اسناد دادگاه نشان داد: اینستاگرام در مقایسه با یوتوب درآمد تبلیغاتی بیشتری دارد

ثبت بازخورد

  • دیجیاتو
  • استراتژی رشد
  • کسب و کار

اینستاگرام و یوتوب استراتژی رشد اسناد دادگاه نشان داد: اینستاگرام در مقایسه با یوتوب درآمد تبلیغاتی بیشتری دارد

اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۲.۴ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی داشت؛ درحالی‌که این رقم برای یوتوب ۲۸.۸ میلیارد دلار بوده است.

آزاد کبیری نوشته شده توسط آزاد کبیری | ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۴:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تازه‌های تکنولوژی
  • ریزر بلید ۱۸ با قیمت ۳۰۹۹ دلار عرضه شد؛ اولین لپ‌تاپ با نمایشگر ۱۸ اینچی ۲۰۰ هرتزی ۴K ۳۶ دقیقه قبل
  • کوالکام ظاهراً روی تراشه مبتنی بر ARM «اسنپدراگون ایکس پلاس» برای ویندوز کار می‌کند ۲ ساعت قبل
  • نگاهی به نکات امنیتی برای نگهداری و انتقال امن ارزهای دیجیتال ۳ ساعت قبل
  • قوانین اپل تغییر کرد؛ امولاتور بازی‌ها می‌توانند به اپ استور بیایند ۴ ساعت قبل
  • «جانی آیو» و «سم آلتمن» ظاهراً به‌دنبال سرمایه برای ساخت یک دستگاه هوش مصنوعی هستند ۵ ساعت قبل
ویدئوی مرتبط

اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۲.۴ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی داشت که ۲۷ درصد از کل درآمد متا را تشکیل می‌دهد. این رقم از درآمد تبلیغات یوتوب نیز (۲۸.۸ میلیارد دلار) بیشتر است. متا این ارقام را در یک پرونده قضایی علنی کرد که رشد سریع اینستاگرام از زمان خرید آن در سال ۲۰۱۲ را نشان می‌دهد.

براساس گزارش بلومبرگ، پرونده متا در دادگاه کمیسیون فدرال تجارت (FTC) نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۱، درآمد تبلیغات اینستاگرام ۳۲ میلیارد دلار بود که از ۲۸.۸ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی یوتوب بیشتر است. برخلاف یوتوب که ۵۵ درصد از هر دلار درآمد تبلیغاتی را به صاحبان محتوا می‌دهد، اینستاگرام و اکثر شبکه‌های اجتماعی دیگر بسیار کمتر از این رقم را هزینه می‌کنند.

درآمد تبلیغاتی اینستاگرام در مقایسه با یوتوب

اسنادی که در دادگاه FTC منتشر شده است، به‌خوبی نشان می‌دهد که در این سال‌ها اینستاگرام تحت مالکیت متا چقدر سریع رشد کرده است. متا در سال ۲۰۱۲، اینستاگرام را زمانی که تنها یک استارتاپ اشتراک عکس بدون درآمد با تعداد انگشت‌شماری کارمند بود، خریداری کرد.

اکنون براساس اسناد و گزارش‌های مختلف، درآمد تبلیغاتی اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۱.۳ میلیارد دلار، در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۷.۹ میلیارد دلار، در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۲ میلیارد دلار، در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۲.۴ میلیارد دلار و در نیمه اول سال ۲۰۲۲ نیز حدود ۱۶.۵ میلیارد دلار بوده است.

شکاف درآمدی یوتوب با اینستاگرام تنها به سال ۲۰۲۱ محدود نمی‌شود؛ درآمد پلتفرم ویدیویی گوگل در گزارش سالانه خود ۱۹.۷ و ۱۵.۱ میلیارد دلار برای سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ بود. به‌طور کلی، اینستاگرام با صرف هزینه بسیار کمتری توانسته است تولیدکنندگان محتوای بیشتری را به‌سمت خود بکشاند.

طبق گزارش‌ها، این ارقام نشان می‌دهند که سهم درآمد متا از اینستاگرام از ۲۶ درصد در سال ۲۰۲۰، به تقریباً ۳۰ درصد در شش‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ رسیده بود.

اینستاگرام یوتیوب

مقالات و اخبار مرتبط
  • اینستاگرام درحال توسعه قابلیت جدید Blend برای تماشای دونفره ریلز است
  • یک‌چهارم تولیدکنندگان محتوا در یوتوب، از ویدیوهای Shorts درآمد دارند
  • چگونه اقدام به رفع بلاک در اینستاگرام کنیم؟
  • چگونه رمز یا پسورد اینستاگرام را عوض کنیم؟
  • ویژگی محدودکردن محتواهای سیاسی اینستاگرام و تردز در دسترس قرار گرفت
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی

پیشنهادهای دیجیاتو

  • رئیس هیئت‌مدیره «همکاران سیستم» در مصاحبه با دیجیاتو: تا دو سال دیگر سرویس ابری هوش مصنوعی عرضه می‌کنیم
  • در گفت‌وگو با مدیرعامل «نشان» بررسی شد: چرا مسیریاب نشان تبلیغات مکان-مبنا را آغاز کرد
  • «پالایش‌شکن» به‌جای «فیلترشکن»: نه! زشتی‌ها در بازی با کلمات تغییر هویت نمی‌دهند
  • هک قوه قضاییه؛ نفوذ به سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی؟
ورود به حساب کاربری

فرم ورود به حساب کاربری دیجیاتو

ساخت حساب کاربری

فرم ثبت نام در دیجیاتو

فراموشی رمز عبور

صفحه فراموشی کلمه عبور در دیجیاتو

مطلب پیشنهادی

«اسنپ‌کلینیک»؛ نسخه اسنپ‌دکتر برای ایرانیان خارج از کشور معرفی می‌شود

ثبت بازخورد دیجیاتو تکنولوژی فناوری ایران تکنولوژی «اسنپ‌کلینیک»؛ نسخه اسنپ‌دکتر برای ایرانیان خارج از کشور معرفی می‌شود اسنپ‌کلینیک محصولی از اسنپ‌دکتر است که به ایرانیان خارج از کشور و دیگر فارسی‌زبانان خدمات مشاوره پزشکی و روان‌شناسی ارائه می‌دهد. نوشته شده توسط الیاس براهویی نژاد | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷:۲۵ در دیجیاتو ثبت‌نام کنید جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید. عضویت در دیجیاتو تازه‌های تکنولوژی انتشار آمار فروردین ۱۴۰۳ شاپرک: «سپ» از «به‌پرداخت ملت» جلو زد 39 دقیقه قبل ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.