وزارت ارتباطات به دنبال جذب کاربران خارجی برای پیام‌رسان‌های بومی است

ثبت بازخورد

  • دیجیاتو
  • فناوری ایران
  • تکنولوژی

وزیر ارتباطات فناوری ایران وزارت ارتباطات به دنبال جذب کاربران خارجی برای پیام‌رسان‌های بومی است

وزیر ارتباطات در دیدار با اعضای کمیسیون صنایع مجلس، گزارشی از اقدامات و برنامه‌هایش ارائه کرد.

مجتبی آستانه نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تازه‌های تکنولوژی
  • موتورولا از ساعت‌های هوشمند موتو واچ ۷۰ و واچ ۲۰۰ رونمایی کرد ۱ ساعت قبل
  • سری گلکسی S24 احتمالاً با طراحی مشابه سری گلکسی S23 از راه می‌رسد ۲ ساعت قبل
  • تصاویر تبلیغاتی رسمی پیکسل ۷a لو رفت؛ نمایشگر ۹۰ هرتزی و زوم ۸ برابری ۱۴ ساعت قبل
  • روزیاتو: ثروت باورنکردنی قهرمانان هنرهای رزمی ترکیبی؛ از کانر مک گرگور تا حبیب نورماگمدوف ۱۵ ساعت قبل
  • موتو جی ۵G 2023 و موتو جی استایلوس ۲۰۲۳ معرفی شدند؛ اندروید ۱۳ با کمتر از ۲۵۰ دلار ۱۶ ساعت قبل
ویدئوی مرتبط

وزیر ارتباطات در دیدار با نمایندگان مجلس اعلام کرد در تلاش هستند تا با حمایت از پیام‌رسان‌های بومی، این پلتفرم‌ها بتوانند مورد اقبال کاربران خارجی قرار بگیرند.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «عیسی زارع پور» در دیدار با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه و دغدغه‌های نمایندگان را بررسی کرد.

او با اشاره به فعالیت پیام‌رسان‌های بومی و توسعه آنان گفت: «در برنامه داریم که با حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی، بتوانند بهترین خدمات را به مردم عزیز ارائه دهند و بتوانند مورد اقبال کاربران خارجی هم قرار گیرند.»

هنوز آماری از کابران خارجی حاضر در پیام‌رسان‌های بومی اعلام نشده اما زارع‌پور در آخرین حضور خود در بین اصحاب رسانه حوزه فناوری اعلام کرده بود تعدادی کاربر خارجی نیز در این پلتفرم‌ها حضور دارند.

وزیر ارتباطات درباره دغدغه نمایندگان در زمینه حفظ داده‌های مردم در پلتفرم‌های داخلی نیز مجدداً وعده داد تا لایحه «حفاظت از داده‌های کاربران در فضای مجازی» به زودی به مجلس ارسال شود. بنابر گفته زارع‌پور، این لایحه در وزارت ارتباطات نهایی شده است و به زودی پس از بررسی در دولت به مجلس فرستاده خواهد شد.

او بر این باور است که با تصویب نهایی لایحه حفاظت از داده‌های کاربران در فضای مجازی نگرانی مردم در این حوزه نیز رفع می شود.

وزیر ارتباطات به دنبال کاربران خارجی برای پیام‌رسان‌های بومی

وزیر ارتباطات توسعه شبکه ملی اطلاعات، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، توسعه صنعت فضایی، توسعه ارتباطات روستایی از اولویت‌های برنامه‌های دولت در این دوره برشمرد و گفت: «۳ هزار خدمت توسط دستگاه‌های دولتی در پنجره واحد ارائه می‌شود. با الکترونیکی و هوشمند شدن خدمات مردم از طریق یک کانال می‌توانند با تمام دولت در ارتباط باشند.»

وی همچنین به فعالیت‌های حوزه فضایی نیز اشاره‌ای کرد و عنوان داشت در سال جاری پرتاب‌هایی را در برنامه خود دارند: «امسال ان‌شاءلله سال پرباری برای صنعت فضایی کشور خواهد بود.»

در ادامه این جلسه اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز موضوعاتی را مانند تسریع در شبکه ملی اطلاعات، توسعه ارتباطات ثابت، توسعه آموزش‌های مجازی، تأمین امنیت اطلاعات مردم در پیام‌رسان‌های داخلی و توسعه و افزایش کیفیت ارتباطات روستایی را مطرح کردند.

پیام رسان بومی مجلس وزیر ارتباطات

مقالات و اخبار مرتبط
  • وزارت ارتباطات: اختلال پیام‌رسان‌های داخلی رفع شد
  • رمزارزها مشمول مالیات بر عایدی سرمایه شدند
  • وزیر ارتباطات: ایجاد گروه مشترک بین کاربران پیام‌رسان‌های مختلف امکان‌پذیر می‌شود
  • مدیر پژوهشکده پولی و بانکی: هر نهادی که زورش برسد می‌تواند به داده‌های کاربران پیام‌رسان‌های داخلی دسترسی یابد
  • واکنش‌ها به تشکیل «رصتا» ادامه دارد؛ نماینده مجلس: نقض آشکار قانون است، ساترا: هدفمان تسهیل‌گری است نه تصدی‌گری
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی

پیشنهادهای دیجیاتو

  • شرایط فروش مدیران خودرو؛ قیمت جدید محصولات مدیران خودرو برای سال ۱۴۰۲ اعلام شد
  • بررسی گلکسی اس ۲۳ و گلکسی اس ۲۳ پلاس؛ بهتر از اولترا؟
  • زندگینامه خوارزمی؛ از ریاضیات و جبر تا جغرافیا
  • تصویر روز ناسا: ابرهای صدفی بر فراز لاپلند
ورود به حساب کاربری

فرم ورود به حساب کاربری دیجیاتو

ساخت حساب کاربری

فرم ثبت نام در دیجیاتو

فراموشی رمز عبور

صفحه فراموشی کلمه عبور در دیجیاتو

مطلب پیشنهادی

ادورج تبلیغات همسان را در دسترس تمامی کسب‌وکارها قرار داد

ثبت بازخورد دیجیاتو فناوری ایران تکنولوژی فناوری ایران ادورج تبلیغات همسان را در دسترس تمامی کسب‌وکارها قرار داد تبلیغات همسان به شکلی از تبلیغات گفته می‌شود که به‌طور کامل با محتوای نمایش داده شده در بسترهای دیجیتال هماهنگ است. نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۳ آذر ۱۴۰۳ | ۱۷:۳۵ در دیجیاتو ثبت‌نام کنید جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید. عضویت در دیجیاتو تازه‌های تکنولوژی اولین پیوند کاملاً رباتیک هر دو ریه‌ در جهان با موفقیت انجام شد 25 دقیقه قبل ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.