ثبت بازخورد
- دیجیاتو
- معرفی و بررسی خودرو
- خودرو
معرفی و بررسی خودرو ملاقات با هایما S7 پرو، سومین پوستاندازی کراساوور مونتاژی جاده مخصوص
در روز چهاردهم آذر ۱۴۰۳، فرصتی برای خبرنگاران حوزه خودرو مهیا شد تا ملاقاتی کوتاه با هایما S7 پرو داشته باشند.
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۱۴ آذر ۱۴۰۳ | ۱۸:۰۰
در دیجیاتو ثبتنام کنید
جهت بهرهمندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخشهای مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
عضویت در دیجیاتو
تازههای تکنولوژی
- کمپین «صد تا صد» نوبیتکس تا صدهزار دلاری شدن بیتکوین ادامه دارد ۳۶ دقیقه قبل
- گزارش اسپاتیفای Wrapped 2024 منتشر شد؛ با پادکست هوش مصنوعی از آهنگهای محبوب شما ۴۹ دقیقه قبل
- اپل احتمالاً هومپاد مجهز به نمایشگر را اواخر ۲۰۲۵ معرفی میکند ۱ ساعت قبل
- این هوش مصنوعی میتواند از روی صدا ظاهر دقیق خیابانها را به تصویر بکشد ۳ ساعت قبل
- سرمایه ثبتی صندوق پژوهش و فناوری استان البرز به ۵ هزار میلیارد ریال افزایش یافت ۳ ساعت قبل
چهاردهم آذر ۱۴۰۳، فرصتی برای خبرنگاران حوزه خودرو مهیا شد تا ملاقاتی کوتاه با هایما S7 پرو داشته باشند. این کراساوور جدیدترین محصول مونتاژی ایرانخودرو به حساب میآید که جایگزین هایما S7 توربوشارژر و هایما S7 پلاس شده است. قیمت این خودرو هنوز مشخص نیست و شرایط فروش آن نیز اعلام نشده است.
طراحی ظاهری، بدون تغییر
طراحی داخلی و خارجی هایما S7 پرو تقریباً تغییری نکرده است. حتی رینگهای این خودرو نیز نسبت به هایما S7 پلاس چندان عوض نشده. نمایشگر بزرگ عمودی را میتوان تنها تغییر عمده هایما S7 پرو نسبت به نسخههای قبلی دانست. یادآوری میکنیم که نسل نخست هایما S7 تا سال ۲۰۱۵ با همین چهره به تولید رسید. تولید این خودرو در چین تا سال ۲۰۲۰ ادامه یافت و اکنون تولید هایما S7 فقط در ایران خودرو ادامه دارد.
مشخصات فنی هایما S7 پرو و تغییرات اصلی
هایما S7Pro برخلاف مدل قبلی خود، از پیشرانهای کوچکتر اما مدرنتر بهره میبرد. برخی خبرگزاریهای خودرویی این پیشرانه را یکی از محصولات چانگان دانسته است. کد پیشرانه جدید هایما S7 پرو JL473ZQ7 اعلام شده است. با جستجوی این کد در فضای وب، متوجه میشوید این پیشرانه همان موتوری است که در چانگان Uni-T استفاده میشود.
این پیشرانه از نوع ۱.۵ لیتری توربوشارژر با تزریق مستقیم سوخت (TGDi) است. حداکثر راندمان پیشرانه هایما S7 پرو به ۱۷۵ اسببخار قدرت و ۲۸۰ نیوتنمتر گشتاور میرسد.
گیربکس ششسرعته اتوماتیک، وظیفه انتقال قدرت به محور جلو هایما S7 پرو را برعهده دارد؛ بنابراین این خودرو همچنان کراساوور تکدیفرانسیل محسوب میشود. حداکثر سرعت این خودرو ۱۷۰ کیلومتربرساعت خواهد بود و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز ۷.۷ لیتر بهازای ۱۰۰ کیلومتر پیمایش مسیر است. درمجموع میتوان گفت راندمان هایما S7Pro نسبت به هایما S7 توربوشارژر بهبود یافته و این خودرو اکنون سوخت کمتری نیز مصرف میکند اما میزان پیچیدگی خودرو بیشتر از گذشته است؛ زیرا موتور TGDi به سوخت باکیفیت نیاز دارد.
امکانات و تجهیزات هایما S7 پرو
هایما S7 Pro برای برابری با رقبایش ازجمله KMC X5 کرمانموتور و MVM X55 Pro مدیرانخودرو باید تجهیزات و امکانات مناسبی داشته باشد. بخشی از امکانات کراساوور جدید ایرانخودرو به شرح زیر است:
امکانات ایمنی: ۴ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم مدیریت حرکت در سراشیبی، ترمز ضدقفل، توزیع نیروی ترمز.
تجهیزات رفاهی: سانروف، سیستم ورود و استارت بدون کلید، تنظیم برقی صندلیهای جلو همراه گرمکن، فرمان برقی، کروز کنترل، آینه الکتروکرومیک، ترمز پارک برقی، رینگ آلیاژی، تریم داخلی چرم و پارچه، آینههای تنظیمشونده و تاشوی برقی، دوربین عقب و دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم چندرسانهای همراه نمایشگر لمسی، سیستم تهویه خودکار تککاناله، سنسور نور و باران.
جمعبندی، رقیبی جدید برای محصولات مونتاژی خودروسازان خصوصی
قیمت هایما S7 پلاس در گذشته حدود یکمیلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سوی ایرانخودرو تعیین شده بود. انتظار داریم بهای هایما S7Pro حدود یکمیلیارد و ۳۰۰ میلیون الی یکمیلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تعیین شود. در این بازه قیمتی، هایما S7 پرو با خودروهایی همچون KMC X5 از کرمانموتور و امویام X55 پرو از مدیرانخودرو رقابت خواهد کرد.
ازآنجاییکه ایرانخودرو محصولات مونتاژیاش را بهصورت اقساطی نمیفروشد، تنها راه غلبه هایما S7 پرو بر رقبایش، تیراژ انبوه و عرضه گسترده هایما S7Pro به بازار خواهد بود. امیدواریم با عرضه انبوه هایما S7 Pro طی ماههای آینده، قیمت نسخههای کارکرده این خودرو مانند هایما S7 تنفس طبیعی، هایما S7 توربوشارژر و هایما S7 پلاس نیز کاهش یابد. ازآنجاییکه قطعات ظاهری این خودروها مشترک هستند و تولید آن نیز همچنان بدون تغییر ظاهری ادامه دارد، خرید هایما S7 بهعنوان خودرو دستدوم میتواند ریسک کمتری برای مصرفکنندگان ایرانی داشته باشد.
ایران خودرو هایما
من مرتضی قانع هستم، متولد ۱۳۷۳ در اراک، دانش آموخته مهندسی کامپیوتر و مدیریت بازرگانی. سال ۱۳۹۶ کار خودم را در حوزه تولید محتوا در زمینههای خودرو، فناوری و نظامی آغاز کردم. از آن زمان تاکنون، من هزاران مطلب مختلف در حوزه های متفاوت نوشتم و با رسانههای مختلفی همکاری کردم. البته بخش درخشان کارنامه من، همکاری تماموقت با دیجیاتو از سال ۱۴۰۲ است.
مقالات و اخبار مرتبط
- شرایط فروش اقساطی ایران خودرو برای خودروهای برقی اعلام شد [آذر ۱۴۰۳]
- شرایط فروش وانت آریسان ۲ از امروز آغاز میشود [آذر ۱۴۰۳]
- لیست قیمت محصولات ایران خودرو پس از افزایش اعلام شد [آذر ۱۴۰۳]
- شرایط فروش آریسان ۲ از فردا آغاز میشود [آذر ۱۴۰۳]
- قیمت نهایی محصولات ایران خودرو پس از اعلام افزایش ۳۰ درصدی [آبان ۱۴۰۳]
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی
پیشنهادهای دیجیاتو
- تنسنت با همکاری اینتل اولین کنسول بازی دستی سهبعدی بدون نیاز به عینک را میسازد
- بررسی آیفون ۱۶؛ وقتی ارزانترین بهترین نیست
- درگاههای پرداخت دیجیکالا به درخواست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بسته شد
- مدیرعامل ایرانسل: فیلترینگ در دو سال اخیر ۲۰ همت خسارت وارد کرد
ورود به حساب کاربری
ساخت حساب کاربری
فراموشی رمز عبور