گوگل با هدف افزایش امنیت و اعتماد کاربران، تیک آبی را به جیمیل اضافه کرد

ثبت بازخورد

  • دیجیاتو
  • نرم افزار و اپلیکیشن
  • تکنولوژی

جیمیل نرم افزار و اپلیکیشن گوگل با هدف افزایش امنیت و اعتماد کاربران، تیک آبی را به جیمیل اضافه کرد

با وجود این تیک آبی، کاربران تأیید می‌کنند که دامنه و تصویر پروفایل استفاده شده برای ارسال ایمیل، به آن‌ها تعلق دارد.

جواد تاجی نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تازه‌های تکنولوژی
  • سامسونگ احتمالاً گلکسی S23 FE را به دوربین ۵۰ مگاپیکسلی مجهز می‌کند ۲ ساعت قبل
  • با بهترین مدل‌های هوش مصنوعی تولیدکننده عکس آشنا شوید ۱۳ ساعت قبل
  • گزارش رگولاتوری از وضعیت ارتباطات در زمستان ۱۴۰۱: سرعت اینترنت همراه کاهش یافت ۱۵ ساعت قبل
  • روزیاتو: ۱۰ سریال جدید کمتر دیده شده اما بی نقصی که همین الان باید به تماشایشان بنشینید ۱۵ ساعت قبل
  • رونمایی AMD از پردازنده‌های سری رایزن ۷۰۴۰U؛ رایزن ۷ ۷۸۴۰U به جنگ اپل M2 می‌رود ۱۶ ساعت قبل
ویدئوی مرتبط

جیمیل (Gmail) نیز اکنون به ویژگی تیک آبی مجهز شده که در کنار نام فرستنده نشان داده می‌شود و هویت او را تأیید می‌کند. گوگل در وبلاگ خود توضیح می‌دهد که با وجود این ویژگی، کاربران می‌توانند بفهمند ایمیلی که دریافت کرده‌اند از سوی یک منبع قانونی ارسال شده یا یک کلاهبردار.

همانطور که در پست وبلاگ گوگل اعلام شده، قابلیت تیک آبی جیمیل براساس ویژگی شاخص‌های برند برای شناسایی پیام (BIMI) ساخته شده است. با وجود این ویژگی، شرکت‌ها برای کاربران تأیید می‌کنند لوگوی برندی که به‌عنوان آواتار ایمیل خود استفاده کرده‌اند، به آن‌ها تعلق دارد. همچنین شرکت‌هایی که قبلاً BIMI را اتخاذ کرده‌اند، به‌طور خودکار این علامت را دریافت خواهند کرد.

نحوه نمایش تیک آبی جیمیل

تصویر ارائه شده توسط گوگل نشان می‌دهد که کاربران با نگه داشتن ماوس خود روی این علامت، با پیغامی مبنی بر اینکه «فرستنده این ایمیل تأیید می‌کند» که مالک دامنه و تصویر پروفایلی است که برای ارسال ایمیل استفاده شده است. گوگل اشاره می‌کند که با وجود این سیستم احراز هویت، کاربران و سیستم‌های امنیتی قادر خواهند بود تا هرزنامه‌ها و ایمیل‌های اسپم را بهتر شناسایی کنند و همچنین کسب‌و‌کارها با نهایت اعتماد از حساب خود استفاده کنند.

از جمله شرکت‌های بزرگی که از گذشته به کاربران خود تیک تأییدیه آبی ارائه می‌کند، می‌توان به توییتر اشاره کرد که البته در چند وقت گذشته با آشفتگی‌هایی در این رابطه مواجه شده است. با این وجود، برنامه‌های دیگری از جمله Pinterest و یوتوب نیز این نماد را به کاربران خود ارائه می‌کنند و متا نیز اخیراً تیک آبی پولی اینستاگرام و فیسبوک را در دسترس کاربران بیشتری قرار داده بود.

گوگل از همین امروز تیک‌های آبی تأیید را برای حساب‌های Workspace و حساب‌های شخصی ارائه کرده است، بنابراین در هنگام بررسی ایمیل‌های دریافتی خود، ممکن است با چنین قابلیتی مواجه شوید.

جیمیل گوگل

مقالات و اخبار مرتبط
  • آغازی بر پایان رمزهای عبور؛ پشتیبانی از فناوری Passkeys به اکانت‌های گوگل اضافه شد
  • تصاویر تبلیغاتی رسمی پیکسل ۷a لو رفت؛ نمایشگر ۹۰ هرتزی و زوم ۸ برابری
  • پیکسل ۷a شاید آخرین گوشی از سری پیکسل a گوگل باشد
  • پدرخوانده هوش مصنوعی با استعفا از گوگل، از تلاش‌های قبلی خود در این زمینه ابراز پشیمانی کرد
  • اندروید ۱۴ تنظیم جداگانه صدای زنگ و نوتیفیکیشن‌ها را ممکن می‌کند
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی

پیشنهادهای دیجیاتو

  • شرایط فروش مدیران خودرو؛ قیمت جدید محصولات مدیران خودرو برای سال ۱۴۰۲ اعلام شد
  • بررسی گلکسی اس ۲۳ و گلکسی اس ۲۳ پلاس؛ بهتر از اولترا؟
  • زندگینامه خوارزمی؛ از ریاضیات و جبر تا جغرافیا
  • تصویر روز ناسا: ابرهای صدفی بر فراز لاپلند
ورود به حساب کاربری

فرم ورود به حساب کاربری دیجیاتو

ساخت حساب کاربری

فرم ثبت نام در دیجیاتو

فراموشی رمز عبور

صفحه فراموشی کلمه عبور در دیجیاتو

مطلب پیشنهادی

ادورج تبلیغات همسان را در دسترس تمامی کسب‌وکارها قرار داد

ثبت بازخورد دیجیاتو فناوری ایران تکنولوژی فناوری ایران ادورج تبلیغات همسان را در دسترس تمامی کسب‌وکارها قرار داد تبلیغات همسان به شکلی از تبلیغات گفته می‌شود که به‌طور کامل با محتوای نمایش داده شده در بسترهای دیجیتال هماهنگ است. نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۳ آذر ۱۴۰۳ | ۱۷:۳۵ در دیجیاتو ثبت‌نام کنید جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید. عضویت در دیجیاتو تازه‌های تکنولوژی اولین پیوند کاملاً رباتیک هر دو ریه‌ در جهان با موفقیت انجام شد 25 دقیقه قبل ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.