ثبت بازخورد
- دیجیاتو
- استراتژی رشد
- کسب و کار
استراتژی رشد قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا از امروز اجرا میشود؛ این قانون چه تاثیری روی شرکتهای فناوری دارد؟
قانونی که بیش از ۴۰ غول فناوری بزرگ از جمله فیسبوک، ایکس و گوگل را مجبور میکند تا محتوای خود را بیشتر کنترل کنند.
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳ شهریور ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰
در دیجیاتو ثبتنام کنید
جهت بهرهمندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخشهای مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
عضویت در دیجیاتو
تازههای تکنولوژی
- مایکروسافت صفحه جدیدی برای تنظیمات ویندوز ۱۱ منتشر میکند ۴ ساعت قبل
- واتساپ امکان ارسال ویدیوهای HD را فراهم کرد ۶ ساعت قبل
- جعبهگشایی و نگاه نزدیک به شیائومی ۱۳T پیش از معرفی رسمی [تماشا کنید] ۷ ساعت قبل
- خداحافظی با رنگهای طلایی و بنفش؛ اپل برای آیفون ۱۵ پرو به سراغ رنگهای جدید میرود ۹ ساعت قبل
- نسخه ویژه گلکسی واچ ۶ کلاسیک با طراحی فضایی معرفی شد [تماشا کنید] ۱۰ ساعت قبل
قانون خدمات دیجیتال (DSA) که سال گذشته به تصویب رسیده بود، سرانجام از امروز اجرایی میشود و بیش از ۴۰ غول فناوری بزرگ از جمله فیسبوک، ایکس، گوگل و تیک تاک را مجبور میکند تا محتوایی که توسط آنها در اتحادیه اروپا ارائه میشود را بهتر کنترل کنند. در ادامه بیشتر درباره این قانون و نحوه تأثیر آن بر فعالیت کسبوکارهای بزرگ جهان در اتحادیه اروپا توضیح میدهیم.
همانطور که در گزارش گاردین اشاره شده، DSA قانون پیشگامانهای است که در آن تمام عملیاتهای دیجیتال اتحادیه اروپا هدف قرار داده شده است. این قانون همچنین شرکتهای فناوری را مجبور میکند که در قبال تمام چیزهایی که توسط پلتفرمهای آنها منتشر میشوند، مانند اخبار جعلی و فعالیتهای مجرمانهای مثل کودک آزاری پاسخگو باشند.
البته قوانین موجود در DSA چند لایه هستند که سختترین تعهدات آن برای ۱۷ کسبوکار بزرگ از جمله فیسبوک و آمازون بهعنوان «پلتفرمهای آنلاین بسیار بزرگ» و گوگل و بینگ بهعنوان دو «موتور جستجوی آنلاین بسیار بزرگ» مطرح شده است
عدم پیروی از این قوانین باعث میشود تا حتی بزرگترین شرکتهای فناوری جهان نیز با جریمههای چند میلیون یورویی یا حتی اخراج از اتحادیه اروپا مواجه شوند.
موضوعات کلی قانون خدمات دیجیتال
قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا بهطور کلی حول محور پنج موضوع کلید از جمله اطلاعات نادرست آنلاین میچرخد. محصولات غیرقانونی یکی از این قوانین است که پلتفرمهایی مانند آمازون را مجاب میکند تا از فروش محصولات غیرقانونی جلوگیری کنند. سایر موضوعات ذکر شده در این قانون، شامل محتوای غیر قانونی (مانند تبلیغات روسی و کودک آزاری)، حفاظت از کودکان، تنوع نژادیوجنسیتی و ممنوعیت «الگوهای تیره» میشود.
مورد آخر به خرده فروشان مربوط میشود که در آنها با استفاده از تبلیغاتی کاربران را مجذوب خرید میکنند یا بهطور دقیقتر فریب میدهند.
اتحادیه اروپا
مقالات و اخبار مرتبط
- اتحادیه اروپا ظاهراً ایده جلوگیری از ورود نور خورشید به زمین را بررسی میکند
- پارلمان اروپا تصویب کرد: باتریهای قابل تعویض دوباره به گوشیها برمیگردند
- اتحادیه اروپا قانونی برای قانونمندسازی هوش مصنوعی و ممنوعیت سیستمهای تشخیص چهره تصویب میکند
- اتحادیه اروپا احتمالاً گوگل را به فروش بخشی از کسبوکار تبلیغات خود وادار میکند
- احتمال ممنوعیت توییتر در اتحادیه اروپا؛ نادیدهگرفتن قانون نظارت بر محتوا توسط ایلان ماسک
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی
پیشنهادهای دیجیاتو
- بررسی سامسونگ گلکسی A54؛ میانرده در حد پرچمدار
- اینترنت ایران از نقطه بدون بازگشت «V1» عبور کرده است
- مدیرعامل شاتل: مردم بیشتر از محدودیتها تحت فشار هستند تا قیمت اینترنت
- شرایط فروش مدیران خودرو؛ قیمت جدید محصولات مدیران خودرو برای سال ۱۴۰۲ اعلام شد
ورود به حساب کاربری
ساخت حساب کاربری
فراموشی رمز عبور