ثبت بازخورد
- دیجیاتو
- نرم افزار و اپلیکیشن
- تکنولوژی
نرم افزار و اپلیکیشن برزیل خواستار رفع محدودیتهای پرداخت در اپ استور اپل شد
اپل باید به توسعهدهندگان اپلیکیشن اجازه دهد ابزارهایی برای خریدها خارج از اکوسیستم اپل ارائه کنند، در غیر این صورت جریمه میشود.
نوشته شده توسط محمد سیستانی | ۶ آذر ۱۴۰۳ | ۱۷:۳۰
در دیجیاتو ثبتنام کنید
جهت بهرهمندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخشهای مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
عضویت در دیجیاتو
تازههای تکنولوژی
- رئیس اتحادیه صنف دستگاههای مخابراتی: همه گوشیهای آیفونی که از ۹ آبان راهاندازی شدهاند، رجیستر میشوند ۱۴ ثانیه قبل
- نورالینک میخواهد قابلیت کنترل بازوی رباتیک با تراشه مغزی را آزمایش کند ۴۶ دقیقه قبل
- میزبانی ویستا از اعضای کمیسیون توسعه صندوقهای CVC ۵۷ دقیقه قبل
- خودنمایی فروشندگان در روز رکوردشکنی بورس ۱ ساعت قبل
- متا، ایکس و گوگل به لایحه ممنوعیت شبکههای اجتماعی برای نوجوانان در استرالیا اعتراض کردند ۲ ساعت قبل
ویدئوی مرتبط
طبق گزارش رویترز، رگولاتور ضدانحصار برزیل به اپل دستور داده محدودیتهای اپ استور را برای سیستمهای پرداخت شخص ثالث حذف کند و به توسعهدهندگان اجازه دهد گزینههای جایگزین برای خریدهای درونبرنامهای تبلیغ کنند. اپل ۲۰ روز فرصت دارد این دستور را اجرا کند در غیر این صورت، با جریمه روزانه ۳۴ هزار دلار مواجه خواهد شد.
این حکم را شورای دفاع اقتصادی برزیل (CADE) صادر کرده است و در پاسخ به شکایت سال ۲۰۲۲ شرکت «MercadoLibre»، بزرگترین پلتفرم تجارت الکترونیکی آمریکای لاتین، انجام شده است. این شرکت اپل را به سوءاستفاده از موقعیت خود متهم کرده بود؛ زیرا اپل توسعهدهندگان را مجبور به استفاده از سیستم پرداخت اختصاصی خود میکند و مانع هدایت کاربران به گزینههای پرداخت خارجی میشود.
شکایت اصلی MercadoLibre که در برزیل و مکزیک ثبت شده بود، ادعا میکرد محدودیتهای اپل بهویژه به رقبای کوچکتر آسیب میزند و به نفع شرکتهای بزرگ دیجیتالی یکپارچه است. «جاکوبو کوهن ایماچ»، مشاور ارشد MercadoLibre، اقدامات اپل را ایجاد تعادل مصنوعی به نفع اکوسیستمهای یکپارچه دانست و از آنها انتقاد کرد.
اقدامات رگولاتورهای ضدانحصار علیه اپل
طبق این حکم، اپل باید به توسعهدهندگان اپلیکیشن اجازه دهد ابزارهایی برای خریدها خارج از اکوسیستم اپل ارائه کنند. این شامل استفاده از لینکهای خارجی به وبسایتها و امکان تبلیغ محصولات و خدمات شخص ثالث در داخل برنامهها است.
این پرونده برزیلی شباهت زیادی به نگرانیهای ضدانحصاری مطرحشده در اتحادیه اروپا دارد. مارس ۲۰۲۴، کمیسیون اروپا اپل را بهدلیل محدودکردن اپلیکیشنهای پخش موسیقی از اطلاعرسانی به کاربران درباره گزینههای پرداخت ارزانتر خارج از اپ استور حدود ۲ میلیارد دلار جریمه کرد. این حکم در پی شکایتی از سوی اسپاتیفای صادر شد.
اپ استور اپل
مقالات و اخبار مرتبط
- آیفون ۱۷ پرو احتمالاً تنها پس از دو سال فریم تیتانیومی را کنار میگذارد
- آیفون ۱۷ اسلیم میتواند ۵ میلیمتر ضخامت داشته باشد؛ مشکل در جایگذاری باتری و اسلات سیمکارت
- اپل فینالیستهای برترین اپلیکیشنهای سال ۲۰۲۴ اپ استور را معرفی کرد
- پروژه قدیمی استیو جابز برای عرضه تلویزیون اپل فاش شد؛ آیپدی در اندازه بسیار بزرگ
- رویکردی در تقلید از تیم کوک؛ مدیران فناوری بهدنبال ملاقات شخصی با ترامپ هستند
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی
پیشنهادهای دیجیاتو
- بررسی آیفون ۱۶؛ وقتی ارزانترین بهترین نیست
- درگاههای پرداخت دیجیکالا به درخواست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بسته شد
- مدیرعامل ایرانسل: فیلترینگ در دو سال اخیر ۲۰ همت خسارت وارد کرد
- نگاهی به دعوای اسنپ و سازمان امور مالیاتی؛ پروانهای که روی شانه اقتصاد پلتفرمی نشست
ورود به حساب کاربری
ساخت حساب کاربری
فراموشی رمز عبور