ثبت بازخورد
- دیجیاتو
- علمی
- میان رشته ای
علمی جت مافوقصوت X-59 ناسا برای اولین پرواز آزمایشی آماده میشود
ناسا بهزودی تکنولوژی جدید خود را برای شکستن آرام دیوار صوتی آزمایش خواهد کرد.
نوشته شده توسط رضا زارعپور | ۱۶ تیر ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۰
در دیجیاتو ثبتنام کنید
جهت بهرهمندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخشهای مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
عضویت در دیجیاتو
تازههای تکنولوژی
- سامسونگ ویدیو تبلیغاتی جدیدی برای گلکسی زد فلیپ ۵ منتشر کرد [تماشا کنید] ۲ ساعت قبل
- اینستاگرام تردز علیرغم محدودیتها، پنجمین برنامه محبوب شبکه اجتماعی در اپ استور چین شد ۴ ساعت قبل
- شبکه اجتماعی Threads حالا بیش از ۵۹ میلیون کاربر دارد ۶ ساعت قبل
- اتحادیه جهانی مخابرات: فعالیت استارلینک در ایران نیازمند مجوز است ۶ ساعت قبل
- نامه وکیل ایلان ماسک به زاکربرگ: متا به سوءاستفاده سیستماتیک از اسرار تجاری توییتر پایان دهد! ۸ ساعت قبل
ویدئوی مرتبط
هواپیمای تجربی تکنولوژی مافوقصوت ساکت (QueSST) X-59 ناسا امسال به پرواز درمیآید.
همانطور که از این نامگذاری مشخص است، تکنولوژی تازهٔ ناسا صدای بسیار بلند شکسته شدن دیوار صوتی را ساکت خواهد کرد. هواپیمای X-59 صدای انفجاری و ناگهانی شکستن دیوار صوتی را به یک ضربه صوتی تقلیل میدهد. این میتواند راه را برای پروازهای مافوقصوت در آسمان شهرها باز کند. این پروازها در حال حاضر بهعلت مقررات آلودگی صورتی ممنوع هستند.
ناسا اخیرا تصاویری را از X-59 در خط پرواز، فاصله میان پناهگاه و باند، در آزمایشگاه کمپانی لاکهید مارتین در پالمدیل کالیفرنیا منتشر کرده است.
بهگفته ناسا، انتقال هواپیما از محل ساخت به باند پرواز پیشرفتی مهم در آمادهسازی X-59 برای پروازهای آزمایشی یک پیشرفت مهم است. در مکان جدید، تیم آنها آزمایشهای زمینی مهمی را اجرا خواهند کرد تا تضمین کنند که هواپیما برای اولین پرواز خود آماده است.
در این پرواز آزمایشی، X-59 بر فراز تعدادی محله بهپرواز درمیآید تا واکنش ساکنان به ضربه صوتی ارزیابی شود. دادههای این پرواز میتوانند تعیین کنند که مقررات پروازهای مافوقصوت هواپیماهای تجاری تغییر خواهند کرد یا نه.
پروازهای مسافری مافوقصوت
توسعه مدل X-59 در سال ۲۰۱۶ آغاز شد. طراحی این هواپیما بهگونهای است که آن را قادر میسازد با سرعت کروز ۱٫۴۲ ماخ (۱٬۵۰۸ کیلومتر بر ساعت) در ارتفاع ۱۶٬۸۰۰ متری پرواز کند.
سرعت این جت دو برابر هواپیماهای مسافری متداول خواهد بود. در این سرعت، زمان پرواز میان مبدأ و مقصد کاهش چشمگیری مییابد.
سریعترین پرواز میان نیویورک و لندن با هواپیمای کنکورد ــ جت مسافری مافوقصوت مشترک هواپیمایی بریتانیا و فرانسه که در سال ۲۰۰۳ بازنشسته شد ــ ۲ ساعت و ۵۳ دقیقه طول میکشید. این زمان کمتر از نصف زمان پرواز هواپیماهایی است که آرامتر از سرعت صوت حرکت میکنند.
به این ترتیب، میتوان زمان پرواز میان نیویورک و لسآنجلس را، که معمولاً حدود ۵ ساعت و ۳۰ دقیقه طول میکشد، به حدود ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه و حتی کمتر کاهش داد.
کنکورد تنها از ایالات متحده به اروپا پرواز میکرد. به این دلیل که فرودگاههای واقع در ایالات متحده در ساحل شرقی این کشور قرار داشتند و انفجار دیوار صوتی روی اقیانوس اطلس رخ میداد.
هواپیمای X-59 میتواند مسیرهای سریعتر جدیدی را در سراسر ایالات متحده و حتی دنیا ایجاد کند. گرچه این که چه افرادی خواهند توانست از عهده هزینههای آن بربیایند یک مسأله جدا خواهد بود.
Digital Trends ناسا هواپیما
مقالات و اخبار مرتبط
- ناسا با همکاری یک شرکت خصوصی، برای فضانوردان «جتپک» میسازد
- ناسا برای زندگی در محیط شبیهسازیشده مریخ روی زمین به فضانوردان چقدر پول میدهد؟
- امروز در فضا: مرکز فضایی کندی تأسیس شد
- هلیکوپتر نبوغ ناسا سکوت دوماهه خود را شکست
- شرکت Joby برای اولین نمونه تولیدی تاکسی پرنده خود مجوز پرواز آزمایشی گرفت
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی
پیشنهادهای دیجیاتو
- اینترنت ایران از نقطه بدون بازگشت «V1» عبور کرده است
- مدیرعامل شاتل: مردم بیشتر از محدودیتها تحت فشار هستند تا قیمت اینترنت
- شرایط فروش مدیران خودرو؛ قیمت جدید محصولات مدیران خودرو برای سال ۱۴۰۲ اعلام شد
- بررسی گلکسی اس ۲۳ و گلکسی اس ۲۳ پلاس؛ بهتر از اولترا؟
ورود به حساب کاربری
ساخت حساب کاربری
فراموشی رمز عبور