خودروهای چینی تا سال ۲۰۳۰، یک‌سوم بازار جهان را در اختیار خواهند گرفت

ثبت بازخورد

  • دیجیاتو
  • اخبار خودرو
  • خودرو

خودروهای چینی اخبار خودرو خودروهای چینی تا سال ۲۰۳۰، یک‌سوم بازار جهان را در اختیار خواهند گرفت

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۳۰، یک سوم از بازار خودرو جهان در اختیار خودروهای چینی قرار خواهد گرفت. دلیل این رشد چشمگیر، هزینه ساخت پایین خودروهای چینی در مقابل رقبای اروپایی …

مرتضی قانع نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۱۷ تیر ۱۴۰۳ | ۲۰:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تازه‌های تکنولوژی
  • تکنیک جدید محققان گوگل سرعت آموزش مدل‌های هوش مصنوعی را افزایش می‌دهد ۲ ساعت قبل
  • رونمایی «نوبیتکس» از روشی برای اثبات اندوخته کاربرانش ۲ ساعت قبل
  • نگاه امنیتی و اقتصادی دولت به اطلاعات برای صنعت لجستیک دردسرساز شده است ۲ ساعت قبل
  • اپل واچ سری ۱۰ ظاهراً صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و بدنه نازک‌تری خواهد داشت ۳ ساعت قبل
  • معرفی گزینه‌های احتمالی وزارت ارتباطات دولت چهاردهم؛ سجاد بنابی، پای ثابت هیئت‌مدیره‌ها ۳ ساعت قبل

پژوهشی جدید نشان می‌دهد تا سال ۲۰۳۰، یک‌سوم بازار خودرو جهان در دست خودروهای چینی قرار خواهد گرفت. دلیل این رشد چشمگیر هزینه ساخت پایین خودروهای چینی نسبت به رقبای اروپایی آن‌هاست. این مطالعه را شرکت مشاوره مدیریت «Alix Partners» انجام داده است.

همچنین بخوانید: کانادا در پیروی از آمریکا و اروپا، تعرفه واردات خودروهای چینی را افزایش می‌دهد

براساس ارزیابی الیکس پارتنرز، خودروسازان چینی نسبت به خودروسازان اروپایی و آمریکایی حاشیه سود کمتری در نظر می‌گیرند؛ در نتیجه تیراژ تولیدشان بیشتر است. تولید کم‌هزینه نیز به خودروسازان چینی اجازه می‌دهد روندهای توسعه را سریع‌تر از سایرین طی کنند. توسعه سریع، قیمت پایین و تیراژ بالای اتومبیل‌های چینی خودروسازان اروپایی، کره‌ای و ژاپنی را به دردسر انداخته است.

خودروسازان چینی برای تولید اتومبیل‌های الکتریکی، یک‌سوم هزینه کمتری نسبت به خودروسازان اروپایی می‌پردازند. علاوه‌براین، زمان موردنیاز برای تولید اتومبیل‌های چینی نیز نسبت به خودروهای اروپایی، کره‌ای و ژاپنی کمتر است. به‌عبارتی، چینی‌ها در مدت مشابه، نسبت به کره‌ای‌ها، ژاپنی‌ها و اروپایی‌ها خودروهای بیشتری روانه بازار می‌کنند.

قیمت‌گذاری تهاجمی، سیاست پیشبرد فروش خودروهای چینی

خودروسازان چینی برای به دردسر انداختن رقبایشان، از سیاست قیمت‌گذاری تهاجمی استفاده می‌کنند. آن‌ها از سود خودشان می‌کاهند تا اتومبیل‌هایشان را با قیمت ارزان‌تری به دست مشتریان برسانند. این رویه در محصولات دیجیتال تولید چین نیز مشاهده شده است.

خودروهای چینی

براساس مطالعه الیکس پارتنرز، خودروسازان اروپایی بابت محصولات خود ۱۵ درصد سود از مشتریان می‌گیرند. این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که سود چینی‌ها از فروش خودرو به مشتریان، ۷.۱ درصد است.

قانون‌گذاران اروپایی برای جبران این موضوع تعرفه واردات اتومبیل‌های چینی به اتحادیه اروپا را افزایش داده‌اند. این کار باعث می‌شود واردات خودروهای چینی در کوتاه‌مدت کاهش یابد. چینی‌ها نیز برای دورزدن قوانین تعرفه‌ای اتحادیه اروپا، سایت‌های تولیدی خودشان را در اتحادیه اروپا به راه انداخته‌اند. تحلیلگران اقتصاد و صنعت اروپا تخمین می‌زنند سهم بازار خودروهای برقی جدید در اروپا از ۲۰ درصد در سال ۲۰۲۴، به ۴۵ درصد در سال ۲۰۳۰ افزایش یابد. بی‌شک سهم خودروهای چینی از این رشد چشمگیر خواهد بود.

خودرو چینی

مقالات و اخبار مرتبط
  • قیمت وی جی وی U75 پلاس در روسیه مشخص شد
  • تصاویر جدیدی از بی وای دی سانگ L پلاگین هیبرید منتشر شد
  • قیمت تیگارد X35 از سوی سانیار موتور پارسیان افزایش یافت [تیر ۱۴۰۳]
  • کانادا در پیروی از آمریکا و اروپا، تعرفه واردات خودروهای چینی را افزایش می‌دهد
  • اتحادیه اروپا تعرفه واردات خودروهای برقی چینی را افزایش داد
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی

پیشنهادهای دیجیاتو

  • ویجیاتو: چرا بازی‌های فوتبالی دیگر مانند گذشته جذاب نیستند؟
  • مقایسه گلکسی S24 اولترا با وان‌پلاس ۱۲؛ رقابت نفس‌گیر
  • بررسی وان‌پلاس ۱۲؛ غول‌کش بی‌ادعا
  • انتشار آئین‌نامه دولت برای حمل و توزیع آنلاین دارو؛ فروش خط قرمز است
ورود به حساب کاربری

فرم ورود به حساب کاربری دیجیاتو

ساخت حساب کاربری

فرم ثبت نام در دیجیاتو

فراموشی رمز عبور

صفحه فراموشی کلمه عبور در دیجیاتو

مطلب پیشنهادی

رضا باقری‌اصل مشاور وزیر ارتباطات در امور تحول دیجیتال شد

Error loading HTML

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.