صرف هزینه در اپ استور در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ بیش از دو برابر گوگل پلی بوده است

ثبت بازخورد

  • دیجیاتو
  • نرم افزار و اپلیکیشن
  • تکنولوژی

اپ استور نرم افزار و اپلیکیشن صرف هزینه در اپ استور در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ بیش از دو برابر گوگل پلی بوده است

کاربران محصولات اپل بسیار بیشتر از کاربران دستگاه‌های اندرویدی برای اپ‌ها و بازی‌ها هزینه می‌کنند.

جواد تاجی نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۸:۴۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تازه‌های تکنولوژی
  • مدیرعامل «صاپست»:برای هر تغییری در نرم‌افزار باید آن را با فلش به شرکت پست ببریم ۱ ساعت قبل
  • تبلت هواوی میت‌پد SE 11 با پشتیبانی از قلم M-Pen معرفی شد ۲ ساعت قبل
  • اسنپدراگون ۶s نسل ۳ معرفی شد؛ بسیار شبیه به اسنپدراگون ۶۹۵ ۲ ساعت قبل
  • تاریخ معرفی پوکو M6 4G مشخص شد؛ گوشی اقتصادی با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی ۴ ساعت قبل
  • اپل ظاهراً طراحی باتری آیفون ۱۶ را برای مدیریت گرما تغییر می‌دهد ۴ ساعت قبل

به گفته یک شرکت تحقیقات بازار، کاربران آیفون در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ تقریباً ۲۵ میلیارد دلار در اپ استور خرج کرده‌اند. برای مقایسه، میزان هزینه کاربران گوگل پلی استور در همان بازه زمانی فقط ۱۱ میلیارد دلار بوده است. با توجه به این نکته که میزان دانلودهای گوگل پلی بیش از سه‌ برابر از میزان دانلود‌های اپ استور بیشتر است، می‌توان گفت که کاربران اندرویدی چندان حاضر به پرداخت هزینه برای اپلیکیشن‌ها نیستند.

طبق این داده‌ها که توسط Sensor Tower ارائه شده است، با ۲۵.۵ میلیارد دانلودی که طی سه‌ماهه اول سال از گوگل پلی انجام شده، کاربران معادل ۱۱.۲ میلیارد دلار در این فروشگاه هزینه کرده‌اند. در مقابل، ۸.۴ میلیارد دانلود مربوط به اپ استور، به صرف هزینه ۲۴.۶ میلیارد دلاری منجر شده است.

این گزارش به‌طور کلی نیز بیان می‌کند که هزینه‌های مصرف‌کنندگان در پلتفرم‌های موبایل همچنان در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و نسبت به سال گذشته، ۹.۵ درصد بهبود داشته است.

بخش زیادی از این بهبود به ۳۵.۸ میلیارد دلاری مربوط می‌شود که از طریق تراکنش‌های انجام‌شده در برنامه‌های غیربازی به‌دست آمده که نسبت به سال قبل ۱۹.۴ درصد رشد داشته است. درآمد بازی‌ها نیز ۲.۹ درصد افزایش یافته و برای اولین‌بار در دو سال گذشته، از مرز ۲۰ میلیارد دلار عبور کرده است.

گوگل پلی پیشتاز میزان دانلود و اپ استور پیشتاز درآمد

به‌طور کلی، گوگل پلی همچنان از نظر میزان دانلود بزرگ‌ترین فروشگاه اپلیکیشن محسوب می‌شود، اما این اپل است که با اپ استور درآمد بیشتری کسب می‌کند.

در مجموع استورهای اندروید و iOS، توسعه‌دهندگان ایالات‌متحده با ۱۲.۴ میلیارد دلار در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ بیشترین میزان درآمد را به خود اختصاص داده‌اند که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته است. چین با ۶ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد و پس از آن، ژاپن (۴.۱ میلیارد دلار)، کره جنوبی (۱.۶ میلیارد دلار) و انگلیس (۱.۱ میلیارد دلار) در رتبه‌های بعدی هستند.

اپ استور گوگل پلی

مقالات و اخبار مرتبط
  • همین حالا این اپلیکیشن‌های اندرویدی را حذف کنید
  • اپل در دادگاه از کارمزد ۲۷ درصدی خود برای خریدهای خارج از اپ استور حمایت کرد
  • اپل طی ۴ سال جلوی ۷ میلیارد دلار تراکنش کلاهبرداری بالقوه را گرفته است
  • مایکروسافت در چند اپ اندروید با بیش از ۴ میلیارد نصب، یک نقص امنیتی خطرناک کشف کرد
  • گوگل در سال ۲۰۲۳ از پلی استور در برابر ۲.۲۸ میلیون برنامه مخرب محافظت کرده است
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی

پیشنهادهای دیجیاتو

  • ویجیاتو: چرا بازی‌های فوتبالی دیگر مانند گذشته جذاب نیستند؟
  • مقایسه گلکسی S24 اولترا با وان‌پلاس ۱۲؛ رقابت نفس‌گیر
  • بررسی وان‌پلاس ۱۲؛ غول‌کش بی‌ادعا
  • انتشار آئین‌نامه دولت برای حمل و توزیع آنلاین دارو؛ فروش خط قرمز است
ورود به حساب کاربری

فرم ورود به حساب کاربری دیجیاتو

ساخت حساب کاربری

فرم ثبت نام در دیجیاتو

فراموشی رمز عبور

صفحه فراموشی کلمه عبور در دیجیاتو

مطلب پیشنهادی

اکشن کمرا اینستا ۳۶۰ گو ۳S با پشتیبانی از وضوح ۴K معرفی شد [تماشا کنید]

با وجود تغییراتی از جمله حافظه 64 گیگابایتی و پشتیبانی از وضوح 4K، قیمت این دوربین نسبت به نسل قبل ثابت مانده است. The post اکشن کمرا اینستا 360 گو 3S با پشتیبانی از وضوح 4K معرفی شد [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.