گزارش تریبون از وضعیت رپورتاژ آگهی کسب‌وکارها در ۱۴۰۱: افت انتشار در مهرماه

ثبت بازخورد

  • دیجیاتو
  • فناوری ایران
  • تکنولوژی

فناوری ایران گزارش تریبون از وضعیت رپورتاژ آگهی کسب‌وکارها در ۱۴۰۱: افت انتشار در مهرماه

گزارش تریبون از وضعیت لینک‌سازی خارجی در سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد، میزان انتشار رپورتاژآگهی‌ها در مهرماه بیشترین کاهش را داشته است.

مهدیه اسماعیلی نوشته شده توسط مهدیه اسماعیلی | ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۹:۵۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تازه‌های تکنولوژی
  • مصوبه تعیین الزامات ساماندهی حوزه صوت و تصویر فراگیر ابلاغ شد ۴ ساعت قبل
  • قیمت پیکسل ۸ و ۸ پرو افشا شد؛ فراتر از انتظار ۵ ساعت قبل
  • اپل از آیفون ۱۵ پرو مکس و آیفون ۱۵ اولترا رونمایی می‌کند؟ ۷ ساعت قبل
  • اچ‌پی لپ‌تاپ‌های جدید ۱۴ و ۱۶ اینچی پاویلیون پلاس را معرفی کرد ۸ ساعت قبل
  • نسخه اشتراکی فیسبوک و اینستاگرام در راه است؟ ۹ ساعت قبل

شروع پاییز ۱۴۰۱ و تأثیراتی که اتفاقات آن روزها در روند تمام کسب‌وکارها بر جای گذاشت، نشان می‌دهد که هیچ سالی نمی‌توانست به‌اندازه سال ۱۴۰۱ برای کسب‌وکارهای آنلاین سخت و ناامیدکننده باشد. تریبون نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. گزارش منتشرشده توسط تریبون می‌تواند وضعیت رویه انتشار رپورتاژآگهی‌ها در سال ۱۴۰۱ را نشان دهد و به ما بگوید که روند انتشار این تبلیغات در مهرماه سال گذشته با چه کاهشی روبرو بوده است.

بازار انتشار رپورتاژ آگهی چقدر بزرگ است؟

براساس گزارش تریبون، در سال ۱۴۰۱، حجم بازار انتشار رپورتاژ آگهی (آنلاین و آفلاین) در رسانه‌های دیجیتال نزدیک به ۱۵۰میلیارد تومان بوده است. جالب است بدانید ۶۰درصد از این مقدار به‌صورت آنلاین (توسط تریبون و سایر آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ) و ۴۰درصد آن به صورت آفلاین منتشر شده‌اند. گفتنی است بازار آفلاین مربوط به رپورتاژ آگهی‌هایی است که از طریق تماس با افراد واسط یا رسانه‌ها منتشر شده‌اند. این حجم بازار، ۱۰درصد از کل بودجه بازاریابی کسب‌وکارها را شامل می‌شود.

براساس گزارش بازاریابی دیجیتال ایران در سال ۱۴۰۱ یکتانت، از میان ۵ روش رایج بازاریابی (سئو و رپورتاژ آگهی، گوگل‌ادز، پیامک، تبلیغات در وب و تبلیغات در سوشال) کسب‌وکارها استفاده دوباره از روش سئو و انتشار رپورتاژ آگهی (۷۵درصد) را در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود ترجیح می‌دهند.

آمار انتشار رپورتاژ آگهی، بک‌لینک و لینک‌پرومکس در تریبون

تریبون در اواخر سال ۱۴۰۰ روی گسترش سبد محصولات کارآمد سئو تمرکز کرد و روش‌های به‌روز و متنوع‌تری را برای فعالیت لینک‌سازی‌های خارجی کسب‌وکارها ارائه داد. سرویس بک‌لینک تریبون کمک می‌کند تا کسب‌وکارها لینک‌های باکیفیت سایت‌واید (Sitewide) دریافت کنند. همچنین لینک‌پرومکس خدمت نوآورانه و جدیدی است که با توجه به نیاز کسب‌وکارها برای اولین بار در تریبون ارائه شد. این لینک از مقالات پربازدید دارای رتبه در گوگل گرفته می‌شود و تاثیرگذاری به نسبت چشمگیری در رتبه‌بندی سایت‌ها دارد.

طبق آمار، همچنان رپورتاژ آگهی محصولی پرطرفدار در سبد کسب‌وکارهاست که تعداد رپورتاژهای‌منتشرشده در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب ۵۴هزار و ۷۲هزار است. این مقدار رشدی ۳۳ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد.

محدودیت اینترنت به‌عنوان بخش انکارناپذیر فضای کسب‌وکارهای آنلاین یکی از مشکلاتی بود که صاحبان کسب‌وکارها در مهر ۱۴۰۱ با آن دست‌به‌گریبان بودند. این چالش در بازار انتشار رپورتاژ آگهی تاثیرات محسوسی را بر جای گذاشته و باعث شد تعداد رپورتاژ آگهی‌های منتشرشده در مقایسه با شهریور تقریبا نصف شود.

یکی از تغییرات چشمگیر سال ۱۴۰۱، افزایش انتشار رپورتاژ آگهی در اسفند بود. در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰، تعداد انتشار رپورتاژ آگهی در این ماه کاهش می‌یافت، در حالی که این آمار در سال ۱۴۰۱ با رشد قابل‌توجهی همراه بود که می‌تواند ناشی از برگزاری جشنواره تخفیف رپورتاژ آگهی به مناسبت تولد ۴سالگی تریبون (حضور ۲۵۹ رسانه) و شروع فعالیت‌های مارکتینگ کسب‌وکارها بعد از چندین ماه دوری از فضای تبلیغات باشد.

در سبد خرید کسب‌وکارهای تریبون چه می‌گذرد؟

فارغ از اینکه کسب‌وکارها کمپین‌ لینک‌سازی خارجی را روی چه محصولی ایجاد می‌کنند، در اغلب اوقات کمپین‌ها با ‎۳ رسانه ساخته می‌شوند. در این میان، تعداد رسانه‌های انتخابی در کمپین‌های بک‌لینک بیشتر از سایر محصولات است؛ احتمال می‌رود میانگین قیمت پایین‌تر این محصول یکی از دلایل آن باشد. بعد از بک‌لینک، به ترتیب رپورتاژ آگهی و لینک‌پرومکس میانگین قیمت‌های بالاتری دارند.

رپورتاژ آگهی

مقالات و اخبار مرتبط
  • آشنایی با وبسایت سیبما ، سیب تازه فناوری و تکنولوژی !
  • چگونه کتاب خوان شویم؟
  • صفر تا صد مهاجرت به ترکیه
  • معرفی ابزار کامل و چندمنظوره ساخت qr code | کیوآرگرافی
  • ۵۰ هزار شیبا جایزه، برای ارتقای سطح کاربری در نوبیتکس
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی

پیشنهادهای دیجیاتو

  • بررسی سامسونگ گلکسی A54؛ میان‌رده در حد پرچمدار
  • اینترنت ایران از نقطه بدون بازگشت «V1» عبور کرده است
  • مدیرعامل شاتل: مردم‌ بیش‌تر از محدودیت‌ها تحت فشار هستند تا قیمت اینترنت
  • شرایط فروش مدیران خودرو؛ قیمت جدید محصولات مدیران خودرو برای سال ۱۴۰۲ اعلام شد
ورود به حساب کاربری

فرم ورود به حساب کاربری دیجیاتو

ساخت حساب کاربری

فرم ثبت نام در دیجیاتو

فراموشی رمز عبور

صفحه فراموشی کلمه عبور در دیجیاتو

مطلب پیشنهادی

یک شیائومی SU7 صفرکیلومتر پس از تحویل به‌طور کامل خراب شد!

ثبت بازخورد دیجیاتو اخبار خودرو خودرو اخبار خودرو یک شیائومی SU7 صفرکیلومتر پس از تحویل به‌طور کامل خراب شد! به تازگی یک شیائومی SU7 صفرکیلومتر پس از تحویل به مشتری و طی کردن مسیری کمتر از 40 کیلومتر، به طور کامل از کار افتاد. نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷:۳۰ در دیجیاتو ثبت‌نام کنید جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید. عضویت در دیجیاتو تازه‌های تکنولوژی گلکسی S24 FE احتمالاً به‌زودی معرفی می‌شود 2 ساعت قبل ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.