ثبت بازخورد
- دیجیاتو
- اخبار خودرو
- خودرو
اخبار خودرو قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد، رکود با کاهش اندک
رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودرو از کاهش قیمتها خبر میدهد؛ کاهشی که در مقایسه با حباب قیمتی خودروها قابلتوجه نیست.
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۰
در دیجیاتو ثبتنام کنید
جهت بهرهمندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخشهای مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
عضویت در دیجیاتو
تازههای تکنولوژی
- وزارت ارتباطات به دنبال جذب کاربران خارجی برای پیامرسانهای بومی است ۲۲ دقیقه قبل
- موتورولا از ساعتهای هوشمند موتو واچ ۷۰ و واچ ۲۰۰ رونمایی کرد ۱ ساعت قبل
- سری گلکسی S24 احتمالاً با طراحی مشابه سری گلکسی S23 از راه میرسد ۲ ساعت قبل
- تصاویر تبلیغاتی رسمی پیکسل ۷a لو رفت؛ نمایشگر ۹۰ هرتزی و زوم ۸ برابری ۱۴ ساعت قبل
- روزیاتو: ثروت باورنکردنی قهرمانان هنرهای رزمی ترکیبی؛ از کانر مک گرگور تا حبیب نورماگمدوف ۱۵ ساعت قبل
عرضه قطره چکانی خودرو به بازار آزاد همچنان ادامه دارد و این مسئله تأثیر مخربی بر قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد گذاشته است. کاهش عرضه خودرو از سوی خودروسازان سبب شده است تا اختلاف قیمتها بین بازار آزاد و نرخ کارخانه افزایش غیرقابلتصوری داشته باشند. در سوی دیگر «موتمنی»، رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودرو از کاهش قیمتها خبر میدهد؛ کاهشی که در مقایسه با حباب قیمتی خودروها قابلتوجه نیست.
ارزانترین محصول درحال تولید خودروسازی ایران در جدول قیمت خودروهای داخلی، سایپا ۱۵۱ یا همان پراید وانت است که درحالحاضر بایستی بیش از ۳۰۰ میلیون تومان برای خرید آن هزینه کنید. قیمت کوییک R سایپا نیز به محدوده ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است و برای خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز باید در حدود ۶۰۰ میلیون تومان هزینه کرد. درنهایت قیمت خودروهای محبوبی همچون پژو پارس به محدوده ۷۰۰ میلیون تومان نزدیک شده است. اختلاف قیمت میان بازار و کارخانه در بالاترین سطح خود به سر میبرد و کاهش اندک این اختلاف قیمت تأثیری بر شرایط بازار ندارد.
در جدول قیمت خودروهای داخلی، دو محصول خاص ایران خودرو خودنمایی میکنند. نخست دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک است که قیمت آن از محدوده یک میلیارد تومان عبور کرده است. این اتفاق در حالی رخ میدهد که مشتریان میتوانند تارا اتوماتیک را با قیمتی کمتر از دنا پلاس خریداری کنند. همچنین دنا پلاسهای بورسی با اختلاف قیمت ۱۰۰ میلیون تومانی نسبت به نسخههای دیگر دنا پلاس به فروش میرسند.
قیمت خودروهای داخلی مونتاژی
در حوزه خودروهای مونتاژی چینی، این قیمتها شرایط وخیمتری دارند. نسخه نیوفیس جک S5 درحالحاضر با قیمت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به فروش میرسد. قیمت خودروهای محبوب بهمن موتور همچون فیدلیتی و دیگنیتی نیز مدتهاست که از دو میلیارد تومان گذر کرده است. هایما ۸S، محصول جدید ایران خودرو نیز با نرخ ۲.۵ میلیارد تومان خرید و فروش میشود. این نرخ نسبت به قیمت کارخانه حدود یک میلیارد تومان اختلاف دارد. بنابراین در شرایطی که اختلاف قیمت خودروهای مونتاژی چینی بین بازار و کارخانه به بیش از یک میلیارد تومان رسیده است، کاهش ۱۰۰ میلیون تومانی نمیتواند تأثیر جدی بر شرایط خرید و فروش داشته باشد.
نکته جالب دیگر در خصوص جدول قیمت خودروهای داخلی، این است که اکثر خودروها تنها با دو رنگ مشکی و سفید موجود هستند. درواقع همانند دوره اول تحریمهای اقتصادی، تنوع رنگ خودروها به شدت کاهش یافته است و اکثر اتومبیلها تنها در دو رنگ مشکی و سفید موجود هستند.
بازار خودرو
مقالات و اخبار مرتبط
- تاریخ نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۲ مشخص شد
- تغییر خودروی ثبتنامی، موضوع خبرساز این روزها
- آشنایی با استانداردهای خودرو در سال ۱۴۰۲
- پرداخت عوارض آزادراهی و جلوگیری از جریمهشدن
- لایحه دوفوریتی واردات خودروهای کارکرده به مجلس ارسال شد
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی
پیشنهادهای دیجیاتو
- شرایط فروش مدیران خودرو؛ قیمت جدید محصولات مدیران خودرو برای سال ۱۴۰۲ اعلام شد
- بررسی گلکسی اس ۲۳ و گلکسی اس ۲۳ پلاس؛ بهتر از اولترا؟
- زندگینامه خوارزمی؛ از ریاضیات و جبر تا جغرافیا
- تصویر روز ناسا: ابرهای صدفی بر فراز لاپلند
ورود به حساب کاربری
ساخت حساب کاربری
فراموشی رمز عبور