ثبت بازخورد
- دیجیاتو
- موبایل
- تکنولوژی
موبایل بازار موبایل اروپا در فصل اول ۲۰۲۴ از رکود درآمد؛ سامسونگ در جایگاه نخست
بازار فروش گوشیهای هوشمند در اروپا پس از مدتها رشد کرد.
نوشته شده توسط حمیدرضا علیا | ۷ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۸:۰۰
در دیجیاتو ثبتنام کنید
جهت بهرهمندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخشهای مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
عضویت در دیجیاتو
تازههای تکنولوژی
- مهلت یک هفتهای برای اعلام عمومی آییننامه توزیع اینترنتی دارو؛ دو وزیر تهدید به شکایت شدند ۳۲ دقیقه قبل
- نرخ سهماهه برق برای استخراج رمزارز اعلام شد ۲ ساعت قبل
- انتشار سومین گزارش جامع سئوی تریبون؛ ۲۹ درصد سئوکارها قصد جلای وطن دارند ۲ ساعت قبل
- ابلاغ دستورالعمل فروش اینترنتی نان؛ نانواییها باید به سامانه نوبتدهی مجهز شوند ۲ ساعت قبل
- مشخصات دوربین گلکسی S25 اولترا فاش شد؛ ارتقای بزرگ در لنز اولتراواید و تلهفوتو ۲ ساعت قبل
ویدئوی مرتبط
بر اساس تحقیقات شرکت کانترپوینت، بازار گوشیهای هوشمند اروپا در سهماهه اول سال ۲۰۲۴ نشانههای امیدوارکنندهای را نشان داد و رکود طولانیمدت را با افزایش فروش ۱۰ درصدی از بین برد. این اولین رشد مثبت از سهماهه سوم سال ۲۰۲۱ است که نقطه عطف بالقوهای را برای این منطقه نشان میدهد. بازیگران اصلی این افزایش فروش در اروپا، سه شرکت نامدار بودند.
به گزارش گیزموچاینا، سامسونگ، اپل و شیائومی تسلط خود را در این منطقه حفظ کردند؛ سامسونگ با افزایش فروش ۷ درصدی و با سهم ۳۲ درصدی، بهعنوان رهبر این بازار شناخته شد. این اتفاق نشاندهنده رشد این کمپانی کرهای پس از یک دوره افول است که احتمالاً این موفقیت را مدیون سری گلکسی S24 و قابلیتهای هوش مصنوعی آن است. عرضه مدلهای جدید A35 و A55 در پایان سهماهه اول ۲۰۲۴ نیز میتواند موقعیت آنها را در ماههای آینده بیشتر تقویت کند.
از سوی دیگر، اپل با وجود داشتن ۲۵ درصد از سهم بازار، افت جزئی ۱ درصدی را تجربه کرد. این موضوع را میتوان به چرخه طبیعی فروش آیفونها نسبت داد، زیرا فروش آیفون ۱۵ بهدلیل فصلیبودن کاهش یافته است. عدم وجود مدل جدید آیفون SE در سال ۲۰۲۴، این روند نزولی را ادامه داد و این شرایط احتمالاً تا زمان عرضه آیفون ۱۶ پابرجا خواهد بود.
شیائومی با افزایش ۱۱ درصدی فروش، رشد ثابتی را نشان داد و جایگاه خود را بهعنوان سومین بازیگر بزرگ با سهم ۱۸ درصد تثبیت کرد. این شرکت موفقیت خود را بهویژه در اروپای غربی و جنوبی (اسپانیا و ایتالیا) مدیون ردمی نوت ۱۳ است که مورد استقبال بالایی قرار گرفت. بااینحال، شیائومی در اروپای مرکزی و شرقی با چالشهایی مواجه بود، جایی که افزایش رقابت از سوی سامسونگ و تکنو، سهم بازار این شرکت را به پایینترین حد خود از سال ۲۰۲۲ رساند.
باید منتظر ماند و دید که شرکتهای یادشده در ادامه ۲۰۲۴ میتوانند رتبههای فروش خود را در اروپا حفظ کنند یا خیر. مشخصاً بهغیر از شرکتهای مشهور، برندهایی مثل ریلمی، تکنو و وان پلاس نیز درحال رشد هستند و شرکتهایی نظیر سامسونگ و شیائومی خطر حضور آنها را احساس میکنند.
اپل سامسونگ شیائومی
مقالات و اخبار مرتبط
- مشخصات دوربین گلکسی S25 اولترا فاش شد؛ ارتقای بزرگ در لنز اولتراواید و تلهفوتو
- سامسونگ از گلکسی F55 رونمایی کرد؛ همان گلکسی M55 اما در لباسی چرمی
- گلکسی M35 با اگزینوس ۱۳۸۰ و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی معرفی شد
- بلومبرگ: اپل با OpenAI به توافق رسید، اما مذاکره با گوگل ادامه دارد
- مقایسه گلکسی A55 و گلکسی S23 FE؛ انتخاب چالش برانگیز
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی
پیشنهادهای دیجیاتو
- ویجیاتو: چرا بازیهای فوتبالی دیگر مانند گذشته جذاب نیستند؟
- مقایسه گلکسی S24 اولترا با وانپلاس ۱۲؛ رقابت نفسگیر
- بررسی وانپلاس ۱۲؛ غولکش بیادعا
- انتشار آئیننامه دولت برای حمل و توزیع آنلاین دارو؛ فروش خط قرمز است
ورود به حساب کاربری
ساخت حساب کاربری
فراموشی رمز عبور