ثبت بازخورد
- دیجیاتو
- هوش مصنوعی
- تکنولوژی
هوش مصنوعی میزو از بازار موبایل خارج میشود؛ تمرکز همهجانبه بر هوش مصنوعی
میزو حالا تمام تمرکز خود را روی بازار هوش مصنوعی میگذارد.
نوشته شده توسط حمیدرضا علیا | ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۰
در دیجیاتو ثبتنام کنید
جهت بهرهمندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخشهای مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
عضویت در دیجیاتو
تازههای تکنولوژی
- تاریخ رونمایی از گوشی تاشوی هواوی پاکت ۲ مشخص شد ۸ دقیقه قبل
- تاریخ عرضه و مشخصات تبلت شیائومی پد ۶S پرو رسماً اعلام شد ۱ ساعت قبل
- انجمن تجارت الکترونیک، بازداشت مدیرعامل دیجیکالا را محکوم کرد ۲ ساعت قبل
- مشخصات رسمی دوربین شیائومی ۱۴ اولترا منتشر شد ۳ ساعت قبل
- بلومبرگ: با نسل دوم اپل ویژن پرو حداقل ۱۸ ماه فاصله داریم ۳ ساعت قبل
شرکت تکنولوژی چینی میزو (Meizo) اخیراً تغییرات مهمی در استراتژیهای خود ایجاد کرده است. این شرکت بهتازگی اعلام کرده که ساخت و توسعه گوشیهای هوشمند خود را متوقف میکند و درعوض تصمیم گرفته است که روی توسعه دستگاههای هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی تمرکز کند.
روزبهروز قدرت هوش مصنوعی افزایش مییابد و شرکتها یکی پس از دیگری در این صنعت سرمایهگذاری میکنند. به همین دلیل حالا میزو نیز در کنار شرکتهای تکنولوژی دیگر، از رویکرد «تمرکز همهجانبه در هوش مصنوعی» حمایت میکند.
به گزارش گیزموچاینا، شرکت فناوری چینی میزو اخیراً تغییر استراتژی مهمی را اعلام کرده است. این شرکت روز یکشنبه اعلام کرد که توسعه گوشیهای هوشمند جدید را متوقف میکند. بهجای این حوزه، میزو تصمیم گرفته است که تلاش خود را بر توسعه و ایجاد دستگاههای جدید که تحت تأثیر هوش مصنوعی (AI) قرار دارند، متمرکز کند. با بهرهبرداری از قدرت AI، این شرکت اکنون از رویکرد تمرکز همهجانبه بر AI حمایت میکند.
بهنظر میرسد که این شرکت از گذشته تصمیم به این تغییر گرفته است. «شن زیو»، مدیرعامل گروه میزو، در سال ۲۰۲۳ اعلام کرد که این کمپانی با موفقیت از یک «شرکت تلفن همراه» به یک «گروه اکولوژیکی» تبدیل شد. گفتنی است که میزو تجربههای چندمنظوره فراگیر خود را از طریق پلتفرم Unbounded Zhixing با شرکا به اشتراک گذاشت و با برند MYVU به شرکتی پیشرو در حوزه عینکهای واقعیت افزوده تبدیل شد.
دلایل میزو برای خروج از بازار گوشیهای هوشمند
شن زیو همچنین به تغییرات گسترده در بازار تلفن همراه اذعان کرد. او گفت که مصرفکنندگان اکنون برای خرید گوشی هوشمند جدید (میانگین ۵۱ ماه) بیشتر صبر میکنند، زیرا گوشیهای مختلف عملکرد قابل مقایسه و مشابه در زمینههای عملکرد، عکاسی و سایر ویژگیها ارائه میدهند.
به نظر او، نوآوری تلفنهای همراه این روزها بهطور فزاینده به نبرد «پارامترها» شباهت دارد. این پارامترها شامل حافظه بیشتر، حسگرهای بزرگتر، شارژ سریعتر به همراه تاکتیکهای صنعتی مانند افشای نقایص همدیگر برای کسب فروش بیشتر میشود؛ به همین دلیل میزو تصمیم گرفته است که از کسبوکار گوشیهای هوشمند خود دور شود و احتمالاً توسعه گوشیهایی مثل Meizu 21 Pro Meizu 22 و Meizu 23 را لغو میکند. همچنین قرار بود میزو اولین گوشی تاشوی خود را نیز معرفی کند که با این تغییر استراتژی، این پروژه هم متوقف شده است.
پس از دو سال آمادهسازی، ازجمله تشکیل تیم، تخصیص منابع و برنامهریزی محصول، شن زیو اعلام کرده که میزو آماده است بهطور کامل به حوزه هوش مصنوعی بپیوندد. برنامههای این شرکت شامل راهاندازی یک سیستمعامل جدید برای دوران هوش مصنوعی در سال جاری میلادی و رونمایی از اولین محصول سختافزاری هوش مصنوعی در انتهای امسال (۲۰۲۴) است.
میزو
مقالات و اخبار مرتبط
- میزو احتمالاً در نیمه اول ۲۰۲۴ اولین گوشی تاشوی خود را معرفی میکند
- میزو mblu 10s معرفی شد: گوشی چینی ۱۰۰ دلاری با طراحی شبیه آیفون ۱۳
- میزو از کنسول بازی دستی ویندوزی با نمایشگر OLED و پردازنده AMD رونمایی کرد
- شرکت خودروسازی جیلی میخواهد با خرید میزو وارد بازار موبایل شود
- میزو ۱۸ و ۱۸ پرو با نمایشگر خمیده و اسنپدراگون ۸۸۸ معرفی شدند
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی
پیشنهادهای دیجیاتو
- بررسی پوکو X6 پرو؛ اژدها وارد میشود
- بررسی گلکسی S24 Ultra؛ ستاره درخشان کهکشان سامسونگ
- بررسی مکبوک پرو M3 Pro
- مطالعه جدید: زنان دانشجوی کامپیوتر نمرات بهتری میگیرند اما مسیر شغلی متفاوتی را طی میکنند
ورود به حساب کاربری
ساخت حساب کاربری
فراموشی رمز عبور