هوش مصنوعی گوگل همچنان اضافه‌کردن چسب به پیتزا را پیشنهاد می‌کند!

ثبت بازخورد

  • دیجیاتو
  • هوش مصنوعی
  • تکنولوژی

هوش مصنوعی گوگل هوش مصنوعی هوش مصنوعی گوگل همچنان اضافه‌کردن چسب به پیتزا را پیشنهاد می‌کند!

AI Overviews در موتور جستجوی گوگل همچنان باور دارد که می‌توان به پیتزا چسب اضافه کرد!

جواد تاجی نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۸:۴۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تازه‌های تکنولوژی
  • ژاپن برای اطمینان از دسترسی کاربران به اپ‌های شخص ثالث قانونی تازه تصویب کرد ۲ ساعت قبل
  • مایکروسافت تنها پس از سه ماه GPT Builder کوپایلوت را بازنشسته می‌کند ۲ ساعت قبل
  • شیائومی ۱۴ Civi معرفی شد؛ نمایشگر بدون حاشیه و دوربین سلفی دوگانه ۳ ساعت قبل
  • دونالد ترامپ می‌خواهد تمام بیت‌کوین‌های باقی‌مانده، در آمریکا استخراج شود ۴ ساعت قبل
  • مدیاتک ظاهراً برای لپ‌تاپ‌های هوش مصنوعی مایکروسافت، تراشه مبتنی بر Arm می‌سازد ۴ ساعت قبل
ویدئوی مرتبط

هوش مصنوعی AI Overviews گوگل با پاسخ‌های عجیب خود مانند توصیه به ریختن چسب روی پیتزا و پیشنهاد خوردن یک تکه سنگ به‌صورت روزانه، خبرساز شد. درحالی‌که غول موتور جستجو گفته بود که پاسخ‌های عجیب هوش‌مصنوعی خود را حذف می‌کند، اما ظاهراً همچنان اگر از AI Overviews سؤال کنید که «پیتزا چه میزان چسب نیاز دارد؟»، هوش‌مصنوعی گوگل پیشنهاد می‌کند که از یک‌هشتم فنجان چسب استفاده کنید!

نشریه ورج با ارائه اسکرین‌شات زیر نمایش داده است که هوش مصنوعی AI Overviews گوگل در پاسخ به این سؤال که «چه میزان چسب باید به پیتزا اضافه کرد؟»، اضافه‌کردن «۱/۸ فنجان یا ۲ قاشق غذاخوری چسب سفید و غیرسمی به سس پیتزا» را پیشنهاد کرده است.

پاسخ هوش مصنوعی گوگل و مقایسه با سایر چت‌بات‌ها

برای مقایسه، هنگامی که از Perplexity.AI سؤال کنید که چه میزان چسب باید به پیتزا اضافه کرد، این چت‌بات هوش مصنوعی می‌گوید:

«به‌شدت توصیه می‌کنم که هیچ‌گونه چسبی در پیتزای خود نریزید. چسب یک ماده خوراکی نیست و مصرف آن می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد.»

به همین صورت، ChatGPT نیز اضافه کردن چسب به پیتزا را پیشنهاد نمی‌کند:

گوگل در توضیحات خود برای این دسته از مشکلات گفته بود که در آن‌ها از دستورات بسیار نادر استفاده شده است. هفته گذشته نیز برخی کاربران ردیت گفته بودند که هوش مصنوعی جمینای گوگل در برخی موارد با یک سری کلمات تکراری یا عبارت‌های بی‌معنا یا با حروف عجیب‌وغریب به آن‌ها پاسخ می‌دهد.

در جریان رویداد I/O 2024 نیز اشتباه گوگل در دموی رسمی قابلیت‌های جدید جمینای خبرساز شده بود. در بخشی از این دمو، کاربری از جمینای می‌پرسد که چرا اهرم فیلم جمع‌کن تا آخر حرکت نمی‌کند. جمینای نیز پاسخ‌های عجیبی به او می‌دهد. پیش‌ازاین گوگل در دموی رسمی چت‌بات بارد نیز چنین اشتباهی کرده بود.

گوگل

مقالات و اخبار مرتبط
  • اپل تأیید کرد؛ سایر مدل‌های هوش مصنوعی مانند جمینای گوگل در آینده به iOS اضافه می‌شوند
  • رندرهای پیکسل واچ ۳ فاش شد؛ مشابه مدل قبلی اما با بدنه‌ای ضخیم‌‌تر
  • گوگل کروم در بنچمارک Speedometer 3.0 سریع‌ترین مرورگر جهان شد
  • دادگاه وزارت دادگستری آمریکا علیه انحصار تبلیغات گوگل بدون هیئت منصفه برگزار می‌شود
  • قطعی اخیر ChatGPT محبوبیت هوش مصنوعی جمینای گوگل را افزایش داد
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی

پیشنهادهای دیجیاتو

  • ویجیاتو: چرا بازی‌های فوتبالی دیگر مانند گذشته جذاب نیستند؟
  • مقایسه گلکسی S24 اولترا با وان‌پلاس ۱۲؛ رقابت نفس‌گیر
  • بررسی وان‌پلاس ۱۲؛ غول‌کش بی‌ادعا
  • انتشار آئین‌نامه دولت برای حمل و توزیع آنلاین دارو؛ فروش خط قرمز است
ورود به حساب کاربری

فرم ورود به حساب کاربری دیجیاتو

ساخت حساب کاربری

فرم ثبت نام در دیجیاتو

فراموشی رمز عبور

صفحه فراموشی کلمه عبور در دیجیاتو

مطلب پیشنهادی

با بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا آشنا شوید

ثبت بازخورد دیجیاتو هوش مصنوعی تکنولوژی هوش مصنوعی با بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا آشنا شوید در این مطلب ابزارهای هوش مصنوعی را معرفی کرده‌ایم که در زمینه تولید محتوای متنی، تصویری و ویدیویی به شما کمک می‌کنند. نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ تیر ۱۴۰۳ | ۲۱:۰۰ در دیجیاتو ثبت‌نام کنید جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید. عضویت در دیجیاتو تازه‌های تکنولوژی One UI 7.0 احتمالاً با تغییرات و پیشرفت‌های زیادی از راه می‌رسد 5 ساعت قبل ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.