ثبت بازخورد
- دیجیاتو
- نرم افزار و اپلیکیشن
- تکنولوژی
نرم افزار و اپلیکیشن پژوهش Pew: نیمی از نوجوانان آمریکایی همیشه آنلاین هستند
میزان حضور نوجوانان در برخی پلتفرمها مثل ایکس و فیسبوک در یک دهه اخیر با ریزش شدیدی همراه بوده است.
نوشته شده توسط امیرحسین امامجمعه | ۲۳ آذر ۱۴۰۳ | ۱۸:۳۰
در دیجیاتو ثبتنام کنید
جهت بهرهمندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخشهای مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
عضویت در دیجیاتو
تازههای تکنولوژی
- سامسونگ اولین تصویر از هدست XR خود را منتشر کرد ۲ ساعت قبل
- هوش مصنوعی o1 شرکت OpenAI در مواجهه با تهدید جایگزینشدن، خطاهای خود را انکار میکند! ۳ ساعت قبل
- هوش مصنوعی جمینای اکنون میتواند فولدرهای گوگل درایو را خلاصه کند ۴ ساعت قبل
- گوگل و هاروارد مجموعه داده عظیمی با ۱ میلیون کتاب برای آموزش هوش مصنوعی تولید میکنند ۵ ساعت قبل
- ایلان ماسک بار دیگر از عملکرد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا انتقاد کرد ۵ ساعت قبل
ویدئوی مرتبط
دادههای اخیر حاکی از آن است که نیمی از نوجوانان آمریکایی تقریباً همیشه آنلاین هستند و از سرویسهای تحت وب مختلف بهشکل پیوسته استفاده میکنند.
موسسه Pew Research Center در پژوهش اخیر خود روی میزان زمان صرف شده از سوی نوجوانان بهمنظور فعالیتهای آنلاین تمرکز داشته است. نتایج این تحقیق نشانمیدهد که حدود نصف نوجوانان آمریکایی دائماً آنلاین هستند و از سرویسهایی مثل یوتیوب با نیاز دائمی به اینترنت استفاده میکنند.
کدام پلتفرم میان نوجوانان محبوبتر است؟
نظرسنجیهای صورت گرفته از نوجوانان نشانمیدهد که حدود ۴۶ درصد از آنها تقریباً همیشه آنلاین هستند. همچنین ۹۰ درصد از نوجوانان شرکت داده شده در این نظرسنجی گفتهاند که از پلتفرم ویدئویی تحت مالکیت گوگل استفاده میکنند. ۷۳ درصد هم اشارهکردهاند که بهشکل روزانه بهسراغ یوتیوب میروند و بخشی از زندگی آنلاین آنها به این پلتفرم اختصاص دارد.
تیکتاک، اینستاگرام و اسنپچت از دیگر پلتفرمهای محبوب در میان نوجوانان هستند؛ بهطوری که ۶۰ درصد از نوجوانان گفتهاند از اینستاگرام و تیکتاک استفاده میکنند. اسنپچت با فاصله اندکی از رقبای اصلی خود با نرخ نفوذ ۵۵ درصد توانسته است جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد.
اگرچه میزان حضور گسترده نوجوانان در فضای آنلاین برای هیچکس خبر تازهای نیست؛ اما مقایسه آمار سالهای مختلف میتواند نتایج جالبی را بهدنبال داشتهباشد. مثلاً استفاده نوجوانان از فیسبوک در سالهای اخیر بهصورت پیوسته کاهش یافته و از ۷۱ درصد به ۳۲ درصد رسیده است. این موضوع درباره پلتفرم ایکس (توییتر سابق) هم صادق است و تنها ۱۷ درصد از نوجوانان از آن استفاده میکنند؛ درحالیکه حدود یک دهه قبل این مقدار برابر با ۳۳ درصد و در سال ۲۰۲۲ هم ۲۳ درصد بوده است.
آمریکا یوتیوب
امیر علاقه بسیاری به زمینههای مشترک زیستشناسی و فناوری دارد و در حوزه نگارش محتوای آموزشی و بررسی سرویسها و اپلیکیشنها فعال است.
مقالات و اخبار مرتبط
- ایلان ماسک بار دیگر از عملکرد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا انتقاد کرد
- یوتوب قابلیت دوبله خودکار ویدیوها با هوش مصنوعی را در دسترس کانالهای بیشتری قرار داد
- تیکتاک از دادگاه درخواست کرد ممنوعیتش در آمریکا به تعویق بیفتد
- دونالد ترامپ ظاهراً با فروش تیکتاک به یک شرکت آمریکایی مشکلی ندارد
- قاضی آمریکایی: FDA باید اطلاعات بیشتری درباره مجوز اضطراری واکسن کرونا فایزر منتشر کند
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی
پیشنهادهای دیجیاتو
- بررسی مکبوک پرو با تراشه M4: همچنان بیرقیب
- تنسنت با همکاری اینتل اولین کنسول بازی دستی سهبعدی بدون نیاز به عینک را میسازد
- بررسی آیفون ۱۶؛ وقتی ارزانترین بهترین نیست
- درگاههای پرداخت دیجیکالا به درخواست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بسته شد
ورود به حساب کاربری
ساخت حساب کاربری
فراموشی رمز عبور