ثبت بازخورد
- دیجیاتو
- خودرو
- اخبار خودرو
خودرو وحشت رئیس هولدینگ پژو سیتروئن، فیات کرایسلر از پیشرفت عجیب خودروسازان چینی
رقابت در اکثر مواقع تولیدکنندگان را به توسعه محصولات بهتر و کنترل قیمتها برای جذب مشتریان بیشتر وادار میکند، اما اینبار ظاهراً وضعیت متفاوت است.
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۱۸ دی ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰
در دیجیاتو ثبتنام کنید
جهت بهرهمندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخشهای مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
عضویت در دیجیاتو
تازههای تکنولوژی
- خنکسازی قدرتمندترین ابرکامپیوتر دنیا به ۲۲,۷۰۰ لیتر آب در هر دقیقه نیاز دارد ۷ ساعت قبل
- هشدار محققان امنیتی: از ChatGPT میتوان برای حمله به وبسایتها استفاده کرد ۹ ساعت قبل
- ویژگیهای جدید در راه توییتر؛ توییتهای طولانیتر ماه آینده از راه میرسند ۹ ساعت قبل
- گزارش میدانی از وضعیت اینترنت در پایتخت: دستانداز در جاده شبکه ۹ ساعت قبل
- وزیر ارتباطات: پروژه فیبر نوری، کشور را تا سه دهه آینده بیمه خواهد کرد ۱۰ ساعت قبل
رقابت در اکثر مواقع تولیدکنندگان را به توسعه محصولات بهتر و کنترل قیمتها برای جذب مشتریان بیشتر وادار میکند. بااینحال «کارلوس تاوارس»، مدیرعامل استلانتیس (هولدینگ پژو سیتروئن، فیات کرایسلر) از افزایش عرضه خودروهای چینی در اروپا ابراز نگرانی کرده است. خودروسازان چینی بهخصوص در حوزه ساخت و عرضه خودروهای الکتریکی، تاکنون بسیار موفق بودهاند.
او نگران است که صنعت خودروی خود در قاره کهن را برای یک جنگ تمامعیار با برندهای چینی آماده کند؛ چون هزینههای تولید در چین بسیار کمتر است. خودروهای چینی صادرشده از پرجمعیتترین کشور جهان بهطور قابلتوجهی از خودروهای مونتاژشده در کارخانههای اروپایی ارزانتر هستند.
رئیس شرکت تأمینکننده قطعات فورویا بهتازگی شرکت هلا را تصاحب کرده است. او میگوید خودروسازان چینی بهطور معمول میتوانند یک مدل برقی را با ۱۰,۵۰۰ دلار هزینه کمتر نسبت به یک برند اروپایی بسازند. «پاتریک کولر»، مدیر اجرایی فورویا در CES 2023 در لاسوگاس گفت این اختلاف هزینه برای اروپا بدتر از ایالات متحده است، چون خودروهای چینی در آنجا باید عوارض واردات بالایی را بپردازند.
کارلوس تاوارس، رئیس استلانتیس در گفتوگو با اتوموتیو نیوز اروپا در مورد خودروهای چینی گفت:
«مقررات در اروپا تضمین میکند که خودروهای برقی ساختهشده در اروپا حدود ۴۰ درصد گرانتر از خودروهای چینی مشابه باشند. اگر اتحادیه اروپا وضعیت فعلی را تغییر ندهد، صنعت خودروی این منطقه نیز به سرنوشتی مشابه صنعت پنل خورشیدی اروپا دچار خواهد شد. این یک سناریوی بسیار غمانگیز است که باید از وقوع آن جلوگیری شود.»
تاوارس راهحلی برای مبارزه با امثال سایک، بیوایدی و جیلی دارد. به گفته او، صنعتیسازی مجدد اروپا با بازگرداندن ظرفیت تولید ازدسترفته، هزینهها را کاهش داده و باعث میشود خودروهای اروپایی قیمت رقابتیتری در برابر خودروهای چینی داشته باشند. او همچنین معتقد است که سیاست تجاری متفاوت برای حمایت از تولید خودروهای اروپایی راهحل مناسبی خواهد بود.
اگر تصمیمات درستی در این زمینه گرفته نشود، تاوارس پیشبینی میکند که کاهش تولید خودرو و انتقال تولید به مناطقی که هزینهها در آنجا کمتر است، بهطور اجتنابناپذیری منجر به اتخاذ تصمیمات ناخوشایند در اروپا خواهد شد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی
پیشنهادهای دیجیاتو
- بهترین لپتاپهای ۲۰۲۲ به انتخاب دیجیاتو
- تصویر روز ناسا: شبهدنبالهداری درحال بلعیدن کهکشان
- شرایط فروش مدیران خودرو؛ قیمت جدید محصولات فونیکس + جدول فروش اقساطی
- تصویر روز ناسا: رنگینکمان دایرهای کامل بر فراز نروژ
ورود به حساب کاربری
ساخت حساب کاربری
فراموشی رمز عبور