پلتفرم‌ها برای اجرای دستورالعمل حفاظت از حریم خصوصی کاربران تا ۲۷ اردیبهشت مهلت گرفته‌اند

ثبت بازخورد

  • دیجیاتو
  • فناوری ایران

فناوری ایران پلتفرم‌ها برای اجرای دستورالعمل حفاظت از حریم خصوصی کاربران تا ۲۷ اردیبهشت مهلت گرفته‌اند

کسب‌وکارها تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند به تکالیف دستورالعمل حفاظت از حریم خصوصی عمل کنند.

ایمان بیک نوشته شده توسط ایمان بیک | ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۵:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تازه‌های تکنولوژی
  • محققان اپل مدل هوش مصنوعی ReALM را معرفی کردند؛ عملکردی بهتر از GPT-4 ۱ ساعت قبل
  • انحراف ۱۵۰۰ میلیارد تومانی در بودجه؛ دیوان عدالت اداری پرداخت تسهیلات به صندوق‌های پژوهش و فناوری را ابطال کرد ۱ ساعت قبل
  • آپدیت HyperOS در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴ برای کدام محصولات پوکو عرضه می‌شود؟ ۳ ساعت قبل
  • مدیرعامل دیپ‌مایند: ورود سرمایه‌های عظیم به حوزه هوش مصنوعی منجر به کلاهبرداری می‌شود ۳ ساعت قبل
  • آپدیت iPadOS 18 احتمالاً برای کدام آیپدها منتشر می‌شود؟ ۴ ساعت قبل
ویدئوی مرتبط

کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی، در مصوبه‌ای، مهلت اجرای دستورالعمل حفاظت از حریم خصوصی کاربران را از ۲ ماه به ۴ ماه اصلاح کرد.

به گزارش دیجیاتو، در بند یک «دستورالعمل اجرایی بهبود حفاظت از حریم خصوصی کاربران و شیوه جمع‌آوری، پردازش و نگهداری اطلاعات کاربران در سامانه‌ها و سکوهای فضای مجازی» که روز ۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۲ ابلاغ شد، مهلت در نظر گرفته شده برای سکوها و سامانه ۲ ماه پس از ابلاغ، یعنی تا روز ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ درنظر گرفته شده بود. اما آن‌گونه که پیداست، سکوهای داخلی در این مهلت قادر به اجرای دستورالعمل موردنظر نبوده‌اند و به همین دلیل مهلت بیشتری درخواست کرده‌اند. مرکز ملی فضای مجازی نیز با اصلاح مصوبه مذکور، این مهلت را به ۴ ماه (یعنی تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) افزایش داده است.

«حسین دلیریان»، ‌سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی، تمدید مهلت اجرای دستورالعمل را تأیید کرده است: «تا قبل از سال جدید، بخش‌هایی از دستورالعمل که امکان اجرای سریع‌تر آن وجود داشت، توسط کسب‌وکارهای بخش خصوصی و سامانه‌های دولتی اجرا شد و بقیه مفاد دستورالعمل نیز در مسیر اجرا قرار داشت.»

او افزود: «پس از ابلاغ این دستورالعمل، جلسات متعددی به‌منظور پیگیری اجرای آن در سکوها و سامانه‌ها برگزار شد و در فرایند این نظارت و پیگیری، سامانه‌ها و کسب‌وکارهای بخش خصوصی از مرکز ملی فضای مجازی خواستند که فرصت اجرای این دستورالعمل به‌دلیل ابعاد فنی و اجرایی آن، از حداکثر ۲ ماه پس از ابلاغ به «حداکثر ۴ ماه پس از ابلاغ» افزایش یابد تا آن‌ها بتوانند در فرصت مناسب نسبت به ابعاد فنی و برنامه‌نویسی اجرای دستورالعمل نیز اقدامات لازم را انجام دهند.»

دلیریان ادامه داد: «بر همین مبنا، این درخواست توسط کمیسیون عالی تنظیم مقررات به تصویب رسید تا فرایند اجرای دستورالعمل و حفاظت بیشتر از داده‌های مردم در سکوها و سامانه‌ها با دقت بیشتری انجام شود.»

گفتنی است که براساس این دستورالعمل، سکوها و سامانه‌ها موظفند داده‌های کاربران را در حد نیاز و متناسب با اهداف صریح و مشخص دریافت کنند. شفاف‌شدن علت اخذ داده‌های شخصی از مردم، حذف تمام یا بخشی از داده‌های مردم درصورت درخواست آن‌ها و رمزنگاری داده‌ها ازجمله سایر مفاد این دستورالعمل اجرایی است.

دلیریان تأکید کرد: «براساس این ابلاغیه، استمرار ارائه خدمات یا تمدید مجوزهای فعالیت سامانه‌ها و سکوهای موضوع دستورالعمل مذکور از سوی تنظیم‌گران بخشی و مراجع صدور مجوز، منوط به حصول اطمینان از رعایت این مقررات است که از طریق سازوکار نظارتی تدوین‌شده توسط مرکز ملی فضای مجازی، مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهد گرفت.»

دیجیاتو در مهلت مشخص‌شده، میزان انطباق سکوها و سامانه‌ها با مصوبه مذکور را پیگیری خواهد کرد.

حریم خصوصی مرکز ملی فضای مجازی

مقالات و اخبار مرتبط
  • شورای عالی فضای مجازی استفاده از فیلترشکن را ممنوع اعلام کرد
  • دستورالعمل مرکز ملی فضای مجازی برای حفاظت از داده‌ها ابلاغ شد: امکان حذف داده‌های کاربران فراهم شود
  • پیشنهاد مرکز پژوهش‌های مجلس: از بازی‌های خارجی تا هزار میلیارد تومان عوارض گرفته شود
  • رئیس مرکز ملی فضای مجازی: پیگیر الزامات برای گسترش پلتفرم‌های بومی در داخل و خارج هستیم
  • مرکز ملی فضای مجازی موظف به تدوین سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی شد
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی

پیشنهادهای دیجیاتو

  • رئیس هیئت‌مدیره «همکاران سیستم» در مصاحبه با دیجیاتو: تا دو سال دیگر سرویس ابری هوش مصنوعی عرضه می‌کنیم
  • در گفت‌وگو با مدیرعامل «نشان» بررسی شد: چرا مسیریاب نشان تبلیغات مکان-مبنا را آغاز کرد
  • «پالایش‌شکن» به‌جای «فیلترشکن»: نه! زشتی‌ها در بازی با کلمات تغییر هویت نمی‌دهند
  • هک قوه قضاییه؛ نفوذ به سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی؟
ورود به حساب کاربری

فرم ورود به حساب کاربری دیجیاتو

ساخت حساب کاربری

فرم ثبت نام در دیجیاتو

فراموشی رمز عبور

صفحه فراموشی کلمه عبور در دیجیاتو

مطلب پیشنهادی

ادورج تبلیغات همسان را در دسترس تمامی کسب‌وکارها قرار داد

ثبت بازخورد دیجیاتو فناوری ایران تکنولوژی فناوری ایران ادورج تبلیغات همسان را در دسترس تمامی کسب‌وکارها قرار داد تبلیغات همسان به شکلی از تبلیغات گفته می‌شود که به‌طور کامل با محتوای نمایش داده شده در بسترهای دیجیتال هماهنگ است. نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۳ آذر ۱۴۰۳ | ۱۷:۳۵ در دیجیاتو ثبت‌نام کنید جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید. عضویت در دیجیاتو تازه‌های تکنولوژی اولین پیوند کاملاً رباتیک هر دو ریه‌ در جهان با موفقیت انجام شد 25 دقیقه قبل ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.