مایکروسافت برنامه‌های تیمز و آفیس را به‌دلیل پرونده‌های ضدانحصار در بازار جهانی از یکدیگر جدا می‌کند

ثبت بازخورد

  • دیجیاتو
  • نرم افزار و اپلیکیشن
  • تکنولوژی

مایکروسافت تیمز نرم افزار و اپلیکیشن مایکروسافت برنامه‌های تیمز و آفیس را به‌دلیل پرونده‌های ضدانحصار در بازار جهانی از یکدیگر جدا می‌کند

کمیسیون اروپا مایکروسافت را به‌دلیل فعالیت‌های انحصار طلبانه، زیر ذره‌بین قرار داده است.

حمیدرضا علیا نوشته شده توسط حمیدرضا علیا | ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۵:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تازه‌های تکنولوژی
  • سامسونگ قابلیت محافظت از نمایشگر در برابر پیکسل سوختگی را با One UI 6.1 بازگرداند ۵۷ دقیقه قبل
  • تلگرام بیزینس چه قابلیت‌هایی دارد؟ ۱ ساعت قبل
  • پردازنده‌های اقتصادی Ryzen 5 7235H و Ryzen 5 7235HS در سکوت خبری معرفی شدند ۲ ساعت قبل
  • با دستور ولادیمیر پوتین، روسیه کنسول بازی اختصاصی می‌سازد ۳ ساعت قبل
  • جیمیل ۲۰ ساله شد؛ سرویس انقلابی که کاربران تصور می‌کردند دروغ اول آوریل گوگل است ۳ ساعت قبل
ویدئوی مرتبط

غول فناوری ایالات‌متحده روز دوشنبه گفت که تیمز، اپلیکیشن چت و ویدیو خود را جدا از محصولات آفیس در سطح جهانی به فروش می رساند. شش ماه پس از جداسازی این دو محصول در اروپا، به‌نظر می‌رسد مایکروسافت این تصمیم را به‌دلیل مواجه‌نشدن با پرونده‌های ضدانحصار گرفته است.

به گزارش رویترز، کمیسیون اروپا از زمان شکایت سال ۲۰۲۰ توسط Salesforce متعلق به (CRM.N)، درحال بررسی رابطه مایکروسافت با Office و Teams است.

تیمز که در سال ۲۰۱۷ به‌صورت رایگان به آفیس ۳۶۵ اضافه شد، متعاقباً جایگزین اسکایپ برای کسب‌و‌کارها شد و به‌دلیل قابلیت کنفرانس ویدیویی، در طول همه‌گیری کرونا محبوب شد.

مایکروسافت تیمز

دلیل مایکروسافت برای جداسازی تیمز و آفیس

رقبا می‌گویند که ارائه محصولات نرم‌افزاری در یک پکیج، به مایکروسافت مزیتی ناعادلانه می‌دهد. بنابراین مایکروسافت تصمیم گرفت از ۳۱ اوت ۲۰۲۳، این دو محصول را به‌طور جداگانه در اتحادیه اروپا و سوئیس بفروشد.

سخنگوی مایکروسافت دراین‌باره گفت:

« در راستای تضمین شفافیت برای مشتریان، اقداماتی که سال گذشته میلادی برای جداسازی تیمز از مایکروسافت ۳۶۵ و آفیس ۳۶۵ در اتحادیه اروپا و سوئیس انجام دادیم، برای بازار جهانی انجام می‌دهیم. این‌کار نگرانی‌های اتحادیه اروپا را برطرف می‌کند و همچنین باعث انعطاف‌پذیری شرکت‌های چندملیتی برای استانداردسازی شرایط فروش در جهان می‌شود.»

مایکروسافت در یک پست وبلاگی اعلام کرد که مجموعه جدیدی از سرویس‌های تجاری Microsoft 365 و Office 365 را معرفی می‌کند که شامل تیمز در مناطق خارج از EEA (منطقه اقتصادی اروپا) و سوئیس نمی‌شود. همچنین یک تیمز مستقل جدیدی برای مشتریان سازمانی در منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس ارائه می‌شود.

برای مشتریان تجاری جدید، قیمت آفیس بدون برنامه تیمز، از ۷.۷۵ تا ۵۴.۷۵ دلار متغیر است، درحالی‌که خود برنامه تیمز حدود ۵.۲۵ دلار قیمت دارد. این ارقام ممکن است براساس کشور و واحد پول متفاوت باشد.

البته جداسازی مجموعه‌های نرم‌افزاری مایکروسافت ممکن است برای جلوگیری از جریمه‌های ضدانحصار اتحادیه اروپا کافی نباشد؛ چرا که رقبا از سطح کارمزدها و توانایی سرویس‌های پیام‌رسانی برای رقابت با برنامه‌های وب آفیس انتقاد می‌کنند.

آفیس مایکروسافت

مقالات و اخبار مرتبط
  • کنگره آمریکا استفاده از هوش مصنوعی کوپایلوت را برای کارکنان خود ممنوع کرد
  • مایکروسافت و OpenAI احتمالاً ابرکامپیوتر هوش مصنوعی ۱۰۰ میلیارد دلاری می‌سازند
  • مایکروسافت و اینتل چگونه با تمرکز روی پردازنده‌های Lunar Lake به جنگ اپل می‌روند؟
  • مایکروسافت جلوی تولید پاسخ‌های نامطلوب کوپایلوت را می‌گیرد
  • به‌زودی می‌توانید میزان رم مصرفی مرورگر مایکروسافت اج را محدود کنید
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی

پیشنهادهای دیجیاتو

  • رئیس هیئت‌مدیره «همکاران سیستم» در مصاحبه با دیجیاتو: تا دو سال دیگر سرویس ابری هوش مصنوعی عرضه می‌کنیم
  • در گفت‌وگو با مدیرعامل «نشان» بررسی شد: چرا مسیریاب نشان تبلیغات مکان-مبنا را آغاز کرد
  • «پالایش‌شکن» به‌جای «فیلترشکن»: نه! زشتی‌ها در بازی با کلمات تغییر هویت نمی‌دهند
  • هک قوه قضاییه؛ نفوذ به سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی؟
ورود به حساب کاربری

فرم ورود به حساب کاربری دیجیاتو

ساخت حساب کاربری

فرم ثبت نام در دیجیاتو

فراموشی رمز عبور

صفحه فراموشی کلمه عبور در دیجیاتو

مطلب پیشنهادی

ادورج تبلیغات همسان را در دسترس تمامی کسب‌وکارها قرار داد

ثبت بازخورد دیجیاتو فناوری ایران تکنولوژی فناوری ایران ادورج تبلیغات همسان را در دسترس تمامی کسب‌وکارها قرار داد تبلیغات همسان به شکلی از تبلیغات گفته می‌شود که به‌طور کامل با محتوای نمایش داده شده در بسترهای دیجیتال هماهنگ است. نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۳ آذر ۱۴۰۳ | ۱۷:۳۵ در دیجیاتو ثبت‌نام کنید جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید. عضویت در دیجیاتو تازه‌های تکنولوژی اولین پیوند کاملاً رباتیک هر دو ریه‌ در جهان با موفقیت انجام شد 25 دقیقه قبل ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.