محققان اپل مدل هوش مصنوعی ReALM را معرفی کردند؛ عملکردی بهتر از GPT-4

ثبت بازخورد

  • دیجیاتو
  • هوش مصنوعی
  • تکنولوژی

اپل و سیری هوش مصنوعی محققان اپل مدل هوش مصنوعی ReALM را معرفی کردند؛ عملکردی بهتر از GPT-4

هوش مصنوعی ReALM اپل می‌تواند تعاملات طبیعی‌ با دستیار صوتی را امکان‌پذیر کند. به ادعای محققان، بنچمارک‌های این مدل بهتر از مدل GPT-4 است.

آزاد کبیری نوشته شده توسط آزاد کبیری | ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۴:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تازه‌های تکنولوژی
  • پلتفرم‌ها برای اجرای دستورالعمل حفاظت از حریم خصوصی کاربران تا ۲۷ اردیبهشت مهلت گرفته‌اند ۳۰ دقیقه قبل
  • انحراف ۱۵۰۰ میلیارد تومانی در بودجه؛ دیوان عدالت اداری پرداخت تسهیلات به صندوق‌های پژوهش و فناوری را ابطال کرد ۱ ساعت قبل
  • آپدیت HyperOS در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴ برای کدام محصولات پوکو عرضه می‌شود؟ ۳ ساعت قبل
  • مدیرعامل دیپ‌مایند: ورود سرمایه‌های عظیم به حوزه هوش مصنوعی منجر به کلاهبرداری می‌شود ۳ ساعت قبل
  • آپدیت iPadOS 18 احتمالاً برای کدام آیپدها منتشر می‌شود؟ ۴ ساعت قبل
ویدئوی مرتبط

محققان اپل در مقاله‌ای تحقیقاتی خبر از توسعه یک سیستم هوش مصنوعی جدید داده‌اند که می‌تواند داده‌ها و ورودی‌های صفحه‌نمایش گوشی، بافت یا کانتکست مکالمات و تصاویر را درک کند. این سیستم جدید می‌تواند تعاملات طبیعی‌تر با دستیارهای صوتی مانند سیری را امکان‌پذیر کند. به ادعای محققان، بنچمارک‌های این سیستم بهتر از مدل GPT-4 است.

محققان اپل در مقاله خود از سیستم ReALM نام می‌برند که از مدل‌های زبانی بزرگ برای درک ارجاعات مختلف بصری به‌منظور ارتباط طبیعی‌تر با کاربر استفاده می‌کند. این سیستم می‌تواند دستیار صوتی سیری را پیشرفته و مفیدتر کند.

محققان اپل می‌گویند توانایی درک پیش‌زمینه مکالمه و تصاویر برای یک دستیار صوتی ضروری است. برای مثال، هنگام استفاده از حالت CarPlay، دستیار صوتی با تشخیص تصاویری که در پنل نوتیفیکیشن کاربر وجود دارد، می‌تواند بهتر کارهای او را از طریق فرمان‌های صوتی انجام دهد.

هوش مصنوعی ReALM اپل چگونه می‌تواند به توسعه دستیار صوتی پیشرفته کمک کند؟

در مقاله محققان اپل، آن‌ها نحوه عملکرد این سیستم را به تفصیل تشریح کرده‌اند. این سیستم از چندین ورودی و داده‌های گوشی و کاربر برای ارتباط طبیعی‌تر با او استفاده می‌کند. اولین مورد، داده‌های صفحه‌نمایش گوشی است؛ به عبارتی، هوش مصنوعی همان‌ چیزی که کاربر می‌بیند را خواهد دید و درک خواهد کرد.

دومین مورد، داده‌های مکالمه است. در این بخش، این سیستم با توجه به مکالمات قبلی کاربر و همچنین اطلاعات گوشی می‌تواند کارهای او را انجام دهد.

سومین مورد نیز به داده‌های دنیای خارج و واقعی مربوط است. برای مثال، این سیستم می‌تواند با شنیدن موسیقی که در محیط پخش است، یا صدای زنگ ساعت، با کاربر ارتباط مؤثرتری داشته باشد. گفتنی است که پیش‌تر شایعه‌ای خبر از تجهیز آیفون ۱۶ به میکرفون‌های بهبودیافته‌ با نویزگیر بهتر داده بود؛ بنابراین احتمالاً دستیار صوتی اپل یا سیری در آینده در تشخیص صداهای خارجی بهتر عمل خواهد کرد.

اگر اپل بتواند این سیستم را به‌درستی روی سیری پیاده‌سازی کند، باید انتظار یک دستیار صوتی هوشمند و پیشرفته را داشته باشیم. به ادعای محققان، سیستم ReALM با اینکه از پارامترهای بسیار کمتری تشکیل شده است، از LLMهای پیشرفته امروزی مانند GPT-4 بهتر عمل می‌کند.

اپل

مقالات و اخبار مرتبط
  • آپدیت iPadOS 18 احتمالاً برای کدام آیپدها منتشر می‌شود؟
  • اپل احتمالاً macOS 15 را با ویژگی‌های مختلف هوش مصنوعی منتشر می‌کند
  • اپل احتمالاً امسال از «ایرپاد لایت» و نسل جدید ایرپاد مکس رونمایی می‌کند
  • طرح مفهومی iOS 18 با کنترل سنتر جدید [تماشا کنید]
  • تصاویر قاب آیفون SE 4 فاش شد؛ مجهز به فیس آیدی و فاقد دکمه اکشن
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی

پیشنهادهای دیجیاتو

  • رئیس هیئت‌مدیره «همکاران سیستم» در مصاحبه با دیجیاتو: تا دو سال دیگر سرویس ابری هوش مصنوعی عرضه می‌کنیم
  • در گفت‌وگو با مدیرعامل «نشان» بررسی شد: چرا مسیریاب نشان تبلیغات مکان-مبنا را آغاز کرد
  • «پالایش‌شکن» به‌جای «فیلترشکن»: نه! زشتی‌ها در بازی با کلمات تغییر هویت نمی‌دهند
  • هک قوه قضاییه؛ نفوذ به سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی؟
ورود به حساب کاربری

فرم ورود به حساب کاربری دیجیاتو

ساخت حساب کاربری

فرم ثبت نام در دیجیاتو

فراموشی رمز عبور

صفحه فراموشی کلمه عبور در دیجیاتو

مطلب پیشنهادی

ادورج تبلیغات همسان را در دسترس تمامی کسب‌وکارها قرار داد

ثبت بازخورد دیجیاتو فناوری ایران تکنولوژی فناوری ایران ادورج تبلیغات همسان را در دسترس تمامی کسب‌وکارها قرار داد تبلیغات همسان به شکلی از تبلیغات گفته می‌شود که به‌طور کامل با محتوای نمایش داده شده در بسترهای دیجیتال هماهنگ است. نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۳ آذر ۱۴۰۳ | ۱۷:۳۵ در دیجیاتو ثبت‌نام کنید جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید. عضویت در دیجیاتو تازه‌های تکنولوژی اولین پیوند کاملاً رباتیک هر دو ریه‌ در جهان با موفقیت انجام شد 25 دقیقه قبل ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.