ثبت بازخورد
- دیجیاتو
- اخبار خودرو
- خودرو
اخبار خودرو هزینه نگهداری تسلا ۳ پس از ۹۷ هزار کیلومتر؛ کمتر از یک سوم خودروهای بنزینی
بهتازگی یک کانال یوتیوبی با انتشار ویدیویی جالب، هزینه نگهداری از یک دستگاه تسلا مدل ۳ پس از ۶۰ هزار مایل کارکرد (معادل تقریبا ۹۷
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۱:۱۶
در دیجیاتو ثبتنام کنید
جهت بهرهمندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخشهای مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
عضویت در دیجیاتو
تازههای تکنولوژی
- حکم دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی صادر شد: تأکید بر بازنگری در سیاستهای مسدودسازی فضای مجازی ۹ ساعت قبل
- روزیاتو: زندگی انسان ها در سال ۲۱۰۰ چگونه خواهد بود؛ از مسکن زیرزمینی تا سلاح های لیزری ۹ ساعت قبل
- بزرگترین در تاریخ: یک نهنگ ۱۰۱۰ NFT را در ۴۸ ساعت با مجموع قیمت ۱۸.۶ میلیون دلار فروخت ۹ ساعت قبل
- نوکیا C22 و C32 با سه روز شارژدهی باتری معرفی شدند ۱۰ ساعت قبل
- نوکیا G22 با تمرکز روی تعمیرپذیری معرفی شد؛ باتری و نمایشگر را خودتان در چند دقیقه تعویض کنید ۱۰ ساعت قبل
بهتازگی یک کانال یوتیوبی با انتشار ویدیویی جالب، هزینه نگهداری از یک دستگاه تسلا مدل ۳ پس از ۶۰ هزار مایل کارکرد (معادل تقریبا ۹۷ هزار کیلومتر) را بهطور دقیق محاسبه کرده است. محاسبات این کانال نشان میدهد هزینه نگهداری از سدان برقی تسلا در مقایسه با مدلهای بنزینی و دیزلی بسیار کمتر است.
حتمأ میدانید خودروهای برقی به دلیل ساختار سادهتر و قطعات کمتر قوای محرکه، کمتر دچار خرابی میشوند. در کنار این، باید گفت خودروهای برقی نیازی به سرویسهای دورهای مثل تعویض روغن ندارند. از سوی دیگر، شارژ کامل باتری یک خودروی برقی، نسبت به پر کردن باک مدلهای درونسوز، هزینه کمتری به مشتری تحمیل میکند.
شارژ باتری بسیار ارزانتر از پر کردن باک با بنزین
محاسبات کانال Two Bit da Vinci حکایت از آن دارد شارژ تسلا مدل ۳ از طریق ایستگاههای سوپرشارژ ۲۵۰۹ دلار هزینه تحمیل کرده؛ این رقم برای شارژ خانگی ۱۱۰۴ دلار است. بهعبارت دیگر، پس از ۶۰ هزار مایل کارکرد، مالک تسلا مدل ۳ دقیقأ ۳۶۱۳ دلار برای شارژ باتری پرداخت کرده است.
برای درک بهتر، این کانال میگوید هزینه سوخت مدلی مثل هوندا سیویک پس از ۶۰ هزار مایل، به چیزی در حدود ۹ هزار دلار میرسد. در صورت استفاده از شاسیبلندی مثل هوندا پایلوت، این رقم در بازهای مشابه تقریبأ ۱۶ هزار دلار خواهد بود.
بهغیر از هزینه برقی که برای شارژ باتری خودرو صرف میشود، کانال Two Bit da Vinci برای مواردی تعویض تایرها، تعویض برفپاککن و مایع مخصوص شیشهشو نیز هزینههایی را صرف کرده است. مجموع این هزینهها هم در بازه سه ساله یا پس از ۶۰ هزار مایل کارکرد برای تسلا مدل ۳ برابر با ۳۱۱۴ دلار است.
بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که خودروی مورد تست این کانال مدل ۲۰۱۹ است و مالک آن را ۲۶ دسامبر همان سال خریداری کرده است. همچنین باید گفت ۶۰ هزار مایل یا ۹۷ هزار کیلومتر کارکرد در عرض سه سال اندکی بیشتر از حد نرمال محسوب میشود و در صورت کارکرد نرمال، هزینهها از ارقام مذکور کمتر خواهد شد.
افت شارژدهی باتری پس از سه سال چقدر است؟
نکته جالب دیگر در ویدیوی کانال Two Bit da Vinci، به افت عملکرد باتری پس از ۶۰ هزار مایل کارکرد مربوط میشود. طبق ارزیابیها، در طول این مدت برد حرکتی تسلا مدل ۳ تنها ۱۵ مایل افت کرده است. بهعبارت دقیقتر، این خودرو وقتی صفر کیلومتر بود، میتوانست با شارژ کامل تا ۲۸۰ مایل مسافت را طی کند. حال آنکه پس از سه سال و کارکرد ۶۰ هزار مایل، برد حرکتی به ۲۶۵ مایل کاهش یافته است که معادل ۵ درصد افت میشود.
insideevs تسلا
مقالات و اخبار مرتبط
- تحقیر برندهای آلمانی؛ عنوان پرفروشترین برند لوکس آمریکا به تسلا رسید
- تسلا مدل S در بین خودروهای برقی کمترین افت شارژدهی را در هوای منفی ۱۹ درجه دارد
- بنیانگذار تسلا: سیستم خودران «افتضاحی» است که میتواند آینده این شرکت را به خطر بیندازد
- توافق تسلا و کاخ سفید برای گسترش شبکه شارژ مخصوص خودروهای برقی
- فراخوان تسلا برای بیش از ۳۶۲ هزار خودرو بهدلیل نقص در سیستم هدایت خودکار
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی
پیشنهادهای دیجیاتو
- شرایط فروش مدیران خودرو؛ فروش مدیران خودرو تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد
- تصویر روز ناسا: ابرهای صدفی بر فراز لاپلند
- نامهنگاری برای دریافت «اینترنت باز»؛ درخواستهایی مغایر با قانون اساسی
- مدیرعامل دیجیکالا تغییر میکند
ورود به حساب کاربری
ساخت حساب کاربری
فراموشی رمز عبور