ثبت بازخورد
- دیجیاتو
- اخبار خودرو
- خودرو
اخبار خودرو نیسان GT-R بازهم به روز رسانی شد؛ تولید گودزیلا پس از ۱۷ سال همچنان ادامه مییابد!
نیسان GT-R یکی از سالخوردهترین خودروهای تولیدی دنیا محسوب میشود. این خودروی پرطرفدار هر چند در سال ۲۰۰۷ رونمایی شده و تولیدش همچنان ادامه دارد.
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ دی ۱۴۰۱ | ۰۰:۳۰
در دیجیاتو ثبتنام کنید
جهت بهرهمندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخشهای مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
عضویت در دیجیاتو
تازههای تکنولوژی
- دیجیکالا: ادعای هک شدن ما دروغ است ۵ ساعت قبل
- اینستاگرام روی قابلیت انتشار پستهای متنی کار میکند ۶ ساعت قبل
- طرح مفهومی آیفون ۱۵ پرو مکس با دوربین پریسکوپی و پورت USB-C [تماشا کنید] ۷ ساعت قبل
- رئیس اتحادیه مخابرات: انتخاب استراتژی برد-برد جایگزین مقابله با اینترنت ماهوارهای شود ۹ ساعت قبل
- مایکروسافت اج ۱۰۹ منتشر شد؛ پیشبینی متن و کمک به نگارش کاربر ۹ ساعت قبل
نیسان GT-R یکی از سالخوردهترین خودروهای تولیدی دنیا محسوب میشود. این خودروی پرطرفدار هر چند در سال ۲۰۰۷ رونمایی شده، ولی از آن تاریخ تاکنون با بهروزآوریهای متعدد به حیات خود ادامه داده است. درحالیکه طی سالیان اخیر همواره شایعاتی مبنیبر توقف تولید و معرفی نسل جدید GT-R بهگوش رسیده، اما رونمایی از مدل ۲۰۲۴ نشان میدهد نیسان برنامهای برای بازنشستگی این خودرو ندارد!
در گذشته نهچندان دور عمر هر نسل از خودروها به ده سال و حتی بیشتر میرسید. اما با ورود به قرن ۲۱ و افزایش رقابت، خودروهای جدید عمر کمتری دارند و معمولا پس از ۶ یا نهایتأ ۸ سال با خطوط تولید خداحافظی میکنند. نیسان GT-R از این قاعده مستثنی است و با معرفی مدل ۲۰۲۴ چرخه عمر ۱۷ ساله را ثبت میکند، رکوردی که در بین مدلهای جدید مشابه آن وجود ندارد.
طراحی نیسان GT-R مدل ۲۰۲۴
از لحاظ طراحی نیسان GT-R مدل ۲۰۲۴ تفاوتهایی با پیشنیان خود دارد. از جمله این تفاوتها باید به مواردی مثل سپر جلو و عقب متفاوت، بازنگری در فرم جلوپنجره و بازطراحی تیغهها و باله عقب اشاره کنیم. نیسان تاکید میکند این تغییرات ایرودینامیک GT-R را بهمیزان چشمگیری بهبود میدهند. بهعبارت دقیقتر، تیغهها و باله عقب در مدل ۲۰۲۴ نیروی رو به پایین (downforce) بیشتری تولید میکنند. با وجود این، ضریب درگ در رقم ۰.۲۶ ثابت باقی مانده است.
عرضه نسخه هیجانانگیز نیسمو
در کنار نسخه استاندارد، نسخه نیسمو از نیسان GT-R مدل ۲۰۲۴ نیز بهفروش خواهد رسید. این نسخه در مقایسه با مدل ۲۰۲۳ باله عقب متفاوتی دارد. سطح تماس این قطعه ۱۰ درصد رشد کرده و پایههای آن مشابه با گردن قو است. در مدل ۲۰۲۴ از نسخه نیسمو، تیغه سپر، بالچهها و دیفیوزر عقب نیز جدید هستند. این نسخه با رنگ اختصاصی خاکستری پنهان قابل انتخاب خواهد بود.
نیسان GT-R مدل ۲۰۲۴ در نسخه T-spec هم بهفروش خواهد رسید. این نسخه بر اساس تریم GT-R Premium توسعه مییابد و رنگهای اختصاصی یشم هزارهای و ارغوانی نیمهشب برای آن قابل سفارش هستند. گلگیرهای متورمتر، سیستم کنترل داینامیک تنظیمشده توسط شاخه نیسمو، لوگوهای مخصوص و رینگهای ۲۰ اینچی طلاییرنگ از دیگر ویژگیهای جذاب ظاهری این نسخه بهشمار میروند. در پشت این رینگها، ترمزهای سرامیک کربنی – برگفتهشده از نسخه نیسمو – جا خوش کردهاند.
مشخصات فنی
نیروبخش نیسان GT-R مدل ۲۰۲۲ همان موتور ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو است. این موتور توانایی تولید ۵۶۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۲ نیوتن متر گشتاور را دارد. گیربکس شش سرعته دوکلاچه با همکاری سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ، نیروی موتور را به سمت هر دو محور هدایت میکند.
در نسخه مزین به نشان نیسمو، خروجی این موتور همچون قبل به ۶۰۰ اسب بخار و ۶۵۱ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا میکند. هر چند خروجی این نسخه ثابت باقی مانده، اما نیسان میگوید از دیفرانسیل لغزش محدود جدیدی در آن استفاده کرده است. ضمن اینکه در سیستم تعلیق نیز بازنگریهایی انجام شده است.
نسخه نیسمو دارای یک نسخه ویژه با نام Special Edition خواهد بود. این نسخه که نقش پرچمدار خانواده GT-R را دارد، از نظر ظاهری تفاوتهایی با نیسموی استاندارد دارد. رینگهای ۲۰ اینچی با خطوط قرمز، کاپوت فیبرکربنی و کاور مخصوص موتور از جمله این تفاوتها هستند.
نیسان GT-R مدل ۲۰۲۴ از بهار امسال راهی نمایندگیهای فروش کمپانی در ژاپن خواهد شد. نسخه نیسمو هم تابستان از راه خواهد رسید. در رابطه با قیمت و عرضه این خودرو در سایر بازارها فعلا اطلاعاتی در دست نیست. شاید بدانید بهخاطر سختگیرانهتر شدن قوانین آلایندگی در اروپا، نیسان عرضه GT-R را در اروپا متوقف کرده است.
carscoops سوپر اسپرت نیسان
مقالات و اخبار مرتبط
- ثبتنام و شرایط فروش زامیاد؛ طرح جدید فروش فوری نیسان آپشنال
- خطر آتشسوزی نیسان ایکس تریل تأیید شد؛ ریسک مشابه برای مدلهای موجود در ایران!
- بازگشت ققنوس؛ میتسوبیشی اکلیپس بر مبنای نیسان Z به خط تولید بازمیگردد
- قدرتمندترین نیسان پاترول جهان متولد شد؛ ۶۵۰ اسب بخار با تیونینگ نیسمو و منهارت
- آخرین مدل نیسان ماکسیما وارد بازار شد؛ پایانی برای عرضه یک سدان محبوب و موفق
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی
پیشنهادهای دیجیاتو
- شرایط فروش مدیران خودرو؛ قیمت و شرایط فروش فونیکس تیگو ۸ پرو مکس اعلام شد
- بررسی گلکسی تب اکتیو ۴ پرو؛ تبلت روزهای سخت
- جذابترین گجتهای معرفیشده در CES 2023
- بهترین لپتاپهای ۲۰۲۲ به انتخاب دیجیاتو
ورود به حساب کاربری
ساخت حساب کاربری
فراموشی رمز عبور