ثبت بازخورد
- دیجیاتو
- اخبار خودرو
- خودرو
اخبار خودرو حمله جیلی به بازار وانت، با یک مدل برقی؛ ارزانتر از پیکاپهای بنزینی بازار ایران
پیکاپ برقی رادار RD6 گروه خودروسازی جیلی، از یک پیکاپ جدید تحت برند تازهتأسیس رادار اتو رونمایی کرد. این پیکاپ که رادار RD6 نام دارد…
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ آذر ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰
در دیجیاتو ثبتنام کنید
جهت بهرهمندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخشهای مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
عضویت در دیجیاتو
تازههای تکنولوژی
- شیائومی ۱۳ همراه با MIUI 14 رسماً در ۱۰ آذرماه معرفی میشود [بروزرسانی: مراسم لغو شد] ۲ ساعت قبل
- بهترین بازیهای پلی استیشن ۵ که باید تجربه کنید ۲ ساعت قبل
- روزیاتو: حقوق سربازان و افسران ارتش ایالات متحده بر اساس درجه؛ از ۱,۶۹۵ تا ۱۶,۹۷۴ دلار ماهانه ۲ ساعت قبل
- فروشگاه اینترنتی پلازیو به فعالیت خود پایان میدهد ۳ ساعت قبل
- گوریلا گلس ویکتوس ۲ معرفی شد؛ مقاومت در برابر بتن تا ارتفاع یک متری ۴ ساعت قبل
گروه خودروسازی جیلی، از یک پیکاپ جدید تحت برند تازهتأسیس رادار اتو (Radar Auto) رونمایی کرد. این پیکاپ که رادار RD6 نام دارد، از یک پیشرانه تمام الکتریکی سود میبرد و قرار است با قیمت پایه ۱۷۸,۸۰۰ یوان در سرزمین مادری به فروش میرسد. با توجه به نرخ روز ارز، این رقم معادل تقریباً ۲۴,۶۰۰ دلار یا ۹۰۰ میلیون تومان میشود؛ قیمتی که این وانت برقی ۲۶۸ اسب بخاری را در رده قیمتی پیکاپهای مدرن بنزینی قرار میدهد. جالب آنکه چنین رقمی از قیمت بسیاری از وانتهای چینی که اخیراً در بازار ایران عرضه شدهاند، کمتر است.
پیکاپ RD6 اولین محصول برند نوپای رادار اتو محسوب میشود. تولید این پیکاپ برقی از ۹ نوامبر در کارخانه Zibo Smart واقع در استان شانگدونگ آغاز شده است و علاقهمندان میتوانند نسبت به پیشخرید آن اقدام کنند.
رادار RD6 بر مبنای پلتفرم SEA گروه جیلی تولید میشود. این پلتفرم مخصوص خودروهای برقی است، به همین جهت سازگاری زیادی با چنین مدلهایی دارد. از نظر ابعاد باید گفت طول RD6 برابر با ۵,۲۶۰ و عرض آن برابر با ۱,۹۰۰ میلیمتر است. ارتفاع و فاصله محوری آن نیز بهترتیب به ۱,۸۳۰ و ۳,۱۲۰ میلیمتر میرسد.
یک پیکاپ زیبا با سیستم تعلیق مستقل در هر چهار چرخ
جدیدترین پیکاپ برقی چینیها، طراحی نسبتاً زیبا و مدرنی دارد. با کمی دقت در جزئیات در نمای بیرونی، میتوان شباهتهایی بین رادار RD6 و شاسیبلند جیلی Haoyue پیدا کرد. این شاسیبلند در برخی بازارها با نام اکاونگو عرضه میشود.
در نمای داخلی شباهت رادار RD6 و جیلی Haoyue به اوج خود میرسد و بیراه نیست که این دو را عین هم توصیف کنیم. با توجه به این موضوع، احتمالاً شما هم نتیجه خواهید گرفت چینیها برای تولید هرچه سریعتر رادار RD6 یک راه میانبر را انتخاب کردهاند!
رادار RD6 کابین پیشرفتهای دارد. این پیکاپ جدید به دو نمایشگر بزرگ ۱۲.۳ اینچی مجهز است. یک هداپ دیسپلی تمام رنگی ۹ اینچی هم این دو نمایشگر را همراهی میکند. نورپردازی داخلی با ۷۲ رنگ، دستیار صوتی مجهز به هوش مصنوعی، سانروف پانورامیک ۵۵ اینچی و ۱۲ سیستم کمک راننده هوشمند از دیگر ویژگیهای پیشرفته این پیکاپ الکتریکی هستند.
جیلی تأکید میکند پیکاپ الکتریکی رادار RD6 سواری مشابهی با خودروهای سواری دارد. کمپانی چینی بهرهمندی از سیستم تعلیق مستقل در هر چهار چرخ را دلیل ادعای بزرگ خود عنوان میکند.
تازهترین محصول گروه جیلی فضای باری به حجم ۱۲۰۰ لیتر دارد. مثل سایر پیکاپهای برقی، زیر کاپوت جلوی رادار RD6 نیز دارای یک صندوق کوچک است. این صندوق ۷۰ لیتر فضا در اختیار راننده قرار میدهد. بهجز این، در پشت صندلیها هم ۴۸ لیتر فضای دیگر برای حمل لوازم و وسایل کوچک وجود دارد. این پیکاپ چینی قادر است باری به وزن ۴۵۰ کیلوگرم را با خود حمل کند. در رابطه با ظرفیت بکسل اطلاعاتی موجود نیست، اما جیلی میگوید این پلتفرم پتانسیل کشش باری به وزن ۳ تن را دارد.
مثل برخی از پیکاپهای برقی جدید، رادار RD6 نیز در قسمت بار خود یک پنل متشکل از ۶ سوکت برای شارژ یا تأمین الکتریسیته لوازم یا سایر خودروها دارد. این سوکت از سرعت شارژ ۶ کیلووات پشتیبانی میکند. با توجه با این ویژگی، میتوان RD6 را به یک پاوربانک سیار تشبیه کرد.
مشخصات فنی رادار RD6
رادار RD6 با سه پک باتری راهی بازار میشود که حجیمترین آنها ۱۰۰ کیلووات ساعت ظرفیت دارد. با اتکا به این پک RD6 میتواند تا ۳۹۲ مایل یا ۶۳۲ کیلومتر مسافت را مطابق با استاندارد چینی CLTC طی کند. نسخه مجهز به این باتری ۲۶۸,۸۰۰ یوان (معادل ۳۷,۷۲۰ دلار) قیمت دارد.
مدل میانرده رادار RD6 از باتری ۸۶ کیلووات ساعتی بهره میبرد. این باتری طبق استاندارد CLTC تا ۳۴۱ مایل یا ۵۵۰ کیلومتر مسافت، راننده را از شارژ مجدد بینیاز میکند. انرژی مدل پایه از RD6 توسط پک باتری ۶۰ کیلووات ساعتی با تکنولوژی LFP (لیتیوم آهن فسفات) تأمین میشود. این باتری تا ۲۴۸ مایل یا ۴۰۰ کیلومتر مسافت دوام میآورد. گفتنی است هر سه پک باتری مذکور از فناوری شارژ سریع ۱۲۰ کیلوواتی پشتیبانی میکنند.
اما رادار RD6 با وجود نقاط قوت، بیعیب نیست. این پیکاپ برقی تنها با یک پیشرانه تکموتوره قابل انتخاب است. موتوری که ۲۶۸ اسب بخار قدرت دارد و فقط چرخهای محور عقب نیروی تولیدی آن را دریافت میکنند. چینیها میگویند این موتور در عرض ۶ ثانیه سرعت RD6 را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرساند.
در هر حال انتقال قدرت به محور عقب یک ایراد بزرگ به شمار میرود و احتمالاً خریداران زیادی را با تردید روبهرو خواهد کرد. البته جیلی در توجیه این مسئله ادعا میکند مشتریان برند رادار اتو را جوانانی تشکیل میدهند که در کلانشهرها زندگی میکنند و هر از گاهی به سواحل یا جادههای کوهستانی سر میزنند. این کمپانی تأکید دارد رادار RD6 یک پیکاپ با تمرکز بر سبک زندگی مدرن است، نه مدلی برای کارهای سخت و طاقتفرسا!
insideevs جیلی خودرو برقی
مقالات و اخبار مرتبط
- نصب پلی استیشن در خودروی مشترک سونی و هوندا؛ آپشنی برای شکستدادن تسلا
- دستاورد جدید دانشمندان: تولید قطعات باتری موبایل و خودروهای برقی از کاغذ باطله
- یک میلیارد تومان تخفیف؛ نتیجه شکست مرسدس EQS در بازار فروش
- دریکو دراگون معرفی شد؛ سریعترین و قویترین شاسیبلند جهان
- سریعتر از بوگاتی ویرون؛ ریمک نورا رکورد سرعت خودروهای برقی را شکست
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی
پیشنهادهای دیجیاتو
- شرایط فروش مدیران خودرو؛ فروش اقساطی سه مدل MVM X22 ،MVM X33 و MVM X55
- بررسی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۴؛ گوشی تاشو برای همه
- دیجیتک؛ ناتینگ فون میتواند موفق شود؟
- نسخه جدید وبسایت دیجیاتو رونمایی شد
ورود به حساب کاربری
ساخت حساب کاربری
فراموشی رمز عبور