ثبت بازخورد
- دیجیاتو
- اخبار خودرو
- خودرو
اخبار خودرو نگاهی به آمار نوسازی خودروهای فرسوده در نیمه اول سال ۱۴۰۳
رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور آمار نوسازی خودروهای فرسوده در نیمه اول سال جاری را برای اطلاع عموم اعلام کرد.
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۲ مهر ۱۴۰۳ | ۲۲:۳۰
در دیجیاتو ثبتنام کنید
جهت بهرهمندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخشهای مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
عضویت در دیجیاتو
تازههای تکنولوژی
- روزیاتو: ۱۰ ورزشکار کشتی کج که بیشترین برد را در تاریخ WWE دارند؛ از هالک هوگان تا آندرتیکر ۵ ساعت قبل
- سامسونگ احتمالاً دوربین اصلی گلکسی S25 و S26 را ارتقا نمیدهد ۶ ساعت قبل
- استیم با ۳۸.۳ میلیون بازیکن همزمان بازهم رکوردهای قبلی خود را جابهجا کرد ۶ ساعت قبل
- مدیرعامل تلگرام از حذف نتایج مجرمانه از بخش جستجوی این پیامرسان خبر داد ۷ ساعت قبل
- مدیرعامل هلدینگ فناپ: برای اصلاح مسیر کشور باید روی آموزش نسل آینده سرمایهگذاری کنیم ۷ ساعت قبل
با فرا رسیدن مهر و ورود به نیمه دوم سال ۱۴۰۳، نوبت به انتشار آمارهای مختلف مربوط به شش ماهه نخست سال جاری رسیده است. «محمود مشهدی شریف»، رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور، آمار نوسازی خودروهای فرسوده در نیمه اول سال جاری را برای اطلاع عموم اعلام کرد. به گفته رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور، حدود ۱۴۰ هزار دستگاه خودرو فرسوده در نیمه اول سال ۱۴۰۳ از رده خارج شدهاند.
آمار نوسازی خودروهای فرسوده طی نیمه نخست ۱۴۰۳ در مقایسه با سال پیش از آن، رشد دوبرابری را در این زمینه نشان میدهد. در نیمه اول سال ۱۴۰۲، حدود ۷۰ هزار خودرو فرسوده اسقاط شده بودند. به گفته رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور، دو اتفاق در سال ۱۴۰۳ روند نوسازی خودروهای فرسوده را سرعت بخشیده است. اتفاق نخست تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو است. اتفاق مثبت دوم نیز تصویب آییننامه اجرایی اسقاط خودروهای فرسوده در سال جاری است.
سهم قابل توجه سواریها از نوسازی خودروهای فرسوده
براساس آمارهای تفکیکی ارائه شده از سوی مراکز اسقاط و بازیافت کشور، بخش قابل توجهی از خودروهای فرسوده اسقاط شده، اتومبیلهای سواری و وانت بودند. در واقع ۹۸% از خودروهای اسقاط شده یعنی حدود ۱۳۷ هزار دستگاه، خودروهای سواری و وانت بارها بودند. ۲% از خودروهای اسقاطی دیگر را اتومبیلهای دیزلی نظیر اتوبوس، مینیبوس، کامیونها و کشندهها تشکیل میدادند. تعداد تقریبی خودروهای اسقاطی سنگین، حدود سه هزار دستگاه است.
به گفته مشهدی شریف رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور، ارائه تسهیلات و همچنین طرحهای جایگزینی مختلف، باعث استقبال بیشتری مالکان خودروهای اسقاطی از برنامههای بازیافت و نوسازی خواهد شد. به گفته او، سه برنامه باید به طور همزمان در این زمینه اجرا شوند. این سه برنامه عبارتند از: «تخصیص یافتن منابع لازم»، «تسهیلات ارزان قیمت» و «برنامه ریزی برای اجرای طرحهای متعدد».
در مرحله جدید ثبت نام ایران خودرو، بخشی از خودروها به متقاضیان نوسازی خودروهای فرسوده اختصاص داده شده بود. براساس اعلام این شرکت، حدود ۲۵۲ هزار نفر به عنوان متقاضیان جایگزینی خودروهای فرسوده در این طرح ثبتنام کردند. حال آنکه ظرفیت ایرانخودرو برای این گروه از متقاضیان، تنها ۲۳ هزار و ۴۴۰ دستگاه بود. در واقع به ازای هر ۱۱ نفر، یک خودرو اختصاص یافت. بدیهی است که جریان نوسازی خودروهای فرسوده با مقدار کم خودروهای تخصیص یافته، به سرعت مطلوب خود دست نخواهد یافت.
بازار خودرو
مقالات و اخبار مرتبط
- قیمت سهند کمتر از قیمت اطلس در بازار تعیین شد؛ واکنش منطقی مشتریان به محصولات جدید سایپا
- قیمت خودروهای خارجی در مقابل ریزش مقاومت میکند؛ خودروهای جدید ارزانتر از قدیمیها!
- سرانه خودرو در ایران چقدر است؟
- خودروهای برقی، رکورددار بیشترین افت قیمت خودرو در بازار خودرو جهان
- قیمت هونگچی E-QM5 در ایران از امارات ارزانتر شد [شهریور ۱۴۰۳]
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی
پیشنهادهای دیجیاتو
- تیم امنیت سایبری ایران در مسابقات جهانی مهارت به مدال نقره رسید
- راهنمای خرید و فعالسازی سیمکارت جوانان همراه اول
- ایکس بهطور پیشفرض از دادههای شما برای آموزش Grok استفاده میکند؛ نحوه غیرفعالسازی
- ویجیاتو: چرا بازیهای فوتبالی دیگر مانند گذشته جذاب نیستند؟
ورود به حساب کاربری
ساخت حساب کاربری
فراموشی رمز عبور