جعبه ابزار: معرفی بهترین اپلیکیشن‌های فیلم‌برداری برای موبایل

ثبت بازخورد

  • دیجیاتو
  • تکنولوژی
  • نرم افزار و اپلیکیشن

بهترین برنامه فیلم برداری تکنولوژی جعبه ابزار: معرفی بهترین اپلیکیشن‌های فیلم‌برداری برای موبایل

در جعبه ابزار این هفته به سراغ معرفی بهترین برنامه‌ها برای فیلم‌برداری در گوشی‌های مبتنی بر اندروید و iOS رفته‌ایم.

امیر امام جمعه نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۷ آبان ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تازه‌های تکنولوژی
  • یک استارتاپ، بازوی رباتیکی برای تعامل با افراد ناشنوا طراحی کرده است [تماشا کنید] ۲ ساعت قبل
  • پهپاد تاکتیکی Lemur S می‌تواند شیشه را شکسته و از آن عبور کند ۳ ساعت قبل
  • ایرپادها می‌توانند برای افراد کم‌شنوا به‌خوبی سمعک‌های گران‌قیمت کار کنند ۴ ساعت قبل
  • متا برخی کارمندان خود را به اتهام فروش اطلاعات کاربران به هکرها اخراج کرد ۸ ساعت قبل
  • وزیر ارتباطات: پیگیر حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از مراجع بین‌المللی هستیم ۸ ساعت قبل

دوربین گوشی‌های امروزی پیشرفت بسیار زیادی را در مقایسه با نسل‌های قدیمی شاهد بوده است و حتی در برخی موارد توان رقابت با دوربین‌های حرفه‌ای را نیز دارد. البته قابلیت‌های دوربین گوشی‌های هوشمند تماماً سخت‌افزاری نیست و به مقدار زیادی روی جنبه‌های نرم‌افزاری هم متکی است. به همین دلیل در مطلب پیش‌رو به سراغ معرفی بهترین برنامه های فیلم برداری برای اندروید و آیفون رفته‌ایم که می‌توانند به ثبت ویدئوهای باکیفیت‌تر و حرفه‌ای به کاربران کمک نمایند.

بهترین برنامه های فیلم برداری

معمولاً اپلیکیشن‌های پیش‌فرض قرار گرفته روی دوربین گوشی‌های هوشمند می‌توانند بهترین عملکرد را در شرایط مختلف از خود نشان دهند. اما اگر علاقه‌مند به شاخه خاصی از فیلم‌برداری باشید یا بخواهید به تنظیمات بیشتری دسترسی پیدا کنید، می‌توانید به سراغ برنامه‌های جانبی که به این منظور توسعه یافته‌اند، بروید. در پایین به تعدادی از بهترین عناوین موجود در این زمینه اشاره شده است.

  • جعبه ابزار: بهترین برنامه‌های ویرایش حرفه‌ای ویدیو در اندروید
  • جعبه ابزار: معرفی بهترین برنامه‌های ویرایش ویدیو برای آیفون و آیپد
  • جعبه ابزار: معرفی بهترین برنامه‌های رایگان فشرده‌سازی ویدیو در موبایل

۱. اپلیکیشن فیلم‌برداری FiLMic Pro

برنامه فیلم برداری FiLMic Pro ابزاری قدرتمند با قابلیت‌های متعدد است که توانسته عملکرد درخشانی در مقایسه با سایر رقبای خود نشان دهد. در کنار کنترل دستی جنبه‌های گوناگون مرتبط با ضبط ویدئو، برخی از امکانات مرتبط با دوربین‌های حرفه‌ای مثل خطوط گورخری برای هشدار اکسپوژر و ثبت منحنی گاما برای تصحیح رنگ آتی هم در آن به چشم می‌خورد.

سایر ویژگی‌های قابل انتظار مانند امکان انتخاب نرخ فریم از ۲۴ تا ۲۴۰ فریم بر ثانیه در کنار فرمت‌های خروجی مختلف هم درون اپلیکیشن FiLMic Pro وجود دارند. همچنین امکانات اختصاصی برای ضبط بهتر صدا نیز در آن تعبیه شده است. اما مهم‌ترین جنبه منفی عنوان مذکور، قیمت نسبتاً بالای پرداخت‌های درون برنامه‌ای آن در مقایسه با رقبا است که می‌تواند هزینه نهایی جهت دسترسی به امکانات کامل را به شدت افزایش دهد. خوشبختانه کاربران اندروید می‌توانند نسخه کرک شده را از سایت‌های ارائه غیررسمی اپ دریافت نمایند.

دانلود رایگان برنامه FiLMic Pro برای اندروید و iOS

سازنده: FiLMiC Inc قیمت: رایگان – با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: عکس و فیلم
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۹۹ و ۲۸ مگابایت زبان: انگلیسی

گوگل‌پلی مایکت اپ‌استور

۲. برنامه فیلم برداری MAVIS

اپلیکیشن MAVIS یکی دیگر از بهترین برنامه های فیلم برداری برای موبایل است که متاسفانه تنها برای دستگاه‌های مبتنی بر iOS منتشر شده و هنگام نگارش این مطلب،‌ خبری از نسخه مخصوص اندروید آن نیست. از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های آن می‌توان به زاویه شاتر، نمایش زنده منحنی اکسپوژر و رنگ‌ و نرخ فریم قابل تنظیم میان ۳ الی ۲۴۰ فریم بر ثانیه اشاره نمود.

امکانات مرتبط با ضبط صدای برنامه فیلم برداری MAVIS هم در نوع خود تحسین‌برانگیز است و در کنار پشتیبانی از میکروفن جانبی قابل اتصال از طریق درگاه لایتنینگ در آیفون، می‌توان صدای ورودی را هم پایش کرد. ویژگی‌های کمکی اپ هم شامل مواردی مثل خطوط گورخری و فوکوس دقیق می‌شود. همچنین کاربر می‌تواند بیت‌ریت ویدئو را به صورت دستی از میان مقادیر ۱۰ الی ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه انتخاب کند که در کمترین نمونه مشابهی به چشم می‌خورد.

دانلود برنامه MAVIS برای آیفون و آیپد

سازنده: Mavis Broadcast قیمت: ۵.۹۹ دلار – با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: عکس و فیلم
سیستم عامل: iOS و iPadOS حجم: ۱۷ مگابایت زبان: انگلیسی

اپ‌استور

۳. اپلیکیشن فیلم‌برداری MoviePro

اگر به فیلم‌برداری با آیفون علاقه‌مند هستید، اما به هر دلیلی ترجیح می‌دهید تا روی خریدهای درون برنامه‌ای FiLMic Pro سرمایه‌گذاری نکنید، اپلیکیشن MoviePro می‌تواند جایگزین مناسبی باشد. این عنوان امکان کنترل دستی برای تقریباً تمامی امکانات مرتبط با ضبط ویدئو را فراهم ساخته است و از قابلیت‌های پیشرفته برای ضبط و مانیتور صدا هم پشتیبانی به عمل می‌آورد.

کاربران برنامه فیلم برداری MoviePro می‌توانند جزئیات مختلف مرتبط با صدای دریافتی را به شکل زنده روی نمایشگر موبایل یا تبلت خود در اختیار داشته باشند. همچنین این اپ از میکروفون بلوتوث نیز پشتیبانی می‌کند که در شرایط متعددی می‌تواند کاربردی واقع شود. متاسفانه این عنوان برخلاف FiLMic Pro دارای نسخه پایه رایگان نیست و کاربران باید برای دریافت آن هزینه پرداخت کنند؛ اگرچه برچسب قیمت پرداخت‌های درون برنامه‌ای در آن کمتر است.

دانلود برنامه MoviePro برای آیفون و آیپد

سازنده: Deepak Sharma قیمت: ۷.۹۹ دلار – با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: عکس و فیلم
سیستم عامل: iOS و iPadOS حجم: ۵۸ مگابایت زبان: انگلیسی

اپ‌استور

۴. برنامه فیلم برداری و عکاسی Open Camera

اپلیکیشن متن باز و رایگان Open Camera برای ارائه امکانات تخصصی مرتبط با عکاسی روی دستگاه‌های اندرویدی توسعه یافته است؛ اما دارای قابلیت‌های ضبط ویدئو قابل قبولی نیز هست که موجب شده در لیست بهترین برنامه های فیلم برداری قرار بگیرد.

برنامه Open Camera از Camera2 API پشتیبانی می‌کند که در کنار بهبود کیفیت فیلم‌برداری گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی، امکان تنظیم دستی فوکوس، ISO، اکسپوژر، تعادل سفید، ضبط RAW (از طریق DNG) و اسلوموشن را فراهم می‌سازد. خوشبختانه تمامی موارد گفته شده به شکل رایگان ارائه می‌شوند؛ اما کاربران باید با تبلیغات درون برنامه‌ای دست و پنجه نرم کنند.

دانلود رایگان برنامه Open Camera برای اندروید

سازنده: Mark Harman قیمت: رایگان دسته بندی: عکس و فیلم
سیستم عامل: اندروید حجم: ۴ مگابایت زبان: انگلیسی

گوگل‌پلی مایکت

۵. اپلیکیشن فیلم‌برداری و عکاسی Camera MX

برنامه Camera MX یکی دیگر از عناوین تخصصی حوزه عکاسی برای دستگاه‌های مبتنی بر اندروید است که می‌توان از آن برای ضبط ویدئوهای باکیفیت هم استفاده کرد. این اپ برمبنای Open Camera توسعه داده شده است؛ اما از رابط کاربری بهتری بهره می‌برد که می‌تواند ضبط ویدئوها را به امر لذت‌بخشی برای علاقه‌مندان تبدیل کند.

اپلیکیشن Camera MX دارای یک ویرایشگر ویدیوی داخلی هم هست که امکان برش دادن فایل‌ها و به اشتراک‌گذاری مستقیم آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی و اپ‌های پیام‌رسان را ممکن می‌سازد. نسخه پایه این برنامه به شکل رایگان قابل دریافت است؛ اگرچه کاربران برای دسترسی به ویژگی‌های پیشرفته‌تر مثل فیلترها و حالت ضبط بهبود یافته باید به سراغ پرداخت‌های داخلی بروند. البته می‌توان نسخه کرک شده را هم از سایت‌های انتشار غیررسمی اپ دریافت نمود.

دانلود رایگان برنامه Camera MX برای اندروید

سازنده: MAGIX قیمت: رایگان – با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: عکس و فیلم
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۹ مگابایت زبان: انگلیسی

کافه‌بازار گوگل‌پلی مایکت

۶. برنامه فیلم برداری ProMovie Recorder

اپلیکیشن ProMovie Recorder از دیگر برنامه های فیلم برداری برتر برای آیفون است که امکاناتی در سطح رقبای مطرح خود مثل MAVIS و FiLMic Pro ارائه می‌کند؛ اما از رابط کاربری چندان جذابی برخوردار نیست. امکانات مورد انتظار مثل کنترل دستی و تنظیم بیت‌ریت در آن یافت می‌شود؛ ولی استفاده از آن‌ها چندان آسان نیست.

برنامه ProMovie Recorder برخلاف بسیاری دیگر از رقبای خود، به شکل رایگان عرضه شده است؛ اما یک واترمارک روی ویدئوهای خروجی آن قرار می‌گیرد. البته یکبار پرداخت ۳ دلاری درون برنامه‌ای موجب حذف این واترمارک خواهد شد و نیازی به پرداخت مجدد هم نخواهد بود. اگر قصد یادگیری فیلم‌برداری با آیفون را دارید و چندان هم به واترمارک گفته شده اهمیت نمی‌دهید، این اپ می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

دانلود رایگان برنامه ProMovie Recorder برای آیفون و آیپد

سازنده: Panda Apps Limited قیمت: رایگان – با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: عکس و فیلم
سیستم عامل: iOS و iPadOS حجم: ۴ مگابایت زبان: انگلیسی

اپ‌استور

۷. برنامه ویرایشگر ویدئو LumaFusion

اگرچه اپلیکیشن LumaFusion یک عنوان اختصاصی برای فیلم‌برداری محسوب نمی‌شود؛ اما ابزاری ضروری برای علاقه‌مندان به ضبط ویدئوهای با کیفیت در موبایل است. فعلاً هیچ برنامه‌ای نتوانسته است به محبوبیت این عنوان در اپ استور دست پیدا کند و امکانات بی‌نظیر آن در سایر ویرایشگرهای موبایل به چشم نمی‌خورد.

در گذشته‌ای نه چندان دور، تنها دارندگان آیفون و آیپد می‌توانستند از قابلیت‌های LumaFusion بهره‌مند شوند؛ اما نسخه مخصوص اندروید و کروم او‌اس این برنامه هم به‌تازگی به شکل بتا منتشر شده است. تنها نکته منفی آن، قیمت بسیار بالایی است که برای نصب آن باید پرداخت کنید و هنگام نگارش این مطلب هم خبری از نسخه کرک شده برای اندروید نیست.

دانلود برنامه LumaFusion برای اندروید و iOS

سازنده: Luma Touch LLC قیمت: رایگان – با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: عکس و فیلم
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۷۷ و ۱۹۲ مگابایت زبان: انگلیسی

گوگل‌پلی اپ‌استور

سوالات متداول درباره بهترین برنامه فیلم برداری

بهترین برنامه فیلم برداری برای آیفون و آیپد کدام است؟

اپلیکیشن‌های MAVIS و FiLMic Pro در میان بهترین برنامه های فیلم برداری پولی برای آیفون قرار دارند. برنامه ProMovie Recorder هم بهترین گزینه رایگان برای iOS به شمار می‌رود.

بهترین برنامه فیلم برداری برای دستگاه‌های مبتنی بر اندروید کدام است؟

اپلیکیشن‌های FiLMic Pro و Camera MX از بهترین برنامه های فیلم برداری برای موبایل‌ها و تبلت‌های اندرویدی محسوب می‌شوند.

بهترین برنامه ویرایشگر ویدئو در موبایل کدام است؟

اپلیکیشن LumaFusion یکی از قدرتمندترین ویرایشگرهای ویدئو در موبایل است که می‌تواند به عنوان مکملی حیاتی در کنار بهترین برنامه های فیلم برداری موبایل، ایفای نقش کند.

LifeWire جعبه ابزار ویرایش عکس و فیلم

مقالات و اخبار مرتبط
  • معرفی بهترین اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های آنلاین برای ویرایش کادر دور عکس
  • جعبه ابزار: معرفی بهترین اپلیکیشن‌های مدیریت دما برای اندروید
  • جعبه ابزار: معرفی بهترین برنامه‌های تبدیل Word به PDF در موبایل و کامپیوتر
  • جعبه ابزار: معرفی بهترین اپلیکیشن‌های تبدیل عکس به نقاشی در موبایل
  • معرفی چند راهکار آنلاین و آفلاین برای حذف پس زمینه از تصاویر
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی

پیشنهادهای دیجیاتو

  • شرایط فروش مدیران خودرو؛ فروش اقساطی سه مدل MVM X22 ،MVM X33 و MVM X55
  • بررسی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۴؛ گوشی تاشو برای همه
  • دیجی‌تک؛ ناتینگ فون می‌تواند موفق شود؟
  • نسخه جدید وبسایت دیجیاتو رونمایی شد
ورود به حساب کاربری

فرم ورود به حساب کاربری دیجیاتو

ساخت حساب کاربری

فرم ثبت نام در دیجیاتو

فراموشی رمز عبور

صفحه فراموشی کلمه عبور در دیجیاتو

مطلب پیشنهادی

جنجال در ایتالیا بر سر نام یک خودرو، آلفارومئو میلانو یا جونیور؟

ثبت بازخورد دیجیاتو خودرو اخبار خودرو خودرو جنجال در ایتالیا بر سر نام یک خودرو، آلفارومئو میلانو یا جونیور؟ آلفارومئو پس از یک هفته پرماجرا، روز دوشنبه اعلام کرد که نام شاسی بلند آلفارومئو میلانو را به دلیل فشار دولت ایتالیا تغییر می‌دهد. نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۶:۰۰ در دیجیاتو ثبت‌نام کنید جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید. عضویت در دیجیاتو تازه‌های تکنولوژی آیپد ایر جدید اپل احتمالاً به پنل مینی LED با اندازه ۱۲.۹ اینچ مجهز خواهد بود 1 ساعت قبل ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.