برترین جوایز برای کسب‌وکارها در دنیا کدام‌اند؟

ثبت بازخورد

  • دیجیاتو
  • کارآفرینی
  • کسب و کار

جوایز کسب‌وکارها کارآفرینی برترین جوایز برای کسب‌وکارها در دنیا کدام‌اند؟

در این مطلب تعدادی از برترین جوایز کسب‌وکارها در دنیا را بررسی می‌کنیم.

ایمان صاحبی نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۸ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تازه‌های تکنولوژی
  • مایکروسافت با شرکت هوش مصنوعی Mistral همکاری می‌کند؛ رقیبی برای ChatGPT ۴۶ دقیقه قبل
  • مشخصات کامل، قیمت و تاریخ عرضه گلکسی A55 فاش شد ۱ ساعت قبل
  • درخواست ایلان ماسک از ساتیا نادلا: نیاز به اکانت مایکروسافت در ویندوز را حذف کنید ۲ ساعت قبل
  • با فناوری E-Color اینفینیکس رنگ پنل پشتی گوشی را تغییر دهید [تماشا کنید] ۳ ساعت قبل
  • اوپو عینک Air Glass 3 XR با قابلیت‌های هوش مصنوعی را معرفی کرد [تماشا کنید] ۳ ساعت قبل
ویدئوی مرتبط

در تمامی کشورها و در سطح جهانی جوایز مختلفی برای تقدیر از فعالان هر حوزه وجود دارد و کسب‌وکارها و کارآفرینان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در کشورهای گوناگون و همچنین در مقیاس بین‌المللی، جوایز متنوعی برای موفق‌ترین و بهترین شرکت‌ها در نظر گرفته می‌شود که در این مطلب بخشی از آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

در سطح جهانی، قاره‌ای و کشوری جوایز گوناگونی وجود دارد که با درنظرگرفتن پارامترهای مختلفی به شرکت‌ها اعطا می‌شود. این جوایز گاهاً روی یک جنبه از کسب‌وکارها تمرکز دارند و گاهی اوقات چندین مؤلفه مثل کارآفرینی، سودآوری، مدیریت منابع انسانی، جلب رضایت مشتریان، نوآوری، رشد و توسعه و غیره را در نظر می‌گیرند.

سالانه هزاران شرکت نامزد دریافت جوایز مختلف می‌شوند، اما تنها بهترین شرکت‌ها می‌توانند این جوایز را به خانه ببرند. در ادامه شماری از این جوایز را با هم بررسی می‌کنیم.

جایزه Stevie Awards

جایزه Stevie Awards در هشت رشته توسط شرکتی با همین نام اهدا می‌شود. این جایزه اولین‌بار در سال ۲۰۰۲ در آمریکا تأسیس شد و در سال ۲۰۰۴ جنبه بین‌المللی پیدا کرد. ازجمله دسته‌بندی‌های این جایزه معتبر می‌توان به جایزه بهترین کسب‌وکار آمریکایی، بهترین کسب‌وکار آسیا-اقیانوسیه، بهترین کسب‌وکار خاورمیانه و بهترین کسب‌وکار بین‌المللی، بهترین کسب‌وکار از نظر خدمات مشتریان و فروش، جایزه زنان در کسب‌وکار، جایزه بهترین کارمندان در کسب‌وکار و اخیراً جایزه تعالی فناوری اشاره کرد.

داوران جایزه استیوی شامل بسیاری از مدیران، کارآفرینان، نوآوران و مدرسان کسب‌وکار از سراسر دنیاست. بیش از ۱۰۰۰ متخصص در سطح جهانی هر ساله در فرایند انتخاب برندگان جایزه استیوی ایفای‌نقش می‌کنند. تمام شرکت‌کنندگان و نامزدها نیست می‌توانند از نظرات همه داوران آگاه شوند.

سالانه بیش از ۱۲ هزار شرکت از بیش از ۷۰ کشور مختلف نامزد دریافت جوایز Stevie می‌شوند. اولین جوایز استیوی در آوریل ۲۰۰۳ در ۴۸ رشته اهدا شد و گروهی از متخصصان ازجمله «ریچ کارلگارد»، دبیر مجله فوربز، «پیر سوبه»، نویسنده کسب‌وکار و «ریچارد کلیماسکی»، مدیر دانشکده مدیریت دانشگاه جورج میسون داوران آن بودند.

در گذشته شرکت‌هایی نظیر اپل، ایسر، فورد موتور، سامسونگ، Procter & Gamble و Roche Group برنده این جایزه شده بودند. حامیان جایزه Stevie شامل بزرگ‌ترین بازاریابان حوزه B2B، ناشران و مؤسسات دولتی هستند.

جایزه Malcolm Baldrige National Quality Award

این جایزه یکی از شناخته‌شده‌ترین جوایز در آمریکاست که در حوزه‌های کسب‌وکار، بهداشت، آموزش و بخش سازمان‌های غیرانتفاعی بهترین فعالان را برمی‌گزیند. این جایزه توسط مؤسسه ملی استانداردها و فناوری (NIST) آمریکا مدیریت می‌شود که بخشی از وزارت بازرگانی دولت این کشور است.

این جایزه در سال ۱۹۸۷ توسط کنگره آمریکا راه‌اندازی شد و کیفیت مدیریت در شرکت‌های آمریکایی را بررسی می‌کند. جایزه Malcolm Baldrige National Quality Award در شش رشته در ایالات‌متحده اهدا می‌شود. داوران این جایزه به مؤلفه‌هایی مثل استراتژی، رهبری، برخورد با مشتریان، وضعیت نیروی کار و خروجی عملکردهای کسب‌وکارها نگاه می‌کنند تا برندگان را برگزینند.

جایزه Ernst & Young Entrepreneur of the Year Award

این جایزه که با نام EY Entrepreneur Of The Year هم شناخته می‌شود، برنامه‌ای جهانی با قدمت نزدیک به ۴۰ سال برای شناسایی برترین کارآفرینان دنیاست. این جایزه در نزدیک به ۸۰ کشور و منطقه در سراسر دنیا فعال است و ۵۸ برنامه را اجرا می‌کند.

این جایزه به رهبران شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف از خرده‌فروشی و محصولات مصرفی گرفته تا فناوری، انرژی، شیمی و معدن، مواد خوراکی، املاک، خدمات مالی، رسانه و غیره اهدا می‌شود و ممکن است در یک سال بیش از یک نفر جایزه Ernst & Young Entrepreneur of the Year Award را دریافت کند. از سال ۱۹۸۶ تاکنون بیش از ۱۰ هزار بنیان‌گذار، مدیرعامل و مدیر شرکت این جایزه را دریافت کرده‌اند. EY Entrepreneur Of The Year به‌طور میانگین سالانه به ۴۰۰ نفر اهدا می‌شود.

جایزه Scale-Up Awards

این جایزه یکی از اولین و معدود جوایزی است که به‌طور خاص بر بحث توسعه و رشد شرکت‌ها تمرکز دارد. کسب‌وکارهایی که جایزه Scale-Up Awards را برنده می‌شوند، معمولاً شرکت‌های کارآفرین و درحال رشد هستند. این شرکت‌ها همچنین به جوامع خود و به‌طور کلی به سیاره زمین اهمیت زیادی می‌دهند.

جایزه Scale-Up Awards یکی از هیجان‌انگیزترین جوایز بریتانیا است که در فضایی پویا بهترین کسب‌وکارها را از نظر افزایش مقیاس و دستاوردهای تجاری معرفی می‌کند. سالانه صدها شرکت در این جایزه نامزد می‌شوند، و صدها داور از بین این نامزدها، برترین شرکت‌ها را انتخاب می‌کنند.

جایزه Globee Business Awards

جایزه Globee که نام خود را از ترکیب دو کلمه Global و Business گرفته است، تأسیس شد تا سازمان‌های گوناگون با فعالیت‌های مختلف را ارزیابی و از بهترین‌ها تقدیر کند. این جوایز در ۹ رشته ارائه می‌شود که شامل بهترین کسب‌وکار آمریکایی، بهترین تکریم مشتری، بهترین امنیت سایبری، بهترین فناوری اطلاعات، بهترین رهبری و غیره است.

جایزه Globee یک سکوی پویا و دائماً درحال تغییر است که می‌خواهد با ایجاد رقابت بین کسب‌وکارها برای آن‌ها الهام‌بخش باشد و به آن‌ها انگیزه بدهد تا به سمت بهترین‌ها حرکت کنند.

جایزه The Lloyds Bank British Business Excellence Awards

این جایزه که در بریتانیا برگزار می‌شود به تقدیر از بهترین کسب‌وکارها در زمینه رعایت پایداری، تنوع، برابری و شرکت‌هایی می‌پردازد که از انتظارات فراتر عمل کرده‌اند و محدودیت‌ها را زیر پا گذاشته‌اند. این جایزه تمام بخش‌های صنعت شامل بخش‌های خصوصی، دولتی و خیریه‌ها را بررسی می‌کند.

آمریکا بریتانیا

مقالات و اخبار مرتبط
  • سازمان غذا و داروی آمریکا با پایش سطح قند خون از طریق ساعت‌های هوشمند مخالفت کرد
  • وزارت دفاع آمریکا فاش‌شدن اطلاعات بیش از ۲۰ هزار کارمند خود را تأیید کرد
  • جو بایدن به تیک‌تاک پیوست
  • رآکتور JET بریتانیا رکورد زد؛ تولید بیشترین انرژی در فرایند همجوشی هسته‌ای
  • غول‌های فناوری و ۳۵ کشور برای کنترل جاسوس‌افزارها و هکرها توافق کردند
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی

پیشنهادهای دیجیاتو

  • «پالایش‌شکن» به‌جای «فیلترشکن»: نه! زشتی‌ها در بازی با کلمات تغییر هویت نمی‌دهند
  • هک قوه قضاییه؛ نفوذ به سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی؟
  • بررسی پوکو X6 پرو؛ اژدها وارد می‌شود
  • بررسی گلکسی S24 Ultra؛ ستاره درخشان کهکشان سامسونگ
ورود به حساب کاربری

فرم ورود به حساب کاربری دیجیاتو

ساخت حساب کاربری

فرم ثبت نام در دیجیاتو

فراموشی رمز عبور

صفحه فراموشی کلمه عبور در دیجیاتو

مطلب پیشنهادی

گوگل قابلیت‌های جدیدی برای مقابله با سرقت گوشی‌های اندرویدی معرفی کرد

ثبت بازخورد دیجیاتو نرم افزار و اپلیکیشن تکنولوژی نرم افزار و اپلیکیشن گوگل قابلیت‌های جدیدی برای مقابله با سرقت گوشی‌های اندرویدی معرفی کرد با قابلیت‌های امنیتی جدید اندروید به‌سختی می‌توان به داده‌های شما هنگام سرقت گوشی دست پیدا کرد. نوشته شده توسط آزاد کبیری | ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸:۰۰ در دیجیاتو ثبت‌نام کنید جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید. عضویت در دیجیاتو تازه‌های تکنولوژی مدیر ارشد اجرایی «آرتین»: سازمان‌ها چرخ هوش مصنوعی را از نو اختراع نکنند 29 دقیقه قبل ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.