دایون Y7 در راه بازار؛ قدرت بیشتر برای حضور قوی‌تر

ثبت بازخورد

  • دیجیاتو
  • خودرو
  • اخبار خودرو

دایون Y7 خودرو دایون Y7 در راه بازار؛ قدرت بیشتر برای حضور قوی‌تر

دایون Y7 نسخه قوی‌تر و مجهزتر دایون Y5‌ است که در سال ۱۴۰۲ توسط خودروسازی ایلیا به بازار ایران عرضه خواهد شد.

مرتضی قانع نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تازه‌های تکنولوژی
  • روزیاتو: ۱۵ سریال گانگستری کمتر شناخته شده ای که باید ببینید؛ از Brotherhood تا Tulsa King ۲ ساعت قبل
  • هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ جایگزین ۲.۴ میلیون شغل در ایالات متحده خواهد شد ۳ ساعت قبل
  • بلومبرگ: اپل واچ سری ۹ و اولترا ۲ دارای سیستم ضربان قلب جدیدی خواهند بود ۴ ساعت قبل
  • هواوی میت ۶۰ پرو پلاس با تراشه کرین ۹۰۰۰s و قابلیت ارتباط ماهواره‌ای معرفی شد ۷ ساعت قبل
  • هواوی از گوشی تاشو میت X5 با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و ارتباط ماهواره‌ای رونمایی کرد ۷ ساعت قبل

خودروسازی ایلیا موتور یکی از نام‌های جدید در صنعت خودرو کشورمان است که فعالیت خود را از مدتی پیش آغاز کرد. محصول شاخص این شرکت، شاسی‌بلند دایون Y5 است که برخلاف سایر گزینه‌های مونتاژی چینی یک شاسی‌بلند واقعی به حساب می‌آید. دایون Y5 با وجود پتانسیل موفقیت، حضور کمرنگی در بازار ما داشت. اکنون ایلیا موتور تصمیم گرفته است تا نسخه قوی‌تر این خودرو را با نام دایون Y7 به بازار عرضه کند. به نظر می‌رسد هدف ایلیا موتور از عرضه این خودرو، رقابت جدی‌تر با کراس‌اوورهای چینی تازه وارد بازار است. مشتریانی که در قالب مرحله اول سامانه یکپارچه خواهان خرید دایون Y5 بودند، اکنون می‌توانند خودرو جدیدتر یعنی دایون Y7 را خریداری کنند.

دایون Y7 ایرانی با چینی تفاوت دارد!

نخستین نکته‌ای که در رابطه با محصول جدید ایلیا موتور باید به آن اشاره کرد، نام‌گذاری این خودرو است. آن‌چه تحت عنوان دایون Y7 در چین و ایران عرضه می‌شود، تفاوت دارد. دایون وای ۷ اصلی یک مدل مفهومی سوپراسپرت است که در نمایشگاه‌های خودرو چین رونمایی شده است. با این حال آن‌چه در ایران عرضه می‌شود تنها نسخه متفاوتی از دایون Y5 است که شرکت سازنده ترجیح می‌دهد آن را دایون Y7 بنامد. بنابراین آن‌چه از برند دایون به دست مشتریان ایرانی می‌رسد، نسخه ارتقا یافته دایون Y5 است.

دایون Y5 در سال ۱۴۰۰ معرفی شد اما طی یک سال و نیم اخیر، حضور کمرنگی در بازار داشت. این خودرو در قالب دو نسخه عادی و پلاس روانه بازار شد که هم‌اکنون در تعدادی محدود قابل خریداری هستند. نکته مثبت دایون Y5 قیمت کمتر آن نسبت به رقبا در بازار است. با این حال همچنان مشتریان توجه خاصی به این شاسی‌بلند ندارند.

کابین دایون Y7

اگر هم‌اکنون پلتفرم‌های آنلاین خرید و فروش خودرو را بررسی کنید، می‌توانید آگهی‌های مربوط به فروش حواله‌های دایون Y7‌ را ببینید. موعد تحویل خودروها ۹۰ روز کاری است و مبلغ ۷۵۰ میلیون تومان نیز در مرحله اول از مشتریان اخذ می‌شود. حواله‌های این خودرو اکنون با قیمت ۱۲۰ میلیون تومان به فروش گذاشته شده‌اند.

طراحی ظاهری، بدون تفاوت

از آن‌جایی که دایون Y7 نسخه ارتقا یافته دایون Y5 محسوب می‌شود، تغییرات خاصی را در ظاهر این خودرو نمی‌توان دید. تنها تعدادی آپشن جدید به خودرو اضافه شده‌اند که شامل این موارد هستند: چراغ‌های دی‌لایت، سنسور نور و باران، سیستم پایش فشار باد تایرها و سیستم کنترل پایداری. دایون Y7 در قالب دو تیپ ساده و آپشنال به بازار عرضه می‌شود که آپشن‌هایی همچون سنسور پارک جلو، رادار نقطه کور و دوربین ۳۶۰ درجه در تیپ آپشنال قابل دسترسی هستند.

ارتقا قوای فنی، مزیت اصلی دایون Y7

تعویض پیشرانه و استفاده از موتور قوی‌تر، برگ برنده دایون Y7 به شمار می‌رود. این خودرو اکنون به پیشرانه ۲.۴ لیتری میتسوبیشی با کد ۴K22 مجهز است که در برخی پیکاپ‌های جدید بازار همچون مکث کلوت اتوماتیک نیز مشاهده می‌شود. این موتور به لطف توربوشارژر، می‌تواند حداکثر ۲۱۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور ارائه دهد. پیش از این دایون Y5 با موتور دو لیتری توربوشارژر میتسوبیشی با کد ۴K21‌ عرضه می‌شد. اکنون که حجم پیشرانه و همچنین راندمان آن افزایش یافته است، عملکرد فنی دایون وای ۷ نیز بهبود خواهد یافت.

نمای عقب دایون Y7

وظیفه انتقال قدرت در محصول جدید ایلیا موتور برعهده گیربکس شش سرعته اتوماتیک قرار دارد که قدرت را به هر چهار چرخ خودرو انتقال می‌دهد. سیستم انتقال قدرت در دایون Y7 به صورت پیش‌فرض دیفرانسیل عقب است. راننده در صورت تمایل و نیاز می‌تواند این سیستم را در حالات دو دیفرانسیل سبک یا دو دیفرانسیل سنگین قرار دهد تا از موانع آفرودی عبور کند. البته باید توجه داشت که در این حالت مصرف سوخت و استهلاک خودرو نیز افزایش خواهد یافت. مصرف سوخت ترکیبی دایون Y7 برابر با ۱۰.۱ لیتر در صد کیلومتر عنوان شده است.

رقیب اصلی؟

در حال حاضر یک رقیب عمده را می‌توان برای دایون Y7 ذکر کرد. رقیب جدی این خودرو دانگ فنگ پالادین است که تحت نام لئو MX8 در ایران عرضه خواهد شد. این خودرو رقیب هم‌کلاس دایون وای ۷ محسوب می‌شود، چرا که هر دو خودرو در رده شاسی‌بلندهای آفرودی چینی با شاسی مستقل قرار می‌گیرند. دایون Y7 و لئو MX8 از نظر مشخصات فنی، قابلیت‌های حرکتی و همچنین امکانات رفاهی به یکدیگر شبیه هستند. بنابراین برنده اصلی این رقابت خودرویی است که قیمت کمتر و تیراژ بالاتری داشته باشد.

بازار خودرو

مقالات و اخبار مرتبط
  • خلف وعده در تامین ارز خودروسازان؛ آیا باید منتظر مشکلات بزرگتر باشیم؟
  • لاماری ایما هیبرید در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شد + عکس
  • خودروسازی ایلیا از کراس‌اوور VGV U75 Plus در مشهد رونمایی کرد + عکس
  • امکان استعلام خودرو و مالک با سامانه‌های جدید فراهم خواهد شد
  • لزوم ثبت‌نام متقاضیان طرح نوسازی در سامانه ستاد جایگزینی خودروهای فرسوده
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی

پیشنهادهای دیجیاتو

  • اپل روزانه میلیون‌ها دلار برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی هزینه می‌کند
  • بررسی سامسونگ گلکسی A54؛ میان‌رده در حد پرچمدار
  • اینترنت ایران از نقطه بدون بازگشت «V1» عبور کرده است
  • مدیرعامل شاتل: مردم‌ بیش‌تر از محدودیت‌ها تحت فشار هستند تا قیمت اینترنت
ورود به حساب کاربری

فرم ورود به حساب کاربری دیجیاتو

ساخت حساب کاربری

فرم ثبت نام در دیجیاتو

فراموشی رمز عبور

صفحه فراموشی کلمه عبور در دیجیاتو

مطلب پیشنهادی

اتفاق عجیب در چین: ربات کوچک ۱۲ ربات بزرگ را ربود! [تماشا کنید]

ثبت بازخورد دیجیاتو کیان تکنولوژی کیان اتفاق عجیب در چین: ربات کوچک ۱۲ ربات بزرگ را ربود! [تماشا کنید] در این ویدیو، ربات کوچک از دیگر ربات‌ها سوال می‌کند که چرا به خانه نمی‌روند و آن‌ها نیز به دنبالش از نمایشگاه خارج می‌شوند. نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱ آذر ۱۴۰۳ | ۱۷:۳۰ در دیجیاتو ثبت‌نام کنید جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید. عضویت در دیجیاتو تازه‌های تکنولوژی اوپو فایند X8‌ و X8 پرو وارد بازار جهانی شدند 2 ساعت قبل ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.