ثبت بازخورد
- دیجیاتو
- مالی و سرمایه گذاری
- کسب و کار
مالی و سرمایه گذاری گزارش مالی سهماهه چهارم ۲۰۲۳ آلفابت منتشر شد؛ درآمد پایینتر از انتظار برای بخش تبلیغات
آلفابت درآمدی بالاتر از حد انتظار برای سهماهه چهارم ۲۰۲۳ گزارش کرده است. بااینوجود، هزینه اخراج کارمندانش حدود ۷۰۰ میلیون دلار بوده است.
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰
در دیجیاتو ثبتنام کنید
جهت بهرهمندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخشهای مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
عضویت در دیجیاتو
تازههای تکنولوژی
- وزیر اقتصاد: مجموع تراکنشهای واریزی به حساب ۱۲۳ اینفلوئنسر ۲۳۰۰ میلیارد تومان است ۲۵ دقیقه قبل
- مشخصات شیائومی میکس فولد ۴ لو رفت؛ پشتیبانی از ارتباط ماهوارهای دوطرفه ۲ ساعت قبل
- سامسونگ بهزودی از حافظههای GDDR7 با سرعت ۳۷ گیگابیت بر ثانیه رونمایی میکند ۱۱ ساعت قبل
- مایکروسافت اج ظاهراً اطلاعات کروم را بدون اجازه کاربران سرقت میکند ۱۴ ساعت قبل
- یونیکورن خیزگرفته، تکشاخ خفته: استارتاپهای میلیارد دلاری در کجای اقتصاد ایران قرار دارند؟ ۱۵ ساعت قبل
آلفابت درآمد و سودی بالاتر از حد انتظار برای سهماهه چهارم ۲۰۲۳ گزارش کرده است. با این وجود درآمد این شرکت از بخش تبلیغات پایینتر از پیشبینیهای تحلیلگران بوده است.
سال گذشته میلادی، آلفابت برنامه تعدیل نیرو را با جدیت دنبال کرد و همین مسئله در هزینههای کلی شرکت تأثیرگذار بود. گزارش مالی فصل چهارم ۲۰۲۳ آلفابت از ارزش سود هر سهم برابر با ۱.۶۴ دلار در مقابل ۱.۵۹ دلار مورد انتظار LSEG که قبلاً Refinitiv نام داشت، خبر میدهد. همچنین درآمد این شرکت در ۸۶.۳۱ میلیارد دلار در مقابل ۸۵.۳۳ میلیارد دلار مورد انتظار LSEG گزارش شده است.
براساس دادههای StreetAccount، درآمد گوگل کلود ۹.۱۹ میلیارد دلار در مقابل ۸.۹۴ میلیارد دلار مورد انتظار و تبلیغات یوتیوب ۹.۲ میلیارد دلار در مقابل ۹.۲۱ میلیارد دلار مورد انتظار StreetAccount گزارش میشود. همچنین براساس دادههای StreetAccount، هزینههای جذب ترافیک ۱۳.۹ میلیارد دلار در مقابل پیشبینی ۱۴.۱ میلیارد دلاری تحلیلگران بوده است.
درآمد بخش تبلیغات آلفابت پایینتر از حد انتظار بوده است
آلفابت در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که این شرکت سریعترین رشد فصلی درآمد خود را از اوایل سال ۲۰۲۲ گزارش کرده است که طی آن فروش شرکت از ۷۶.۰۵ میلیارد دلار در سال گذشته میلادی حدود ۱۳ درصد افزایش یافته است. بااینحال، براساس دادههای StreetAccount، درآمد ۶۵.۵۲ میلیارد دلاری از تبلیغات، کمتر از برآوردهای ۶۵.۹۴ میلیارد دلاری تحلیلگران بوده است.
درآمد یوتوب که به رشد شتابان خود ادامه میدهد نیز در حد انتظارات ظاهر شده است. باوجودی که نتایج بهطور کلی بالاتر از تخمینها بوده است، اما برای رضایت سرمایهگذاران قانعکننده نبوده است.
«ساندار پیچای» مدیرعامل آلفابت، همچنان بر سرمایهگذاری در هوش مصنوعی و تعبیه ابزارهای جدید این حوزه تمرکز میکند. پیچای میگوید برای رسیدن به این هدف، شرکت باید در سایر بخشها هزینهها را کاهش دهد. سال گذشته آلفابت بخشی از این موضوع را با اخراج کارمندان خود برطرف کرد که البته ظاهراً هزینهای ۷۰۰ میلیون دلاری را بهخاطر بستههای پایان خدمت نیروها، روی دست این شرکت گذاشته است.
ساندار پیچای در بیانیه مطبوعاتی به این موضوع اشاره کرده است که این شرکت از قدرت خود در حوزه جستجو و توسعه روبهرشد یوتوب و گوگل کلود خوشحال است.
آلفابت
مقالات و اخبار مرتبط
- گوگل درخواستهای انتخاباتی را در بارد و پلتفرم جستجوی مولد خود محدود میکند
- به بهانه ریبرند توییتر به X: نگاهی به شرکتهای بزرگ فناوری که برند خود را تغییر دادند
- درآمد فراتر از انتظار در گزارش مالی جدید آلفابت؛ واحد ابری گوگل بالاخره به سودآوری رسید
- جستجو با باتهای هوش مصنوعی، هزینه مایکروسافت و گوگل را حدود ۱۰برابر افزایش میدهد
- اشتباه هوش مصنوعی Bard گوگل، ارزش بازار آلفابت را ۱۰۰ میلیارد دلار کاهش داد
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی
پیشنهادهای دیجیاتو
- بررسی مکبوک پرو M3 Pro
- مطالعه جدید: زنان دانشجوی کامپیوتر نمرات بهتری میگیرند اما مسیر شغلی متفاوتی را طی میکنند
- از کسبوکارهای کوچک تا بزرگ: تاثیر شمارههای مجازی در تجارت الکترونیک
- اختصاصی: نوکیا در ایران به دلیل مونتاژ بدون مجوز موبایلهایش شکایت کرد
ورود به حساب کاربری
ساخت حساب کاربری
فراموشی رمز عبور