژی
- وزیر ارتباطات مأمور مدیریت اقدامات در زمینه هوش مصنوعی شد ۱ ساعت قبل
- همه رنگهای گلکسی S25 اولترا فاش شد؛ ۴ رنگ عمومی، ۳ رنگ محدود ۲ ساعت قبل
- بربادرفته؛ بازخوانی اتفاقات نیمه شبی که در آن سرمایه برخی کاربران «والکس» از بین رفت ۲ ساعت قبل
- هشدار بریتانیا به شبکههای اجتماعی: ۳ ماه برای اجرای قانون حفاظت از کاربران فرصت دارید ۲ ساعت قبل
- شتابدهنده صادرات محصولات دانشبنیان راهاندازی میشود ۳ ساعت قبل
ویدئوی مرتبط
در مجموعهای از پستهای روز گذشته در پلتفرم Threads، آدام موسری، رئیس اینستاگرام، گفت کاربران نباید به تصاویری که آنلاین میبینند، اعتماد کنند؛ زیرا هوش مصنوعی آشکارا محتواهایی تولید میکند که نمیتوان بهراحتی آنها از واقعیت تشخیص داد؛ به همین دلیل کاربران باید منبع محتوا را بررسی کنند و پلتفرمهای اجتماعی باید در این زمینه به کاربران کمک کنند.
آدام موسری نوشت: «نقش ما در جایگاه پلتفرمهای اینترنتی این است که محتوای ساخته هوش مصنوعی را تاحدامکان برچسبگذاری کنیم.» البته او توضیح داد برخی محتواها از این برچسبها جا میمانند؛ به همین دلیل، پلتفرمها باید اطلاعاتی درباره اینکه چه کسی محتوا را به اشتراک میگذارد، ارائه دهند تا کاربران بتوانند تصمیم بگیرند چقدر به محتوای منتشرشده اعتماد کنند.
آیا متا قوانین نشر محتوا را تغییر خواهد داد؟
طبق گزارش «TheVerge»، موسری میگوید باید به یاد داشته باشیم چتباتها ممکن است بهراحتی دروغ بگویند؛ بنابراین بررسی اینکه ادعاها یا تصاویری که به اشتراک گذاشتهاند، از حسابی معتبر است یا خیر میتواند به کاربران کمک کند صحت آنها را ارزیابی کنند. درحالحاضر، پلتفرمهای متا اطلاعات زیادی مانند موضوع صحبتهای موسری ارائه نکردهاند. البته این شرکت اخیراً به تغییرات بزرگی در قوانین محتوایی خود اشاره کرده است.
آنچه موسری توصیف میکند بهنوعی شبیه نظارت کاربران است که در پلتفرمهایی مانند ایکس یا یوتوب با «Community Notes» یا فیلترهای نظارتی سفارشی «Bluesky» مشاهده میشود. اینکه متا قصد دارد چیزی شبیه آن معرفی کند یا نه، هنوز مشخص نیست اما این شرکت قبلاً از ایدههای بلواسکای استفاده کرده است.
این اظهارات به معنای ایجاد سیستمهای نظارت کاربران و گسترش ابزارهایی برای شفافسازی بیشتر اطلاعات است که میتواند در آیندهای نزدیک در رسانههای اجتماعی متا به کار گرفته شود.
شبکه اجتماعی هوش مصنوعی
مقالات و اخبار مرتبط
- این قایق خورشیدی میتواند روزانه ۲.۵ میلیون لیتر آب را تصفیه کند
- همبنیانگذار توییتر شبکه اجتماعی جدید Mozi را معرفی کرد؛ تقویت ارتباطات حضوری
- هوش مصنوعی ویدیوساز Pika 2.0 با قابلیتهای شخصیسازی بیشتر منتشر شد [تماشا کنید]
- مایکروسافت از هوش مصنوعی Phi-4 با قابلیت حل مسائل پیچیده ریاضی رونمایی کرد
- تبلیغ «استخدام انسانها را متوقف کنید» از یک استارتاپ هوش مصنوعی جنجالبرانگیز شد
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی
پیشنهادهای دیجیاتو
- بررسی مکبوک پرو با تراشه M4: همچنان بیرقیب
- تنسنت با همکاری اینتل اولین کنسول بازی دستی سهبعدی بدون نیاز به عینک را میسازد
- بررسی آیفون ۱۶؛ وقتی ارزانترین بهترین نیست
- درگاههای پرداخت دیجیکالا به درخواست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بسته شد
ورود به حساب کاربری
ساخت حساب کاربری
فراموشی رمز عبور