ثبت بازخورد
- دیجیاتو
- علمی
- میان رشته ای
علمی دارپا درحال ساخت هواپیمای انقلابی X-Plane بدون قطعات متحرک است
این سبک طراحی منجر به توسعه هواپیمایی با بهرهوری بالاتر، درگ پایینتر و همچنین ظرفیت سوخت بالاتر برای پروازهای طولانیتر میشود.
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۹
در دیجیاتو ثبتنام کنید
جهت بهرهمندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخشهای مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
عضویت در دیجیاتو
تازههای تکنولوژی
- روزیاتو: ۲۰ فیلم تریلر برتر تاریخ سینما برای علاقمندان تنش و تعلیق؛ از Taxi Driver تا Parasite ۶ ساعت قبل
- وقتی آیفون مقابل دوربین هنگام شارژشدن بهطور ناگهانی آتش میگیرد! [تماشا کنید] ۷ ساعت قبل
- هکرها در حملهای گسترده به حدود ۳۵ هزار اکانت پیپل نفوذ کردند ۸ ساعت قبل
- سامسونگ روی فناوری LifeLike Pixel برای نمایشگرهای OLED کار میکند ۸ ساعت قبل
- سود خالص آسیاتک طی ۹ ماه امسال، از کل سال ۱۴۰۰ پیشی گرفت ۹ ساعت قبل
ویدئوی مرتبط
سازمان پروژههای پژوهشی پیشرفته دفاعی یا دارپا شرکت Aurora Flight Sciences را برای فاز دوم طراحی یک هواپیمای انقلابی به نام X-Plane در برنامه «کنترل هواپیمای انقلابی با عوامل جدید» یا CRANE، انتخاب کرد.
فاز اول طراحی ابتدایی این هواپیما با موفقیت انجام شده است و به همین دلیل دارپا تصمیم گرفته که وارد مرحله جدیدی شود و شرکت Aurora Flight Sciences را انتخاب کند. طراحی ابتدایی منجر به ایجاد یک هواپیمای نوآورانه و خلاقانه در بستر آزمایشی شد که از کنترل فعال جریان (AFC) برای تولید نیروهای کنترلی در تونل باد استفاده میکرد.
حالا این پروژه وارد فاز دو شده است که روی طراحی، نرمافزار پرواز و کنترلها تمرکز دارد. در این مرحله همچنین توجه ویژهای به طراحی یک نمونه نمایشی این هواپیما میشود؛ نمونهای که میتواند بدون قطعات کنترلی متحرک مرسوم روی قسمتهای بیرونی بالها و دم پرواز کند.
هواپیمای انقلابی X-Plane دارپا در راه است
پس از انجام موفق فاز دوم، با فاز سوم روبهرو میشویم که هدف آن، پرواز یک هواپیمای ۳,۱۷۵ کیلوگرمی است. این هواپیما دو مانع فنی اصلی را برطرف میکند که شامل AFC درون یک هواپیمای تماممقیاس و همچنین اتکای هواپیما به قطعات برای پرواز کنترلشده است.
نمونه نمایشی هواپیمای دارپا ویژگیهای منحصربهفردی خواهد داشت که شامل پیکربندیهای بال ماژولار میشود که ادغام فناوریهای پیشرفته در آینده را فراهم میکند. این قابلیت اجازه میدهد که دارپا یا شرکای آن بتوانند در آینده فناوری پرواز جدیدی را مورد آزمایش قرار دهند.
به گفته «ریچارد ولزین»، مدیر برنامه CRANE، در دههای گذشته پیشرفتهای زیادی در زمینه AFC صورت گرفته است:
«در چندین دهه گذشته، جامعه AFC پیشرفتهای چشمگیری داشته که ادغام فناوریهای کنترل فعال جریان درون هواپیماهای پیشرفته را ممکن میکند. ما درباره تکمیل طراحی و انجام پرواز آزمایشی یک نمونه نمایشی با مدنظر قراردادن AFC بهعنوان تمرکز اصلی در طراحی، مطمئن هستیم. با بال و عوامل AFC ماژولار، CRANE X-Plane پتانسیل آن را دارد که مدتها پس از به نتیجه رسیدن برنامه CRANE بهعنوان یک دارایی ملی آزمایشی به حیاتش ادامه دهد.»
دارپا با این پروژه میتواند عملکرد هواپیماها را بهبود چشمگیری دهد. این سبک طراحی منجر به حذف قطعات متحرک کنترلی، کاهش درگ، افزایش ضخامت بالها برای بهرهوری ساختاری بالاتر، افزایش ظرفیت مخزن سوخت و همچنین سادهسازی سیستمهای برخاستن میشود.
نظامی هواپیما
مقالات و اخبار مرتبط
- بزرگترین هواپیمای هیدروژنی-الکتریکی جهان اولین پرواز خود را با موفقیت انجام داد [تماشا کنید]
- توسعه هواپیمای نشستوبرخاست عمودی بدون پره با سرعت نزدیک به ۱۰۰۰ کیلومتر بر ساعت
- نیروی هوایی آمریکا سیستم جدیدی را با قابلیت حمل موشکهای بیشتر برای جنگندهها آزمایش کرد
- بزرگترین هواپیمای دنیا در نهمین پرواز آزمایشی خود رکوردشکنی کرد [تماشا کنید]
- ایرباس یک سیستم پرواز خودکار جدید با الهام از حشرات را آزمایش میکند
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی
پیشنهادهای دیجیاتو
- شرایط فروش مدیران خودرو؛ شرایط فروش محصولات فونیکس
- رفع تحریمهای تکنولوژی ایران؛ ما هنوز شهروند درجه اول اینترنت نیستیم
- بررسی گلکسی تب اکتیو ۴ پرو؛ تبلت روزهای سخت
- جذابترین گجتهای معرفیشده در CES 2023
ورود به حساب کاربری
ساخت حساب کاربری
فراموشی رمز عبور