ثبت بازخورد
- دیجیاتو
- نرم افزار و اپلیکیشن
- تکنولوژی
نرم افزار و اپلیکیشن تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی در اینستاگرام، فیسبوک و تردز برچسبگذاری میشوند
متا طی ماههای آینده عکسهای تولیدشده توسط ابزارهای هوش مصنوعی مولد را با یک واترمارک در پلتفرمهای خود مشخص میکند.
نوشته شده توسط آزاد کبیری | ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰
در دیجیاتو ثبتنام کنید
جهت بهرهمندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخشهای مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
عضویت در دیجیاتو
تازههای تکنولوژی
- پیکسل فولد ۲ احتمالاً با پردازنده تنسور G4 و ۱۶ گیگابایت رم عرضه میشود ۱۹ دقیقه قبل
- افتتاح دو سایت ۵G همراه اول در یزد توسط وزیر ارتباطات ۱ ساعت قبل
- کارشناسان حقوقی: موضوع گزینه «عجله دارم» میتواند به یک بحران تبدیل شود ۱ ساعت قبل
- افتتاح سایت ۵G ایرانسل در یزد توسط وزیر ارتباطات ۱ ساعت قبل
- استفاده از بلواسکای بدون نیاز به دعوتنامه ممکن شد ۲ ساعت قبل
ویدئوی مرتبط
متا اعلام کرد که اگر محتوای آپلودشده در فیسبوک، اینستاگرام و تردز با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد شده باشد، آن را برچسبگذاری خواهد کرد. هدف این سیاست جدید شناسایی تصاویر تولیدشده توسط ابزارهای هوش مصنوعی برای دیگر کاربران است.
براساس اعلام وبسایت متا، متا طی ماههای آینده عکسهای تولیدشده توسط ابزارهای هوش مصنوعی مولد مانند میدجرنی، Dall-E و کوپایلوت را با یک واترمارک مشخص میکند. واترمارکها احتمالاً عبارت «Imagined with AI» را نشان میدهد.
پیشازاین تصاویر هوش مصنوعیهای متا حاوی واترمارکهای نامرئی بوده است تا سازمانهای دیگر متوجه شوند که این تصاویر توسط هوش مصنوعی ساخته شدهاند؛ حالا چنین رویکردی در دیگر ابزارهای هوش مصنوعی شرکتهای گوگل، OpenAI، مایکروسافت و ادوبی اجرایی میشود و کاربران عادی نیز میتوانند این واترمارک و مشخصات عکس را ببینند.
برچسبگذاری محتواهای هوش مصنوعی در پلتفرمهای متا
«نیک کلگ»، یکی از مدیران متا، در پستی اعلام کرد که این شرکت بهطور خودکار تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی مولد را برچسبگذاری خواهد کرد. این برچسبها در تمامی زبانها در دسترس خواهد بود. او گفت: «از آنجایی که تفاوت بین محتوای انسانی و هوش مصنوعی محو شده است، کاربران میخواهند بدانند که مرز آنها کجاست.»
کلگ اشاره کرد که این برچسبها فعلاً به تصاویر محدود میشود و صدا و ویدیوهای هوش مصنوعی برچسب نمیخورند؛ اما این شرکت به کاربران اجازه میدهد که اگر این محتواهای غیرواقعی را شناسایی کردند، برچسبی روی آن قرار دهند.
همچنین متا در آینده به پستهایی که اطلاعات مربوط به استفاده از هوش مصنوعی مولد را در محتواهای خود درج نکنند اخطار میدهد یا آن پستها را حذف میکند. به نظر میرسد که فناوری متا برای شناسایی این تصاویر، حتی میتواند محتواهایی را که واترمارکهای نامرئی ندارند، تشخیص دهد.
باتوجه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال جاری میلادی، چنین سیاستهایی بیشازپیش برای شرکتهای فناوری مانند OpenAI الزامی شده است. دیپفیکهای هوش مصنوعی درحالحاضر وارد چرخه این انتخابات شدهاند؛ در یکی از این دیپفیکها «جو بایدن»، رئیسجمهور ایالات متحده، رأیدهندگان را از حضور در انتخابات مقدماتی دموکراتها در نیوهمپشایر منصرف میکند.
اینستاگرام فیسبوک متا
مقالات و اخبار مرتبط
- تغییرات دنیای مجازی؛ آیا به پایان عصر رسانههای اجتماعی نزدیک میشویم؟
- قابلیت بهاشتراکگذاری پست کانالهای واتساپ در استاتوس بهصورت عمومی منتشر شد
- بهمناسبت ۲۰ سالگی فیسبوک؛ این شبکه اجتماعی چگونه جهان را تغییر داد؟
- تکتاک اپیزود ۷۴؛ صفحات اینستاگرامی با تعداد فالوور بالا مشمول مالیات میشوند
- هشدار متا به سرمایهگذاران: ریسک ورزشهای رزمی، جان مارک زاکربرگ را تهدید میکند
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی
پیشنهادهای دیجیاتو
- بررسی گلکسی S24 Ultra؛ ستاره درخشان کهکشان سامسونگ
- بررسی مکبوک پرو M3 Pro
- مطالعه جدید: زنان دانشجوی کامپیوتر نمرات بهتری میگیرند اما مسیر شغلی متفاوتی را طی میکنند
- از کسبوکارهای کوچک تا بزرگ: تاثیر شمارههای مجازی در تجارت الکترونیک
ورود به حساب کاربری
ساخت حساب کاربری
فراموشی رمز عبور