ثبت بازخورد
- دیجیاتو
- اخبار خودرو
- خودرو
اخبار خودرو وضعیت ناگوار حملونقل درونشهری کشور؛ فرسودگی اتوبوسها در کنار تولید ناکافی
حملونقل درونشهری در شرایط ناگواری قرار دارد. تولید ناکافی اتوبوس درونشهری و برونشهری باعث فرسودگی این سیستم شده است.
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۲۹ آذر ۱۴۰۲ | ۲۲:۳۰
در دیجیاتو ثبتنام کنید
جهت بهرهمندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخشهای مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
عضویت در دیجیاتو
تازههای تکنولوژی
- گوگل از هوش مصنوعی VideoPoet برای ساخت و ویرایش ویدیو رونمایی کرد [تماشا کنید] ۱۳ ساعت قبل
- بلو بانک؛ این بانک دوست داشتنی است ۱۴ ساعت قبل
- وزیر ارتباطات: مردم با پرداخت هزینه مودم میتوانند به فیبر نوری دسترسی پیدا کنند ۱۴ ساعت قبل
- سیاست تغییر پرداخت گوگل پلی چه اثری بر کاربران ایرانی خواهد داشت؟ ۱۴ ساعت قبل
- خرید بسته اینترنت ایرانسل، ساده و سریع با یک اپلیکیشن کاربردی ۱۵ ساعت قبل
وضعیت تولید اتوبوس طی چندسال اخیر با کاهش شدید همراه بوده است، موضوعی که باعث شده است تا روند حمل و نقل درونشهری و برونشهری کشور دچار مشکل شود. به گفته رییس شورای شهر تهران، طی ده سال گذشته هیچ اتوبوس جدیدی برای شهر تهران خریداری نشده است. «مهدی چمران» در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفت: «تولیدکنندگان بهدلیل تعطیلی سالهای قبل نتوانستند اتوبوسهای مورد نیاز ما را در سال جاری تأمین کنند.» چمران در ادامه صحبتهایش افزود: «وزارت کشور سال پیش ۶۰۰ دستگاه سهم اتوبوس دریافت کرد و ۱۷۴ دستگاه تحویل داد، البته میدانیم این وزارتخانه کار خود را میکند اما زیادهخواهی برخی، اجازه نمیدهد که امور پیش برود.»
وضعیت ناگوار حمل و نقل درونشهری کشور، ناشی از تولید ناکافی اتوبوس
این گفته او وضعیت نامناسب تولید اتوبوس در کشور را تأیید میکند. براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت در مردادماه ۱۴۰۲، میزان تولید اتوبوس در کشور نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افت را نشان میدهد. مشابه این آمار را در سالیان گذشته نیز شاهد بودهایم. نتیجه مستقیم کاهش تولید اتوبوسهای بینشهری و درونشهری، افزایش قیمت این وسیله نقلیه و البته ناتوانی شهرداریها در نوسازی ناوگان حملونقل خود است.
آمار مشابه وزارت صمت در خردادماه ۱۴۰۲، نشان میدهد که تنها چند شرکت بهطور فعال اتوبوس درونشهری تولید میکنند. این شرکتها شامل ایران خودرو دیزل، شهاب خودرو، ستاره نیک آریا و شهاب خودرو هستند. این آمار را در تصویر زیر میتوانید مشاهده کنید:
همزمان با افزایش قیمت خودرو و پس از آن روند صعودی قیمت موتورسیکلت، اهمیت حملونقل درونشهری از هر زمان دیگری بیشتر شده است. بسیاری از شهروندان در شهرهای بزرگ برای جابهجایی به سیستم حملونقل عمومی متکی هستند. در سایه کاهش اتوبوسها و همچنین فرسودگی آنها، کاربران ناچار خواهند بود تا از تاکسیهای اینترنتی برای حملونقل خود استفاده کنند. این مسئله در کنار افزایش هزینههای کاربر، باعث ایجاد ترافیک سنگینتر، آلودگی بیشتر و البته افزایش مصرف سوخت خواهد شد.
اتوبوس
مقالات و اخبار مرتبط
- کاهش چشمگیر تعداد اتوبوسهای بینشهری؛ حملونقل از همیشه سختتر میشود!
- بلیت اتوبوس بینشهری کمیاب شد
- شهرداری تهران: از امروز میتوان بلیتهای مترو و اتوبوس را با گوشیهای هوشمند هم شارژ کرد
- نگاهی به قیمت اتوبوس در بازار + جدول قیمت شهریورماه ۱۴۰۲
- آزمایش فنی اتوبوس کیا گرنبرد در تهران؛ خودروهای تجاری مدرن در راه کشور
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی
پیشنهادهای دیجیاتو
- مطالعه جدید: زنان دانشجوی کامپیوتر نمرات بهتری میگیرند اما مسیر شغلی متفاوتی را طی میکنند
- از کسبوکارهای کوچک تا بزرگ: تاثیر شمارههای مجازی در تجارت الکترونیک
- اختصاصی: نوکیا در ایران به دلیل مونتاژ بدون مجوز موبایلهایش شکایت کرد
- اپل روزانه میلیونها دلار برای آموزش مدلهای هوش مصنوعی هزینه میکند
ورود به حساب کاربری
ساخت حساب کاربری
فراموشی رمز عبور